سلامتی و پزشکی

دو چشم زمردی جنگل های گیلان!

آبشار دو قلوی زمرد حویق در 40 کیلومتری شهرستان تالش و 9 کیلومتری بازار شهر حویق در استان گیلان واقع شده و در فصول بهار و تابستان میزبان کوهنوردان و گردشگران است.

1 اردیبهشت 1403

چطور مثل چندلر بینگ در سریال فرندز لباس بپوشیم؟

متیو لانگفورد پری (Matthew Langford Perry) بازیگر نقش چندلر بینگ (chandler bing) در سریال فرندز چند روز پیش در تاریخ 28 اکتبر 2023 درگذشت و تمام طرفدارن خود را در بهت و حیرت فرو برد.

10 آبان 1402

با این ترفندها از شر گرمازدگی خلاص شوید

گرمازدگی ممکن است در شرایطی که دمای بدن فرد به 40 درجه سانتیگراد یا بالاتر برسد، رخ دهد و این عارضه بیشتر در ماه های تابستان شایع است.

28 خرداد 1402

برترین انتخاب برای کاهش وزن ؛ قرص، ورزش یا رژیم غذایی؟

مطالعه تازه روی بیش از 20000 نفر تأیید می نماید که هیچ میانبر یا جادویی برای کاهش وزن، حفظ آن و بهبود سلامتی وجود ندارد.

18 اردیبهشت 1402

نوشیدن آب چه زمانی باعث کاهش وزن می شود؟!

مهم ترین نکته این است که قبل از غذا تنها چند جرعه آب بنوشید و زیاده روی نکنید.

28 فروردین 1402

چگونه پای شیطان به سریال های ایرانی باز شد

تلویزیون در دهه شصت رسم و برنامه ای برای سریال سازی در نوروز و ماه رمضان نداشت. در این دهه اگرچه سریال های فوق العاده ای مثل هزاردستان، سلطان و شبان، سربه داران، بوعلی سینا و امیرکبیر ساخته شدند، اما رسم بر ساخت و پخش سریال در نوروز یا ماه رمضان وجود نداشت.

10 فروردین 1402

نخستین عکس دقیق از ماه در چنین روزی ثبت شد

در 23 مارس 1840، دکتر جان ویلیام دراپر(John William Draper)، دانشمند آمریکایی انگلیسی الاصل، به نخستین شخصی تبدیل شد که عکس دقیقی را از ماه گرفت.

3 فروردین 1402

خانه تکانی اتاق خواب تنها در یک روز!

خانه تکانی اتاق خواب برای عید نوروز ریزه کاری های زیاد دارد. اتاق خواب یکی از آن بخش های مهم خانه است که تمیز کردن آن معمولاً در ابتدای لیست خانه تکانی عید قرار گرفته است.

19 اسفند 1401

سوخت هواپیما و نکات جالب درباره آن

سوختی که برای حرکت هواپیما ها استفاده می گردد، به طور غافلگیرکننده ای شبیه به سوخت خودرو های معمولی است. با وجود انرژی حاصل از این سوخت است که امکان پرواز در مسیر های طولانی و کوتاه مقدور می گردد.

1 اسفند 1401

علیرضاجهانبخش: تیم های بزرگ ایرانی من را نخواستند!

علیرضا جهانبخش در مصاحبه با هفته نامه هلندی Voetbal International با تایید پیشنهادات زمستانی اش از جمله پاناتینایکوس یونان گفت: درست است، باشگاه های بیشتری هم بودند. مدیربرنامه من همه آن تیم ها را لیست نموده بود، اما من نمی خواستم. در فاینورد احساس می کنم که در...

26 بهمن 1401

برترین عادت های جالب در سفر ، پنج عادت که سفر شما را متحول کنند

در زندگی چیزهایی وجود دارند که زندگی را ساده تر و لذت بخش تر می کنند. مثلا جوراب های خشک و گرم در یک روز بارانی. برترین عادت های جالب در سفر هم می توانند در آسان تر شدن و لذت بخش تر شدن زندگی شما نقش اساسی ایفا کنند. در این مطلب خبرنگاران به معرفی مهمترین...

4 بهمن 1401

انجام این کارها در اول صبح خطرناک است

صبح ها پس از بیدار شدن از خواب کارهایی هست که باید انجام داد و کارهایی است که نباید انجام داد.

24 دی 1401

تهیه توپک خرما و بادام زمینی

اگر دوست دارید یک میان وعده یا تنقلات ساده، ولی مقوی و انرژی را تهیه کنید حتما این توپک را برای بچه های خود تهیه کنید، زیرا انرژی زا می باشد و برای روز های سرد زمستانی و امتحانات گزینه خوبی می باشد. این توپک خرما و بادام زمینی خیلی راحت تهیه می گردد و شما...

14 دی 1401

همه چیز درباره مچ بندهای هوشمند سامسونگ

سامسونگ به صورت مختصر و در کنار پرچمدار های سری گلکسی اس 10 از این مچ بندها رونمایی نموده بود و حالا اطلاعات کاملی درباره مشخصات و قیمت هر دو مدل یعنی گلکسی fit و fit-e منتشر شده است.

29 آذر 1401

تعرفه گذاری درخواست کارکنان بخش زایمان شد

شهروند خبرنگار ما با ارسال پیامی از مسئولان درخواست تعرفه گذاری برای کارکنان بخش زایمان را کرد.

9 آذر 1401

از روی عدد مورد علاقه تان به شخصیت خود پی ببرید

ویژگی های شخصیتی خودتان را بر اساس عدد مورد علاقه خود بین 0 تا 9 بشناسید.

7 آذر 1401

7 اشتباه فاحش که به کلیه ها آسیب وارد می کند

اگر کلیه های شما به درستی کار نمی کنند، می توانید خطر حمله قلبی یا سکته مغزی را نیز افزایش دهید. اگر می خواهید از آسیب به کلیه ها اجتناب کنید بهتر است از اشتباهات زیر دوری کنید.

1 آذر 1401

کارگاه آموزش تحکیم بنیان خانواده در صومعه سرا

کارگاه آموزش تحکیم بنیان خانواده و پیشگیری از طلاق در صومعه سرا برگزار گردید.

25 آبان 1401

برگزاری جشنواره تحقیقات علوم پزشکی رازی با موضوع فناوری سلامت

به گزارش خبرنگاران به نقل از وزارت بهداشت، دکتر یونس پناهی با اعلام این خبر گفت: جشنواره رازی در امسال با موضوع شعار سال برگزار خواهد شد.

4 آبان 1401

علائم آنفولانزا در بچه ها و بزرگسالان

بیماری آنفولانزا چیست؟ عوامل اصلی ابتلا به آنفولانزا انواع ویروس آنفولانزا هستند. اما علائم آنفولانزا چیست؟ درمان قطعی آنفولانزا کدام است؟ چگونه آنفولانزا را درمان کنیم؟ اصلا فرق آنفولانزا با سرماخوردگی در چیست؟ در این مقاله از در به آنالیز بیماری...

26 مهر 1401
تعداد: (250)