گردشگری پزشکی؛ گرایش نوظهور گردشگری در هند
به گزارش وبلاگ گپ و گفتگو، هند دیگر یک مقصد برای صرفه جویی در هزینه ها نیست، بلکه انتخابی برای کسانی است که در پی درمان بیماری های خود هستند.
روزهایی که هندی ها، درمان بیماری های خود را در کشورهای دیگر می جستند، دیگر به سر آمده است. در حقیقت، اکنون همه چیز وارونه شده است و این کشورهای دیگر هستند که به هند می آیند. هند تبدیل به پرطرفدارترین مکان در منظره توریستی پزشکی شده است.
حق دارید که از خودتان بپرسید چرا این رخ داده است. خوب، جواب این سوال، نه تنها بهره گیری از خدمات بهداشتی جهانی و ارزان در کشور است، بلکه استفاده از مزیت های فعالیت هایی مثل یوگا و آیورودا (Ayurveda) که ورزش های بومی هند هستند، هم مزید بر دلیل شده است.
طبیعت عجیب و غریب هند، عامل دیگری برای جذب توریست است. بسیاری از مسافران، می خواهند مسافرت پزشکی خود را با یک تجربه معنوی ترکیب نمایند که این ترکیب در فکر خیلی ها، مترادف با هند است. آن ها نه تنها از تماشای اماکن و منظره هایی که زمانی فقط توضیح آن ها را شنیده بودند لذت می برند و سرشار از حس خوب می شوند، بلکه از این موضوع که هند در صنعت پزشکی به سرعت در حال پیشرفت است هم بهره خواهند برد.
تخمین زده شده است که هر سال، بیش از نیم میلیون بازدیدنماینده برای درمان به هند می آیند. بیماران در این کشور می توانند از انواع مختلف مراقبت های بهداشتی در سطح جهانی در رشته های مختلف پزشکی - از کاردیولوژی گرفته تا مراقبت از چشم و تا تعویض مفصل ران - استفاده نمایند. یکی از این بخش ها، کاشت مو است. کاشت مو به سرعت تبدیل به یکی از دلایل توریستان برای بازدید از هند شده است.
دکتر سوناوین، جراح تراکاشت مو، با مدرک PG در تریکولوژی، و مدیر عامل شرکت پیوند موی بلوم (Bloom)، معتقد است که آینده پزشکی در هند، آینده ای امیدوارنماینده است که از پتانسیل بالایی برخوردار است. او می گوید:
بیشتر کسانی که در اروپا و آمریکای شمالی زندگی می نمایند متوجه مزیت های مراقبت های بهداشتی هند شده اند. بخش کاشت و پیوند مو نیز در حال رشد است. تعداد بیمارانی که در این شاخه درمان نموده ام، هر سال، رشد معنی داری را شاهد است.
در واقع، رونق توریستی پزشکی، و به ویژه علاقه زیادی که در بخش کاشت مو ایجاد شده است، بر این حقیقت پایدار است که هند مراقبت های تخصصی، درمان های پیشرو و بعلاوه مراقبت های پس از عمل را در سطحی عالی نسبت به سایر بخش های دیگر جهان ارائه می دهد. هند، با افزایش تجهیزات و امکانات رفاهی در بخش مراقبت های درمانی و بعلاوه، با آموزش کارشناسانی حرفه ای در این زمینه، به صورت آگاهانه کوشش نموده است تا این کشور را به عنوان یک مقصد توریستی برگزیده در این صنعت معرفی کند.
با همه موفقیت هایی که بخش کاشت مو در هند به دست آورده است، اما باید هشداری به بیماران این بخش داد. به گفته دکتر سوناوین:
انتخاب جایگزین درمانی ارزان تر برای مراقبت از مو به قیمت کاستن از کیفیت کار، هرگز نمی تواند گزینه مفیدی باشد. این موضوع، هم برای این صنعت و هم برای بیمارانی که شاید درمانی که واقعا احتیاج داشتند را دریافت ننموده باشند، ناعادلانه است.
مسافران باید این اصل را به یاد داشته باشند که قبل از اینکه تصمیم به انجام هر گونه درمانی در هند بگیرند، اول تحقیق جامع و کاملی را انجام بدهند. همواره برترین کار این است که قبل از این که به آن سر جهان سفر کنید، اطلاعاتی را در خصوص آن پزشکان به دست بیاورید. در پزشکی هم مانند هر صنعت دیگری در سرتاسر جهان، همه موسسه ها به یک مقدار از توانایی برخوردار نیستند.
توریستی پزشکی در این کشور راهی طولانی را در پیش دارد. اعتقاد بر این است که تا سال 2020، توریستی پزشکی تبدیل به یک صنعت 9٬000٬000 (9 میلیون) دلاری خواهد شد. این توریستی در هند تبدیل به یک منبع عایدی عالی شده است. فرصت های فراوانی در این زمینه وجود دارد و جهانی بهداشت و درمان در انتظار پذیرش بیماران بین المللی است.
دکتر سوناوین شرایط را به طور خلاصه اینگونه بیان می نماید:
اگر در پی یک متخصص برای کاشت مو می شد، هند همان جایی است که شما به آن احتیاج دارید. به این جا بیایید، از معنویت هند لذت ببرید و با سری شاداب و پر از مو، با قیمتی که باور نخواهید کرد، این جا را ترک کنید.
منبع: کجارو / travelandtourworld.com