دو چشم زمردی جنگل های گیلان!

به گزارش وبلاگ گپ و گفتگو، آبشار دو قلوی زمرد حویق در 40 کیلومتری شهرستان تالش و 9 کیلومتری بازار شهر حویق در استان گیلان واقع شده و در فصول بهار و تابستان میزبان کوهنوردان و گردشگران است.

دو چشم زمردی جنگل های گیلان!

وبلاگ گپ و گفتگو: در دل جنگل های گیلان خدا شاهکاری خلق نموده که چشم هر بینده ای را مسحور خود می نماید. اینجا حویق آستارا است و تابلوی جانبخش آبشار زمرد یا دوقلو چشم نوازی می نماید.

گیلان بهشت سبز شمال ایران با آب و هوای دلپذیر خود سرشار از جاذبه های طبیعی است که زیبایی را به چشمانتان هدیه می نماید، و آبشارها در کنار پهنه های سبز مخصوصا در فصل بهار جلوه دیگری دارد .

آبشار زمرد از ممتازترین جاذبه های گردشگری ایران است در شهر حویق در 40 کیلومتری شمال شهر تالش واقع شده. آبشارهای تالش بیشتر در میان جنگل های کوهستانی منطقه واقع هستند. آبشار زیبای زمرد که در 4 فصل سال خروشان است دارای آب و هوای معتدلی است که باعث جذب جهانگرد هایی شده که تمایل به اقامت چند روزه در اینجا را دارند.

آبشار بزرگ حدود 15 متر و آبشار کوچک به صورت پلکانی از دو ارتفاع 8 و 4 متری برخوردار است. در هر فصلی از سال می توانید از این آبشار زیبا تماشا کنید؛ اما برترین فصل برای بازدید از آبشار دوقلو زمرد حویق آستارا بهار و تابستان است.

هوای مطبوع و پر از اکسیژن این منطقه حسابی حالتان را جا می آورد. می توانید علاوه بر تماشا آبشار، در کنار رودخانه قدم بزنید، پیاده روی در دل جنگل های انبوه را تجربه کنید. صخره ها اکثراً پوشیده از جلبک های لیزی هستند که هنگام راه رفتن بر روی آن ها باید احتیاط کنید.

پس از تماشا این طبیعت زیبا، می توانید از جاهای دیگری هم تماشا کنید که شامل قلعه صلصال لیسار، روستای کوته کومه، دره ساری داش و … هم تماشا کنید. بعلاوه این امکان هم برای شما فراهم شده است تا در نزدیکی روستا کمپ بزنید و شب را در این طبیعت زیبا و بی نظیر به صبح برسانید.

در 45 کیلومتری شهر تالش روستایی خوش آب و هوا وجود دارد به نام زمرد که از ادغام دو دهستان به نامم حویق و چوبر به وجود آمده است. این روستای زیبا که علاوه بر آبشار زمرد دارای ییلاقات خوش آب و هوای حویق ، دره ها ، چمنزارها ، دره ها ، مراتع و دشت های زیبا در فصل بهار و تابستان می باشد همچون بهشتی برای گردشگران و طبیعت دوستان می باشد. از این رو هر ساله افراد زیادی به اجاره ویلا در تالش روی می آورند تا با سفر به این روستای چشم نواز، خاطرات فراموش نشدنی را رقم بزنند.

در این منطقه آبشار ها بیشتر از دل جنگل سربرآورده اند و آبشار زمرد نیز یکی از این آبشارهاست که به دلیل خروشان بودن در دل جنگلی سبز و زیبا و نمایش انعکس آن ها در آب به آبشار زمرد معروف شده است.

آبشار زمرد به آبشار دوقلو نیز معروف است. همانطور که از نام این آبشار پیدا است می توانید شاهد دوآبشار باشید که یکی کوچکتر و کم آب تر با ارتفاع 9 متری و دیگری بزرگتر و پرخروش تر که با ارتفاع 15 متری از بالای سنگی به پایین می ریزد. آبشار به صورت پلکانی به پایین می ریزد چه باعث ایجاد صدایی زیبا در در دل جنگل می گردد.

اگر به ماهیگری علاقه مند هستید، بازدید از آبشار زمرد را از قلم نیاندازید. به خصوص در فصل گرما ماهی قزل آلا در به راحتی صید می گردد.

به دلیل کوهستانی بودن این منطقه در فصول گرم بسیار شرجی و در فصول سرد سال هوا بسیار سرد است از این رو برترین زمان برای بازدید از این آبشار فصل بهار و پاییز است اما از آنجایی که یکی از ویژگی های آبشار زمرد، خروشان بودن آن در تمام فصول سال است در هر فصل سال می توانید گردشگرانی را ببینید که به سمت به سمت روستای حویق و آبشار زمرد می روند.

مسیر و نحوه دسترسی آبشار زمرد

قبل از بستن کوله سفرتان به سمت آبشار زمرد بهتر است بدانید آبشار زمرد از بازار شهر حویق 9 کیلومتر فاصله دارد و جاده ای که به شما را به سمت این آبشار می برد بخشی از آن آسفالت و بخش دیگر خاکی است.

اما جاده دارای تابلوهای راهنما می باشد. بنابراین از مناسب بودن خودرو خود و سلامت فنی آن اطمینان حاصل کنید. البته اگر دارای خودرو مناسب جاده های خاکی و لغزنده مانند جیپ، لندرور، نیسان یا پاترول نیستید نگران نباشید می توانید خودرو خود را در نزدیکی مسجد یا مدرسه فتح الله پارک کنید و با پیاده روی از ادامه مسیر لذت ببرید.

بعلاوه در میان راه می توانید از منظره ها زیبای روستا لذت ببرید. با قدم زدن در دل جنگل می توانید شاهد پوشش گیاهی متراکمی از درختانی چون بلوط ، آکاسیایی ، گلابی ، له له خزر ، شمشاد ، انار ، ارجنگ ، آلوچه ، گردو باشید که تنها بخشی از جاذبه این روستا را تشکیل می دهد.

البته به یاد داشته باشید به دلیل رطوبت محیط جنگل و آبشار، سنگ های اطراف آبشار زمرد بسیار لزج و لغزنده است بنابراین کفش مناسب پیاده روی به همراه داشه باشید.

منبع: توریسم آنلاین

به "دو چشم زمردی جنگل های گیلان!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو چشم زمردی جنگل های گیلان!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید