برترین انتخاب برای کاهش وزن ؛ قرص، ورزش یا رژیم غذایی؟

به گزارش وبلاگ گپ و گفتگو، مطالعه تازه روی بیش از 20000 نفر تأیید می نماید که هیچ میانبر یا جادویی برای کاهش وزن، حفظ آن و بهبود سلامتی وجود ندارد.

برترین انتخاب برای کاهش وزن ؛ قرص، ورزش یا رژیم غذایی؟

به گزارش وبلاگ گپ و گفتگو به نقل از مدیسن نت، کالین اسپیس، استادیار رژیم غذایی پزشکی در دانشگاه ایالتی اوهایو، می گوید: بیشتر بزرگسالان در طول دهه های زندگی خود به آرامی وزن اضافه می نمایند، اما به ابزارهای شدید و اغلب خطرناک برای کاهش وزن روی می آورند.

او گفت: اکنون شوق مصرف داروی تزریقی دیابت نوع 2 اوزمپیک برای کاهش وزن بالاست. اسپیس گفت: این دارو برای کاهش وزن مورد تأیید سازمان غذا و داروی ایالات متحده نیست، اما افراد بدون دیابت اکنون به امید کاهش وزن سریع از اوزمپیک استفاده می نمایند.

وی در ادامه بیان نمود: در جواب به این وال که آیا این دارو تأثیر دارد؟ باید گفت بله، حداقل در کوتاه مدت موجب کاهش وزن می شود.

اسپیس اضافه کرد: زمانی که افراد مصرف این دارو را قطع می نمایند، اشتهای آنها همراه با وزنی که در حین استفاده از آن از دست داده اند، باز می شود.

برای این مطالعه، محققان رفتارهای بیش از 20300 بزرگسال آمریکایی را که بخشی از یک نظرسنجی ملی سلامت و تغذیه از سال 2007 تا 2016 بودند، مقایسه کردند.

شرکت نمایندگان در خصوص عادات ورزشی، مصرف دخانیات، خواب، سابقه وزن، راه حل کاهش وزن و آنچه در 24 ساعت گذشته خورده بودند گزارش دادند. محققان بعلاوه فشار خون، کلسترول بد، قند خون و شاخص توده بدنی (BMI) آن ها را میزان گیری کردند. BMI تقریبی از چربی بدن بر اساس قد و وزن است.

به طور کلی، نزدیک به 17500 نفر در سال گذشته کمتر از 5 درصد از وزن بدن خود را از دست دادند، وزن خود را حفظ کردند یا وزن خود را افزایش دادند. در مقابل، 2840 نفر کاهش وزن عمدی حداقل 5 درصد از وزن بدن خود را در طول سال گذشته گزارش کردند.

  • وزن ایده آل در 40، 50، 60، 70 سالگی | وزنی که در دهه های مختلف عمر باید داشته باشیم

در این مطالعه، بزرگسالانی که در سال گذشته 5 درصد از وزن بدن خود را از دست دادند، رژیم های غذایی با کیفیت تر، فعالیت بدنی بیشتر و استفاده بیشتر از استراتژی های کاهش وزن مبتنی بر شواهد مانند ورزش منظم و کمتر غذا خوردن را در مقایسه با افرادی که این کار را نکردند گزارش کردند.

تعداد بیشتری از بزرگسالانی که حداقل 5 درصد از وزن بدن خود را از دست نداده بودند، حذف وعده های غذایی، مصرف قرص های لاغری تجویزی، پیروی از رژیم های کم کربوهیدرات یا رژیم مایعات، مصرف مُلین ها یا استفراغ کردن را برای لاغری گزارش کردند.

اسپیس گفت: آنچه باید برای کسانی که مایل به کاهش وزن برای بهبود سلامت خود هستند مورد تاکید قرار گیرد، این واقعیت است که حتی تغییرات کوچک رفتاری می تواند باعث بهبود بالینی معنی دار شود. فقط کاهش 5 درصدی وزن بدن اغلب واقعی تر و دست یافتنی تر به نظر می رسد.

این مطالعه نشان داد که کاهش وزن همواره منجر به بهبود نمرات خطر بیماری قلبی نمی شود.

کارشناسانی که در این مطالعه شرکت نداشتند اتفاق نظر دارند که هیچ میانبری برای کاهش وزن سالم وجود ندارد.

رابین فروتن، متخصص تغذیه در نیویورک، می گوید: هیچ روش کاهش وزن یکسانی وجود ندارد. ما از نظر بیوشیمیایی با یکدیگر متفاوت هستیم و آنچه برای یک فرد مؤثر است ممکن است به دلایلی برای دیگری مؤثر نباشد.

در این مطالعه، افرادی که وزن کم کردند به طور کلی رژیم های غذایی با کیفیت بهتری داشتند و ورزش عمدی بیشتری انجام دادند.

منبع: همشهری آنلاین

به "برترین انتخاب برای کاهش وزن ؛ قرص، ورزش یا رژیم غذایی؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین انتخاب برای کاهش وزن ؛ قرص، ورزش یا رژیم غذایی؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید