خانه تکانی اتاق خواب تنها در یک روز!

به گزارش وبلاگ گپ و گفتگو، خانه تکانی اتاق خواب برای عید نوروز ریزه کاری های زیاد دارد. اتاق خواب یکی از آن بخش های مهم خانه است که تمیز کردن آن معمولاً در ابتدای لیست خانه تکانی عید قرار گرفته است.

خانه تکانی اتاق خواب تنها در یک روز!

خانه تکانی اتاق خواب برای عید نوروز ریزه کاری های زیاد دارد. اتاق خواب یکی از آن بخش های مهم خانه است که تمیز کردن آن معمولاً در ابتدای لیست خانه تکانی عید قرار گرفته است. در این مطلب از مجله اینترنتی دلتا به معرفی ساده ترین راه خانه تکانی اتاق خواب می پردازیم.

خانه تکانی اتاق خواب

معمولاً جزئیات این اتاق زیاد است. از آنجایی که کمد لباس و لوازم آرایشی نیز در همین اتاق قرار دارند، لازم است ترفندهای خانه تکانی اتاق خواب را بلد باشید تا یک خانه تکانی اصولی و سریع را تجربه کنید. یک اتاق خواب نامرتب می تواند به استرس روزانه اضافه کند، باعث اضطراب شود و حتی کیفیت خواب شما را نیز مختل کند. با نزدیک شدن به عید نوروز خانه تکانی ها شروع می شود و یکی از محل هایی که باید خانه تمیز و مرتب شود، اتاق خواب ها هستند.

تمیز کردن سطوح را از قلم نیاندازید

در این مرحله برای گردگیری سطوح اتاق خواب به یک اسپری تمیز کننده و شیشه پاک کن احتیاج دارید. با کمک پارچه همه بخش های میز، بدنه و پایه تخت، آینه و هر آن چیزی که در اتاق دارد را تمیز کنید. آینه ها را حتماً با یک پارچه میکروفیبر تمیز و با یک شیشه پاک کن پاک کنید. تمیز کردن مجسمه، آباژور، قاب عکس و لوازم ریز را نیز از قلم نیاندازید. اگر به نردبان دسترسی دارید، بعد از قطع کردن برق، لوستر اتاق خواب را نیز تمیز کنید. هنگام تمیز کردن لوستر برای اینکه خاک روی لوستر روی زمین نریزد، می توانید زیر آن یک پارچه پهن کنید و بعد لوستر را تمیز کنید.

روتختی و روبالشتی ها

بعد از تمیز کردن کمد لباس ها، نوبت به تخت خواب می رسد. شاید جزو آن دسته از افرادی باشید که هر شب دوش می گیرید و یا مراقب تمیز بودن روبالشتی و روتختی تان هستید. اما از مهم ترین نکات و ترفندهای خانه تکانی اتاق خواب این است که ملحفه روتختی و روبالشتی باید به طور مرتب عوض شود. پس روکش بالشت ها و روتختی تان را جدا کنید و یک دست روبالشی و روتختی نو روی آن قرار دهید.

لوازمی که احتیاج ندارید را در کارتن جداگانه قرار دهید

احتمالاً در حین مرتب کردن اتاق خواب به لوازم زیادی برمی خورید که سال ها است از آن ها استفاده نکرده اید یا فکر می کنید دیگر به آن ها احتیاجی ندارید. یکی از ترفندهای خانه تکانی اتاق خواب این است که همه کتاب هایی که در گوشه کتابخانه خاک می خورند و لباس هایی که دیگر مقدار تان نیستند را داخل یک کارتن مشخص قرار دهید.

پرده های اتاق خواب

حداقل سالی یک بار و یا در برخی مواقع دو سال یک بار پرده ها را جدا کنید و بشویید. چنانچه پرده های شما جنس ضخیمی دارند تمیز کردن آن راحت تر است. اگر در خانه بخار شوی دارید، می توانید برای تمیز کردن پرده ها از بخار شوی استفاده کنید. اگر هم گرد و خاک جزئی روی پرده ها ایجاد شده می توانید با کمک سری پرزدار بلند جارو برقی سطح پرده را با مکش پایین، جاروکشی کنید.

کمد لباس ها

بهترین روش برای شروع خانه تکانی اتاق خواب این است که ابتدا همه لباس های کمد لباستان را تخلیه کنید. یک پارچه نم دار تمیز بردارید و داخل کمد و کشوها را کاملاً تمیز کنید. حالا همه لباس ها را به صورت مرتب تا کنید یا روی جالباسی آویزان کنید و داخل کمد قرار دهید.

توجه داشته باشید که لباس های بافتنی و خیلی ضخیم در فصل بهار دیگر کاربردی برایتان ندارند. آن ها را در یک کمد یا ساک جداگانه قرار دهید. می توانید برای روزهای سرد چند ژاکت در کمد خود کنار بگذارید. سعی کنید لباس های خانگی را در کمد جداگانه ای از لباس های مهمانی قرار دهید تا راحت تر به آن ها دسترسی داشته باشید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب کاشی های سرویس بهداشتی را برق بیندازید!را بخوانید.منبع: پیام دلتا

به "خانه تکانی اتاق خواب تنها در یک روز!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه تکانی اتاق خواب تنها در یک روز!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید