کتاب

طرز تهیه بامیه بازاری و حرفه ای خوشمزه

بامیه با یار جدانشدنی خود معمولا در شب های ماه مبارک رمضان میهمان سفره افطاری مسلمانان است. برای زولبیا و بامیه نباید منتظر ماه رمضان شد چرا که با دانستن دستورهای تهیه شان به صورت بازاری و حرفه ای می توانید در منزل درست شان کنید. در مطالب قبلی به دستور...

13 بهمن 1402

چطور مثل چندلر بینگ در سریال فرندز لباس بپوشیم؟

متیو لانگفورد پری (Matthew Langford Perry) بازیگر نقش چندلر بینگ (chandler bing) در سریال فرندز چند روز پیش در تاریخ 28 اکتبر 2023 درگذشت و تمام طرفدارن خود را در بهت و حیرت فرو برد.

10 آبان 1402

دیما منتشر می گردد

به گزارش خبرنگاران ؛ کتاب دیما نوشته اسماء غفاری به زودی از سوی انتشارات کتابستان منتشر خواهد شد. اسماء غفاری در رمان تازه خود به سراغ زندگی همسران شهدای حرم رفته است؛ موضوعی که پیش از این در عرصۀ ادبیات داستانیِ ایران جایش خالی بوده است.

5 اردیبهشت 1402

یک ماشین پرنده عجیب و غریب در خیابان های چین

خودرو پرنده ایکس پنگ - Xpeng Flying Car برای اولین بار و با چهره عجیب و غریب، در خیابان های چین شکار شد! اما این ماشین هواگرد چینی با چه قیمت و مشخصاتی راهی بازار می گردد؟

11 فروردین 1402

خانه تکانی اتاق خواب تنها در یک روز!

خانه تکانی اتاق خواب برای عید نوروز ریزه کاری های زیاد دارد. اتاق خواب یکی از آن بخش های مهم خانه است که تمیز کردن آن معمولاً در ابتدای لیست خانه تکانی عید قرار گرفته است.

19 اسفند 1401

موزه ها 28 اردیبهشت رایگان هستند!

بنابر گفته محمد دکامئی، مدیر هنرهای تجسمی و امور موزه ها، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران همزمان با روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی بازدید از موزه های این سازمان در روز آدینه 28 اردیبهشت را رایگان گفت. این مقاله درباره اخبار گردشگری و جدیدترین اخبار...

11 بهمن 1401

قهرمان محله ، من کتابخانه می سازم، تو آینده ات را بساز

اصالتا تبریزی و فارغ التحصیل رشته مدیریت از دانشگاه اکلاهماسیتی آمریکا است. محمدعلی شعیبی در کار خیر دستی برآتش دارد و همه توانش را به کار گرفته تا درمحله های محروم تهران کتابخانه و مدرسه بسازد. نیکوکاری که برای هوشمندسازی مدارس هم کارهای بسیاری انجام...

8 بهمن 1401

برگزاری مسابقه عکاسی کتابخوان های کوچک در اصفهان

اداره کتابخانه های عمومی نجف آباد به مناسبت هفته ملی کودک، مسابقه عکاسی کتابخوان های کوچک را در سطح استان اصفهان برگزار می نماید.

23 مهر 1401

خمیر هزارلا ، یوفکا یا فیلو؟ مساله این است!

اگر عاشق شیرینی پزی باشید احتمالا می دانید که بسیاری از شیرینی های خوشمزه امروزی از کروسان تا انواع شیرینی دانمارکی، تارت و شیرینی ناپلئونی یا اصلا چرا راه دور برویم، همین شیرینی زبان معروف خودمان با خمیرهای رول شده کره ای درست می شوند که با خمیرهای...

15 شهریور 1401

با دکوراسیون مناسب می توان یک کتابخانه در منزل خود ایجاد کرد

مطالعه کتاب فعالیتی است که هم باعث آرامش ما می شود و هم موجب می شود اوقات خوبی داشته باشیم. بسیاری از مردم می خواهند در خانه خود گوشه ای برای مطالعه داشته باشند اما نمی دانند چه نوع دکوراسیونی باید در کدام منطقه اعمال شود. با دکوراسیون مناسب می توان یک...

31 مرداد 1401

حواستان باشد&amphellip ما شما را می پاییم!

دوربین مخفی، دوربین مداربسته، دوربین جاسوسی و … نام آنها هر چه باشد باز هم کارشان یک چیز است: شما را بپایند! یعنی تمامی حرکات شما را زیر نظر بگیرند، نگذارند حتی نفس راحت بکشید و البته هنگام وقوع جرم مچتان را بگیرند.

16 مرداد 1401

12 تصور اشتباه راجع به نویسندگی و نوشتن

برای شما نویسندگی تداعی کننده چیست؟ فردی منزوی که اغلب اوقات مشغول مطالعه و خیال پردازی است و هر روز مطالبی را می نویسد؟ فردی که به واژگان و دستور زبان تسلط کامل دارد؟ یا حتی فردی بی پول و فقیر؟

3 مرداد 1401

وزیر ارشاد از ستاد نمایشگاه کتاب بازدید کرد، اسماعیلی: شعار ما خودکفایی در حوزه نشر است

صبح امروز محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور علی رمضانی رئیس خانه کتاب و مسئول نمایشگاه مجازی کتاب تهران و یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزارت ارشاد از ستاد نمایشگاه مجازی کتاب تهران بازدید کرد.

4 خرداد 1401

آداب حضور در نمایشگاه ، عوامل جذب بازدیدکننده

عوامل بسیار زیادی در جذب بازدید و خرید محصوالت و خدمات از غرفه شما وجود دارد مثل:

26 فروردین 1401

10 انیمیشن برتر دیزنی در قرن بیست ویکم بر اساس امتیاز IMDb

فرایند پیشرفت انیمیشن های دیزنی در طول سالیان متمادی با فراز و نشیب های زیادی روبرو بوده است. از اوج گیری آن در طول دوران طلایی اش گرفته تا کوشش هایی که در طول دهه های 70 و 80 برای ارتقا آن صورت گرفت، می توان پستی و بلندی های این صنعت را به وضوح مشاهده نمود....

21 فروردین 1401

حرم امام رضا (ع) از نگاه سفرنامه نویسان خارجی

حرم امام رضا (ع) علاوه بر زائران و گردشگران داخلی تور مشهد، میزبان مسافران غیرمسلمان نیز است و آن ها نیز دیگر با ترس و لرز وارد محوطه حرم نمی شوند؛ مدت ها طول کشید تا آن ها نیز بتوانند در تجربه معنوی مسلمانان شریک شوند.

27 بهمن 1400

راهنمای سفر به روتوروا؛ نیوزیلند

علاوه بر چشمه ها و منطقه ها زمین گرمایی، اطراف این شهر را جنگل های بومی و دریاچه های زیبا فرا گرفته است که در کنار هم ترکیبی فوق العاده را پدید آورده اند. روتوروا بعلاوه به مرکزی برای ارائه فرهنگ مائوری معروفیت دارد و یکی از برترین نقاط نیوزیلند برای تماشای...

5 بهمن 1400

فراخوان حضور در پنجاه ونهمین نمایشگاه بین المللی کتاب کودک بولونیا منتشر شد

به گزارش خبرنگاران ، به نقل از روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، نمایشگاه کتاب بولونیا به عنوان یکی از مهم ترین و معتبرترین نمایشگاه های کتاب جهان در حوزه کتاب کودک و نوجوان هرساله پذیرای بسیاری از فعالان نشر است.

4 بهمن 1400

مصرف این خوراکی ها حافظه را ضعیف می نماید

تهران (پانا) - فارغ از اینکه سنتان چقدر باشد هیچگاه برای آغاز تغذیه به شیوه ای که باعث دور ماندن هر چه بیشتر شما از زوال عقل گردد و اطمینان حاصل کنید که هر روز حس تمرکز و چالاکی داشته باشید دیر نیست.

29 دی 1400

فرهنگ اولویت دولت در کنار اقتصاد است

خبرگزاری خبرنگاران- سخنگوی دولت گفت: طرح پاییزه کتاب یک نمونه خوب از کوشش برای عدالت فرهنگی و حرکت به سمت غنی سازی فرهنگ است.

11 دی 1400
تعداد: (42)