حواستان باشد&amphellip ما شما را می پاییم!

به گزارش وبلاگ گپ و گفتگو، دوربین مخفی، دوربین مداربسته، دوربین جاسوسی و … نام آنها هر چه باشد باز هم کارشان یک چیز است: شما را بپایند! یعنی تمامی حرکات شما را زیر نظر بگیرند، نگذارند حتی نفس راحت بکشید و البته هنگام وقوع جرم مچتان را بگیرند.

حواستان باشد&amphellip ما شما را می پاییم!

آیا حس ششم یا بهتر بگوییم شم پلیسی شما در بدو ورود به یک اتاق یا قدم زدن در خیابان قلقلکتان می دهد و حس می کنید کسی در حال تماشای شماست؟ شاید این روزها، حق با شما باشد! دوربین های مخفی و مداربسته همه جا هستند و روز به روز هم بر تعدادشان افزوده می گردد. ممکن است دلتان بخواهد بدانید که این دوربین های مخفی کجا هستند تا بتوانید علاوه بر حفظ حریم شخصی، رفتار معقول و مناسبی داشته باشید. اگر کنجکاوید، روش های ارائه شده در این مطلب را برای کشف دوربین های مخفی بخوانید.

روش اول

از چشمان خود بهره ببرید

1- در پی سرنخ باشید. ممکن است خود دوربین ها کاملاً مخفی باشد اما لنز فقط استتار شده باشد.

در پی مکان هایی در محل اقامت شخصی یا کار باشید که محتمل است دوربین مخفی کار گذاشته شده باشد. اول در پی نقاط منطقی بگردید؛ مکان هایی مثل اتاق خواب، اتاق نشیمن یا مخصوصاً نزدیک وسایل ارزشمند. وسایل معمولی که ممکن است دوربین مخفی در آنها کار گذاشته شده باشد شامل کتاب، سیستم های تشخیص حریق یا دود، گلدان های روی میز، گیاهان آپارتمانی، جعبه دستمال کاغذی، عروسک های پارچه ای و خروجی دستگاه های الکترونیک می گردد.

وسایل یا نقاطی را آنالیز کنید که کمتر آشکار یا اصطلاحاً توی چشم هستند؛ مثل ساک ورزشی، کیف پول، جلد دی.وی.دی، تجهیزات تصفیه هوا، عینک، لامپ های تزیینی، کلیدها یا پیچ گوشتی.

دنبال یک سوراخ کوچک باشید که بزرگتر از حرف O انگلیسی نباشد و رویش به سمت اتاق باشد.

در پی آینه هایی باشید که برای نصب آنها در آن مکان خاص هیچ علت عقلانی پیدا نمی کنید. ممکن است نصب دوربین در چنین مکانی به نظرتان اصلاً غیرممکن باشد اما تا جایی که امکان دارد گوش به زنگ باشید.

2- در مکان های عمومی در پی دوربین مخفی بگردید و از نزدیک شدن به آنها خودداری کنید.

در پی جاهایی بگردید که برترین میدان دید را دارند. این مکان ها معمولاً بالای ساختمان، قسمت های مرتفع یا فضاهای بازی هستند که هیچ مانع یا عامل مسدودنماینده ای سر راهشان نسیت.

در پی نیمکره های پلاستیکی یا شیشه ای باشید؛ مخصوصاً آنهایی که رنگ شده اند. دوربین های عمومی عمدتاً پشت یک لایه محافظ پوشیده شده اند. به احتمال زیاد رویشان به سمت اتاق است، مات یا آینه ای هستند و دوربین پشت آن واقع شده است.

دستگاه را از کار بیانداید. اگر با مورد چشم چرانی کردن و یا تعدی به حریم خصوصی به وسیله یک فرد متجاوز روبرو شدید، در اولین فرصت موضوع را به مأموران نیروی انتظامی گزارش دهید.

در یافتن جعبه اصلی ویدئو با مأموران همکاری کنید. این جعبه شبیه یک جعبه فلزی ساده است که کابل داخلش رفته است.

اگر شما فرد متجاوز هستید، برایتان متأسفیم! دیگر کارتان تمام است، بیچاره شدید!

روش دوم

استفاده از فنون ضدتجسس، ضدمراقبت یا ضدجاسوسی

1- یک دستگاه تشخیص دوربین از اینترنت یا فروشگاه محل خود خریداری کنید. از دستگاه تشخیص دوربینی که خریدید برای گشتن سریع اتاق بهره ببرید.

2- از تلفن همراه خود بهره ببرید. یک تماس بگیرید و سپس دستگاه را حول شیئی که به آن مشکوک هستید تکان دهید. وقتی تلفن شما به نزدیکی وسیله ای برسد که از خود میدان مغناطیسی منتشر می نماید، صداهای تیک یا ویز ویز را می شنوید.

همه تلفن ها این کار را نمی نمایند. اما اگر متوجه شدید تلفنتان نزدیک بلندگو صدا می دهد یا وقتی تلفن همراه دیگر در نزدیکش باشد نویز دارد، پس کار می نماید.

نکات مهم:

دوربین های بی سیم با فرستنده بی سیم کار می نمایند و کمی بزرگتر هستند زیرا حاوی دریافت نماینده بی سیم هستند. اینها می توانند با باتری کار نمایند و به دستگاه ضبط نماینده دیگر در محدوده 60 متری قابل انتقال باشند. این نوع دوربین برای آنهایی که افراد دیگر را می پایند و تعقیب می نمایند مناسب است.

همین آنالیز های چشمی و کندوکاوها را در هتل ها و محل کار خود نیز انجام دهید. در محل کار و ساختمان های اداری و تجاری ممکن است دوربین های ساختگی، کاذب یا فریبنده نصب گردد تا شما را وادار به داشتن رفتار خوب و مناسب کند. دوربین هایی که سیم کشی ضخیم و دائمی دارند برای کسب وکارهای بزرگ و پیشگیری از وقوع جرم هستند. این دوربین ها به یک دستگاه ضبط نماینده یا مانیتور تلویزیون متصل می شوند.

هشدار

در مجامع و اماکن عمومی، در تیررس و دید مستقیم دوربین قرار نگیرید و همواره از نقاط کور بیشترین بهره را ببرید.

منبع: فوت و فن

به "حواستان باشد&amphellip ما شما را می پاییم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حواستان باشد&amphellip ما شما را می پاییم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید