با دکوراسیون مناسب می توان یک کتابخانه در منزل خود ایجاد کرد

به گزارش وبلاگ گپ و گفتگو، مطالعه کتاب فعالیتی است که هم باعث آرامش ما می شود و هم موجب می شود اوقات خوبی داشته باشیم. بسیاری از مردم می خواهند در خانه خود گوشه ای برای مطالعه داشته باشند اما نمی دانند چه نوع دکوراسیونی باید در کدام منطقه اعمال شود. با دکوراسیون مناسب می توان یک کتابخانه در منزل خود ایجاد کرد. در این مقاله به شما خواهیم گفت که چطور این کار را به راحتی انجام دهید. با ما همراه باشید.

با دکوراسیون مناسب می توان یک کتابخانه در منزل خود ایجاد کرد

یکی از ایده های دکوراسیون برای ایجاد فضایی در خانه و به دست آوردن بخشی شیک ، کتابخانه ها هستند. می توان با یک جایگاه راحتی و کتابخانه چوبی که تا سقف می رسد ، کتابخانه در منزل را در راحتی و ظرافت مطلوب ایجاد کرد. پس چگونه می توانید شیک ترین دکوراسیون کتابخانه را ایجاد کنید؟

دکوراسیون قفسه کتاب چگونه باید باشد؟

خواندن کتاب به عنوان فعالیتی تعریف می گردد که هرگز لذت خود را از دست نمی دهد و انسان را درگیر دنیاها و رویاهای جدیدی می نماید. داستان ها ، مقاله ها و شعرها کلماتی از دنیای یک نویسنده به شما این فرصت را می دهد که از منظری متفاوت به زندگی نگاه کنید. این امکان وجود دارد که از چند سبک تزئینی برای ایجاد کتابخانه در منزل بهره ببرید که در آن کتاب های مورد علاقه خود را در کنار هم نگه دارید.

دکوراسیون کتابخانه در اتاق نشیمن

برترین مکان برای ایجاد یک کتابخانه در منزل شما ، جلوی قسمت های پنجره است. قفسه هایی که روی دیوارهای کنار پنجره ها قرار می دهید با یک جایگاه راحتی در جلوی آنها ظاهری شیک ایجاد می نمایند. باز هم دیوارهای کور جلوی خانه ها نیز برای چیدمان قفسه کتاب ها مناسب است. قفسه های کتاب که پاسخی ایده آل به این سوال خواهند بود که چگونه دیوارهای کور را به فضایی مفید تبدیل کنیم ، رنگی متفاوت به اتاقی که دیوار در آن واقع شده است می بخشد.

چگونه یک کتابخانه را تزئین کنیم؟

یونیت های تلویزیونی و کابینت های قدیمی برترین مکان برای ایجاد قفسه کتاب هستند. کابینت های قدیمی را در قسمت راهرو قرار دهید و یونیت های تلویزیون را به جای اکسسوری با کتاب تزئین کنید. دیوار انتخاب شده برای کتابخانه باید در قسمت آفتابی باشد نه نقطه کور. به این ترتیب منطقه ها مطالعه ظاهری حیاتی و شیک تری خواهند داشت.

بعلاوه می توانید کتابخانه در منزل را با قرار دادن یک جایگاه تک بال و یک دوتایی تودرتو در جلوی آن تزئین کنید. به این ترتیب یک گوشه مطالعه شیک ایجاد می گردد. طول کتابخانه را می توان تا سقف بلند نگه داشت. به این ترتیب هم فضا صرفه جویی می گردد و هم ظاهر غنی تری به دست می آید.

نور و رنگ

این کار باعث می گردد اتاق شما بالاتر به نظر برسد. کتابخانه در منزل فقط برای پر کردن کتاب نیست. قسمت های پایینی را می توان به عنوان کابینت استفاده کرد. اما باید به این نکته توجه کنید که این قطعات کابینت در سمتی قرار دارند که نور را به خوبی دریافت می نمایند. بنابراین ، منطقه قابل توجه تری ایجاد می گردد.

نور نباید چشم را به خصوص در هنگام مطالعه خسته کند. نه تنها سبک ، بلکه کتابخانه در منزل باید سبکی داشته باشند که از نظر دکوراسیون برای چشم راحت باشد. به جای اینکه فقط آن را با کتاب پر کنید ، می توان اقلام تزئینی یا قطعاتی مانند آلبوم ، دی وی دی فیلم ها را از نظر رنگ قرار داد. رنگ دیوارها به مقدار نور مهم هستند. رنگ های روشن مانند سفید روی دیوارها و پارکت های چوبی روی زمین را می توان استفاده کرد. در چنین دکوراسیونی می توان پشت قفسه ها را رنگ کرد تا رنگی به دکوراسیون اضافه گردد.

بخش کتابخانه در خانه

بر اساس نظرسنجی از 160000 بزرگسال در 31 کشور ، بچه هایی که در خانه هایی با کتابخانه بزرگ (حداقل 80 کتاب) بزرگ می شوند ، مقدار تحصیلات بسیار بالاتری دارند. البته اختصاص فضا برای 80 کتاب یا بیشتر در خانه کار بسیار پر زحمتی است. اما در مصاحبه با سازندگان مبلمان گفته می گردد که فروش قفسه کتاب نسبت به سال قبل 10 درصد افزایش یافته است.

یک کتابخانه کاربردی یا گزینه های خلاقانه

در سال های اخیر ، یک کتابخانه کاربردی یا گزینه های خلاقانه که به طور خاص برای خانه ساخته شده اند ، احساس زندگی در قوطی کبریت را از بین برده اند و خانه ها را بسیار صمیمی تر و گرم تر نموده اند. به عنوان مثال ، با سیستم قفسه ای که به عنوان امتداد طاقچه ها ادامه می یابد ، کتابخانه در منزل خود را با نشان دادن آن به عنوان بخشی از دیوار با دکوراسیون ادغام کنید.

البته ، اگر 12000 کتاب داشته باشید ، ممکن است خیلی خوب کار نکند. اما در چنین حالتی ، عبور از گوشه ای از اتاق با سیستم قفسه بندی کامل ، گزینه کاربردی تری است. اگر در حال چیدمان یا تزئین خانه خود هستید ، با ایجاد یک گوشه راحت در مقابل پنجره یا با قرار دادن یک تخت خواب راحت که می توانید در گوشه ای دور از آن دراز بکشید و کتاب بخوانید ، یک منطقه مطالعه دنج و آرام ایجاد کنید.

توصیه کتابخانه برای فضاهای کوچک

اگر منطقه کوچک است ، هنوز هم می تواند برنامه ریزی منظمی داشته باشد. برای مثال ، می توانید به راه چاره های کاربردی مانند میزهایی با قفسه های کتاب یکپارچه ، آن هایی که دارای قفسه های باز هستند و سیستم های قفسه ای زیر پله ها را انتخاب کنید. علاوه بر این ، یک گوشه کتابخانه در منزل که می توانید مطابق با سلیقه خود ترتیب دهید ، فضای بسیار محبت آمیز ای ایجاد می نماید. سیل های رنگارنگ چراغ های مطالعه نور همراه با شال فرش ، پتو ، بالش نرم ، میز عسلی کاربردی و فنجان های چینی شیک ، همگی تکمیل نماینده دکوراسیون این فضا هستند.

اگر کتاب خواندن یکی از علایق اجتناب ناپذیر شماست ، ایجاد گوشه ای در خانه به عنوان کتابخانه در منزل ، اجتناب ناپذیر خواهد بود. از آنجایی که کتابخانه شما هم محل استراحت و هم محل مطالعه شما خواهد بود ، این منطقه ها نباید شما را غرق نمایند و باید فضای آرامش بخشی داشته باشند. تنظیم صحیح نور عامل دیگری بوده که بسیار مهم است.

سبک چیدمان کتابخانه

به طور کلی رنگ های کتابخانه ای تیره و چوبی هستند. اگر مبلمان شما به سبک کلاسیک است ، این مدل ها را برای تکمیل یکپارچگی انتخاب کنید. اگر رنگ اتاق شما چوبی بوده و روکش های چوبی مانند چوب ماهون ، گردو ، شاه بلوط بر اتاق غالب است ، روکش چرمی را برای مبلمان خود انتخاب کنید که یکپارچگی با محل کار و استراحت شما را فراهم کند. این سبک چیدمان فضای غنی تر و جدی تری به کتابخانه در منزل شما می بخشد.

بعلاوه می توانید مبلمان را در رنگ های روشن تری انتخاب کنید تا تیره نباشد. اگر قصد دارید کتابخانه در منزل را در گوشه ای از اتاق نشیمن خود ایجاد کنید و رنگ کلی آن رنگ های روشن است ، چوب افرا ، کرم کهنه شده یا لاک کرم یا سفید را انتخاب کنید که کتابخانه شما مدرن تر به نظر برسد.

منبع: اتاق

به "با دکوراسیون مناسب می توان یک کتابخانه در منزل خود ایجاد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با دکوراسیون مناسب می توان یک کتابخانه در منزل خود ایجاد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید