زخم سرد در داخل دهان

به گزارش وبلاگ گپ و گفتگو، دلیل اصلی زخم سرد ویروس هرپس سیمپلکس است که به صورت غیرفعال در سلول های عصبی ساکن هستند. مقاله زیر علل و درمان زخم های سرد در داخل دهان را آنالیز می نماید.

زخم سرد در داخل دهان

مترجم: سعید علیزاده

منبع:راسخون

دلیل اصلی زخم سرد ویروس هرپس سیمپلکس است که به صورت غیرفعال در سلول های عصبی ساکن هستند. مقاله زیر علل و درمان زخم های سرد در داخل دهان را آنالیز می نماید.

زخم های سرد به اسم تاول های کوچک، قرمز، دردناک و پر از مایع تعریف می شوند که تا حدودی از سطح پوست بالا می آیند. داخل دهان یک محل رایج برای وقوع آن است. آن ها معمولا در لثه ها و سقف دهان ایجاد می شوند. زخم سرد در داخل دهان معمولا با احساس سوزش یا سوزن سوزن شدن که به مدت 1 یا دو روز ادامه می یابد، آغاز می گردد. زمانی که سیستم ایمنی بدن ضعیف باشد ویروس هرپس سیمپلکس وارد صحنه می گردد. حفظ سیستم ایمنی بدن در حالت قوی، موثرترین راه پیشگیری از این مشکل است.

علل

دلیل اصلی زخم سرد فعالیت ویروس هرپس سیمپلکس است.

این ویروس دو نوع است: HSV نوع اول و HSV نوع دوم. در بیشتر موارد، زخم های سرد در داخل دهان به وسیله HSV نوع دوم ایجاد می گردد.

ممکن است شما هم اخیرا به هرپس سیمپلکس آلوده شده باشید. این ویروس زمانی که با شما برخورد می نماید، معمولا به صورت خفته در سلول های عصبی باقی می ماند.

این ویروس منتظر می ماند تا شرایطی فراهم گردد که رشد و تکثیر نماید.

این شرایط می تواند در بدن شما هنگامی ایجاد گردد که سیستم ایمنی بدن ضعیف، بدن کمی اسیدی، سطح آرژنین از لیزین بالاتر باشد، در معرض نور شدید آفتاب قرار گرفته باشید و یا به طور مداوم تحت استرس باشید.

زخم های سرد به اسم تاول تب هم شناخته می شوند و معمولا خود به خود و در طول دوره 2 تا 10 روزه درمان می شوند.

علایم تا حد زیادی می توانند درمان شوند ولی از بین بردن ویروس مسبب که در سلول های عصبی حضور دارد سخت است.

شما تا آخر عمر به اسم یک حامل ویروس تبخال باقی می مانید. هر موقع که شرایط بدن شما برای تکثیر ویروس مناسب باشد، زخم سرد در بدنتان توسعه خواهد یافت.

درمان

برترین راه برای جلوگیری از زخم های سرد، قوی نگه داشتن سیستم ایمنی بدن و حفظ زندگی بدون استرس است.

می توانید از داروهای ضدویروس بدون احتیاج به نسخه استفاده کنید. آن ها در کاهش علایم زخم های سرد بسیار یاری می نمایند.

می توانید از خمیردندانی استفاده کنید که حاوی روی است. می توانید به صورت مستقیم آن را روی زخم سرد در دهان قرار دهید.

یخ به کاهش زخم های سرد یاری می نماید. تکه های یخ را بر روی منطقه آسیب دیده بمالید.

اگر در مرحله اول متوجه حس خارش شوید می توان از رشد بیشتر زخم سرد جلوگیری کرد.

بعلاوه می توانید از یک لایه خمیر سیر استفاده کنید. سیر سرعت بهبود زخم سرد را افزایش می دهد. بعلاوه می توانید از فواید آن با گنجاندنش در رژیم غذایی استفاده کنید.

روزی یک لیوان آب آلوورا میل کنید. باید غذاهایی بخورید که غنی از لیزین و فاقد آرژنین هستند. این کار تعادل طبیعی لیزین و آرژنین را باز میگرداند، و در نتیجه زخم های سرد را درمان می نماید.

بیشتر از راه چاره های حقیقی، سبک زندگی بدون استرس یاری نماینده است. برای بهبود سلامت روانی خود یوگا و مدیتیشن انجام دهید.

می توانید سیستم ایمنی بدن خود را با پیروی از یک رژیم غذایی سالم و رژیم ورزشی تقویت کنید.

اطمینان حاصل کنید که رژیم غذایی شما دارای مقادیر زیادی از میوه های خانواده مرکبات و سبزیجات برگ سبز است، چون آن ها برترین تقویت نماینده سیستم ایمنی بدن هستند.

بعد از اینکه درمان های خانگی را امتحان کردید، باید بر شرایط زخم سرد در داخل دهان نظارت کنید. این کار را به مدت 7 تا 9 روز انجام دهید. اگر بهبودی رضایت بخشی را مشاهده کردید، همین روش درمانی را تا درمان کامل زخم های سرد انجام دهید. با این حال، اگر بهبود قابل توجی را مشاهده نکردید در اسرع وقت به یک پزشک مراجعه کنید. مداخله پزشکی به موقع، به صورت موثر در درمان زخم سرد به شما یاری خواهد نمود.

منبع: راسخون

به "زخم سرد در داخل دهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زخم سرد در داخل دهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید