زیباترین پوست با ساده ترین روش های خانگی

به گزارش وبلاگ گپ و گفتگو، مراقبت از پوست را باید بدانید و فرقی ندارد که چه نوع پوستی دارید، مراقبت از پوست یکی از نیازهای واجب هر فرد به جهت حفظ زیبایی به شمار می آید.

زیباترین پوست با ساده ترین روش های خانگی

تقریبا همه ما می دانیم که مراقبت از پوست چقدر مهم است. استفاده مداوم از یک کرم ضد آفتاب ساده می تواند پیری پوست را تا سال ها به تاخیر بیندازد، از سرطان پوست جلوگیری نموده و هزینه های درمانی آینده را کاهش دهد. روش های بسیاری برای مراقبت از پوست وجود دارد که برخی اصولی و مفید و برخی هایشان مضر و بی فایده هستند. در این مطلب از وبلاگ گپ و گفتگو به موضوع زیبایی پوست با روش های خانگی می پردازیم.

زیبایی پوست با روش های خانگی

مرتبا پوست را بشویید اما نه بیش از حد!

نکات مهم مراقبت از پوست بسیار ساده هستند و کافی است طبق یک برنامه اصولی پیش بروید. این که تاکید زیادی روی تمیز کردن پوست می گردد بدین معنی نیست که شما باید در شستن آن به وسیله شوینده ها زیاده روی کنید! شستن پوست، بدون شک کلید اصلی داشتن پوست سالم و درخشان است اما شستن بیش از حد و ماندن طولانی مدت زیر دوش حمام می تواند پیامدهای منفی را در پی داشته باشد.

همواره پوست خود را خشک کنید!

بعد از این که پوست خود را شستید نباید تا خشک شدن آن صبر کنید، برترین روش خشک کردن آن با یک دستمال است که بتواند بدون کشیدن آن روی پوست آب را به خود جذب کند. درصورتی که بخواهید از حوله یا هر چیز دیگری بهره ببرید تنها قابلیت ارتجاعی پوست خود را به مرور از دست خواهید داد و این چیزی نیست که ما در پی آن باشیم! پوست اطراف چشم نازک تر از سایر قسمت ها است و به همین علت باید خیلی بیشتر حساسیت به خرج داد.

حتما پوستتان را لایه برداری کنید

لایه برداری دو بار در هفته می تواند باعث از بین رفتن سلول های مرده پوست، آلودگی ها، چربی های مضر و روشن تر شدن پوست گردد. شما می توانید یک لایه بردار را با مواد طبیعی مانند شکر قهوه ای و عسل در خانه تهیه کنید و به راحتی از آن بهره ببرید و منتظر نتایج بی نظیر آن باشید. از آن جایی که پوست در شب بازسازی می گردد، برترین زمان برای لایه برداری صبح ها است. اگر پوست چربی دارید، هفته ای سه بار پوستتان را اسکراب کنید و اگر پوستتان خشک یا حساس است یکبار لایه برداری در هفته کافی است.

مهم تر از همه مرطوب کردن

فواید مرطوب سازی منظم پوست بیش از آن است که حتی تصور کنید! مرطوب سازی پوست نه تنها حس خوبی دارد بلکه پوست را صاف و لطیف می نماید. اگر می خواهید هر روز تجربه یک پوست سالم و درخشان را داشته باشید بهتر است از یک مرطوب نماینده مناسب با نوع پوست خود را تهیه کنید.

برترین زمان برای مرطوب سازی درست بعد از دوش گرفتن و قبل از خواب است. مرطوب نماینده های پوست به قفل شدن رطوبت در پوست یاری می نمایند و پوست شما را برای ساعت های طولانی مرطوب، نرم و لطیف نگه می دارند.

در هر شرایطی از ضد آفتاب بهره ببرید

قبل از استفاده از سایر محصولات آرایشی و پس از مرطوب کردن پوست، نوبت به ضد آفتاب می رسد. روی تمامی نقاطی که در معرض آفتاب هستند ضدآفتاب بزنید.

ضد آفتاب ها از پوست در برابر آفتاب محافظت می نمایند و از برنزه شدن شدید آن، رنگدانه و لکه های تیره جلوگیری می نمایند. کرم ضد آفتاب فاقد روغن با SPF 50 می تواند برترین کرم برای جلوگیری از مسائل پوستی باشد که به محافظت از پوست در برابر اشعه هایی مانند UVA و UVB یاری می نماید. اشعه UVA مضرترین اشعه برای پوست که از نفوذ بالایی برخوردار است و علائم اولیه آن پیری است. از طرف دیگر اشعه UVB باعث آفتاب سوختگی و برنزه شدن و سرطان های پوستی می گردد.

غذای سالم و استرس کمتر

دو مورد از نکات مهم مراقبت از پوست است که برای هر نوع پوست، تغذیه سالم و استرس کمتر می تواند معجزه کند و سلامت پوست را تضمین کند. این ها ساده ترین و موثرترین نکات برای سالم و جوان جلوه دادن پوست هستند. مصرف سبزیجات، میوه ها، پروتئین های بدون چربی و غلات را بیشتر از گذشته در سبد غذایی خود قرار دهید و از مصرف چربی های مضر مثل کربوهیدرات های فرآوری یا تصفیه شده و غذاهای چرب پرهیز کنید. خوردن غذاهای سالم و غذاهای غنی از آنتی اکسیدان و فلاونوئید می تواند باعث درخشندگی هر چه بیشتر پوست گردد. استرس غیر قابل کنترل می تواند روی پوست تاثیرات بسیار منفی داشته باشد. بنابراین استرس کمتر و کنترل آن، خواب کافی می توانند در زیبایی شما سهیم باشند.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب مد و زیبایی مطلب کرم مرطوب نماینده را در خانه بسازید را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "زیباترین پوست با ساده ترین روش های خانگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین پوست با ساده ترین روش های خانگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید