ادبیات

دیما منتشر می گردد

به گزارش خبرنگاران ؛ کتاب دیما نوشته اسماء غفاری به زودی از سوی انتشارات کتابستان منتشر خواهد شد. اسماء غفاری در رمان تازه خود به سراغ زندگی همسران شهدای حرم رفته است؛ موضوعی که پیش از این در عرصۀ ادبیات داستانیِ ایران جایش خالی بوده است.

5 اردیبهشت 1402

حمله شدید به هادی ساعی و خواهرش ، لطفا صندلی را محکم تر بگیرین و بیش تر از این ورزشکاران را فراری ندهید!

یکی از 2 نماینده تکواندوی مردان ایران در المپیک توکیو شدیدا از هادی ساعی رییس فدراسیون تکواندو و خواهرش که مربیگری تیم ملی بانوان را بر عهده دارد، انتقاد کرد.

3 بهمن 1401

12 تصور اشتباه راجع به نویسندگی و نوشتن

برای شما نویسندگی تداعی کننده چیست؟ فردی منزوی که اغلب اوقات مشغول مطالعه و خیال پردازی است و هر روز مطالبی را می نویسد؟ فردی که به واژگان و دستور زبان تسلط کامل دارد؟ یا حتی فردی بی پول و فقیر؟

3 مرداد 1401

اگر به سنت فرهنگی خود بی توجه باشیم، دچار نوکیسه گی فرهنگی می شویم

به گزارش خبرنگاران ، سومین نشست علمی بزرگداشت حکیم نظامی، همزمان با زادروز این شاعر پارسی و با موضوع چگونگی فراوری آثار نمایشی بر مبنای خمسه نظامی، شنبه (21 اسفندماه) برگزار شد.

24 خرداد 1401

وزیر ارشاد از ستاد نمایشگاه کتاب بازدید کرد، اسماعیلی: شعار ما خودکفایی در حوزه نشر است

صبح امروز محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور علی رمضانی رئیس خانه کتاب و مسئول نمایشگاه مجازی کتاب تهران و یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزارت ارشاد از ستاد نمایشگاه مجازی کتاب تهران بازدید کرد.

4 خرداد 1401

فراخوان حضور در پنجاه ونهمین نمایشگاه بین المللی کتاب کودک بولونیا منتشر شد

به گزارش خبرنگاران ، به نقل از روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، نمایشگاه کتاب بولونیا به عنوان یکی از مهم ترین و معتبرترین نمایشگاه های کتاب جهان در حوزه کتاب کودک و نوجوان هرساله پذیرای بسیاری از فعالان نشر است.

4 بهمن 1400

مرکز حافظ شناسی در شیراز احداث می شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با تامین اعتبار لازم طرح مرکز حافظ شناسی امسال کلنگ زنی می شود تا محل مناسبی برای فعالیت های ادبی، آموزشی و پژوهشی درباره حافظ ایجاد شود.

2 بهمن 1400

خواسته ای درباره ممیزی ها از دولت نو

احمد اکبرپور با تاکید بر لزوم حمایت از آثار تالیفی ادبی، به برخورد راحت تر وزارت ارشاد نسبت به آثار ترجمه اشاره می نماید و از تقاضایش درخصوص شرایط ممیزی آثار داخلی می گوید.

12 مهر 1400

جلد سوم رمان آنک آن یتیم نظر کرده منتشر شد

محمدرضا سرشار، جلد سوم رمان آنک آن یتیم نظر کرده با عنوان سالیان سخت که درباره درباره زندگی پیامبر مهربانی ها حضرت محمد (ص) است را توسط انتشارات سوره مهر منتشر کرد.

26 اردیبهشت 1400

چرا استقلالی ها نتواستند قاسمی نژاد را بخرند؟ خبرنگاران

فرهاد مجیدی در یکی از معدود کنفرانس های مطبوعاتی خود صراحتاً اسم امین قاسمی نژاد درآورد و گفت از باشگاه خواسته ام این بازیکن را بخرند.

2 اردیبهشت 1400

حقایقی از تاریخچه و آداب و رسوم چهارشنبه سوری که نمی دانستید

در ایران باستان جشن های فراوانی مانند عید نوروز و شب یلدا وجود داشته است. یکی از این جشن ها هم چهارشنبه سوری نام دارد. مراسم چهارشنبه سوری در غروب شب قبل از آخرین چهارشنبه سال برگزار می شود. بنابراین چهارشنبه سوری 99 را در تاریخ سه شنبه شب مصادف با 26 اسفند...

22 فروردین 1400

نمایشگاه مجازی کتاب تهران؛ کور سوی امید یا برگ برنده ناشران بزرگ؟

از اوایل امسال صحبت هایی درباره برگزاری مجازی نمایشگاه کتاب مطرح بود تا بلکه بخشی از خسارات ناشران جبران شود و رونق را به صنعت نشر برگرداند. هرچند نمایشگاه مجازی کتاب تهران قابلیت پوشش تمام رویدادها و برنامه های جنبی یک نمایشگاه را ندارد، اما اکنون...

25 بهمن 1399

شهرداری تهران به دنبال ترویج موسیقی خوب است

شهر: شهرداری تهران به دنبال ترویج و معرفی موسیقی خوب به شهروندان است، آن هم در شرایطی که امروزه موسیقی هایی به عنوان الگو و اثر پرشنونده حتی از صدا و سیما هم پخش می گردد اما در نهایت سبب می گردد گوش مخاطب، گوش سالمی نباشد.

16 دی 1399

پزشک تبریزی 550 جلد کتاب به کتابخانه مرکزی تبریز هدیه کرد

به گزارش خبرنگاران در آذربایجان شرقی، رئیس کتابخانه مرکزی تبریز از اهدای 550 جلد کتاب از سوی دکتر محمدعلی محجل شجا، پزشک تبریزی به این کتابخانه عظیم اطلاع داد و گفت: کتاب های اهدایی این پزشک تبریزی بیشتر در حوزه تاریخ، ادبیات، پزشکی و روانشناسی است و...

6 دی 1399

مطالعه کتاب هایی برای شناخت بهتر حضرت محمد (ص)

یکی از مفید ترین و قدیمی ترین راه های شناخت رفتار و سیره پیامبر (ص) ، خواندن و مطالعه کتاب های معتبر و الگو گیری از ایشان است

14 آذر 1399

خبرنگاران اثری دیده نشده از پیکاسوی ایران زیر چکش حراج

تهران- خبرنگاران- اثری دیده نشده از بهمن محصص، ملقب به پیکاسوی ایران، هفته آینده در حراجی آنلاین ساتبیز به فروش گذاشته می شود.

27 آبان 1399

فستیوال ها و جشن های مشهور آلمان

آلمان ها در جهان به عنوان مردمی فاقد روحیه طنز، بسیار مقرراتی و جدی شناخته شده اند. اما با کمی تحقیق در خصوص فرهنگ این مردم و فستیوال هایی که هر ساله در این کشور برگزار می گردد در میابیم که مردم آلمان مردمانی شاد و مهربان هستند.

9 آبان 1399

اس ام اس تاسوعا ؛ متن، شعر و پیام تسلیت برای شب تاسوعا

بر تو آیا چه گذشت، علمدار! آن گاه که بیرقِ سپاهِ کوچکِ برادر، در دستِ تو مانده بود. پس تو دستی برای نگاه داشتنش بر پیکر نداشتی و بیرق بر زمین افتاد. بر تو آیا چه گذشت، سقّا! آن گاه که فغان العطش، از خیمه ها بیرون می پاشید؛ پس تو سقّای کاروان بودی و شرم، خونِ...

5 آبان 1399

انگل به جان سینما افتاده است

خبرنگاران: نه 1917 جایزه را به خانه برد و نه جوکر با 11 نامزدی و نه اسکورسیزی بزرگ با بازیگران قدرش در فیلمی سه ساعت و نیمه. اسکار بهترین فیلم سال را همان فیلمی برد که جایزه بهترین فیلم خارجی را دریافت کرد و تاریخ سازی بزرگی را برای صنعت سینمای کره جنوبی در...

12 شهریور 1399

آئین رونمایی از کتاب شکار هیولا برگزار می شود

رمان علمی-تخیلی شکار هیولا شنبه 10 خرداد در فروشگاه کتاب نوک مدادی رونمایی می شود.

9 مرداد 1399