فستیوال ها و جشن های مشهور آلمان

به گزارش وبلاگ گپ و گفتگو، آلمان ها در جهان به عنوان مردمی فاقد روحیه طنز، بسیار مقرراتی و جدی شناخته شده اند. اما با کمی تحقیق در خصوص فرهنگ این مردم و فستیوال هایی که هر ساله در این کشور برگزار می گردد در میابیم که مردم آلمان مردمانی شاد و مهربان هستند.

فستیوال ها و جشن های مشهور آلمان

هر سال بیش از از 10000 فستیوال و جشن های جذاب برای تمامی سنین در این کشور برگزار می گردد جشن هایی که گردشگران بسیاری را با سلیقه های متفاوت از سراسر دنیا به این کشور می کشاند تا با شرکت در این فستیوال ها بخش های مختلف فرهنگی آلمان را بشناسند. در ادامه به چند نمونه از این فستیوال ها نگاهی می اندازیم.

نمایشگاه کتاب لایپزیگ

نمایشگاه کتاب لایپزیگ در اواخر مارس برگزار می گردد و به عنوان عظیمترین جشنواره ادبیات اروپا شناخته شده است. در این نمایشگاه بیش از 2500 رویداد در 350 محل مختلف برگزار می گردد. این نمایشگاه می تواند اطلاعات گسترده ای از انتشارات جدید که در حال حاضر وجود دارند و همچنین آینده بازار آلمان و اروپا در اختیار بازدیدنمایندگان قرار دهد.

جشنواره بین المللی فیلم برلین

واژه جشنواره بین المللی فیلم برلین برای تمام مردم دنیا واژه ای آشنا است. این جشنواره یکی از قدیمی ترین و معتبرترین جشنواره های عظیم فیلم دنیا به شمار می آید که پس از جشواره کن اعتباری بسیار زیاد در بین مردم پیدا نموده است. در جشنواره بین المللی فیلم برلین بیش از 500 هزار بازدید نماینده شرکت می نمایند و فیلم های مشهور بین المللی را تماشا می نمایند. به برندگان این جشنواره جوایز خرس طلایی و خرس نقره ای تعلق میگیرد. این جشنواره هر سال در ماه فوریه برگزار می گردد.

جشنواره کارناوال

در اواسط فوریه تا مارس به مدت 40 روز کارناوال های مختلفی در سراسر آلمان برگزار می گردد. به این فستیوال فصل پنجم نیز می گویند. کارناوال با رژه عظیم که به رژه دوشنبه رُز معروف است برگزار می گردد. مردم در این رژه ها لباس های رنگارنگ و ماسک های عجیب میزنند و گروه های موسیقی در سراسر خیابان های آلمان مردم را به پایکوبی و شادی دعوت می نماید. اگرچه در تمام شهرهای آلمان این جشن برگزار می گردد اما شهرهای کلن و دوسلدورف مرکز این کارناوال ها است و بیشترین جمعیت گردشگران را جذب می نماید.

جشنواره بین المللی دیکسی لند درسدن

شهر درسدن آلمان هر ساله میزبان عده زیادی از گردشگران است که به منظور شرکت در جشنواره بین المللی دیکسی لند و جشنواره جاز به این شهر سفر می نمایند. در این جشنواره که در کنار رودخانه البه برگزار می گردد، 350 هنرمند به اجرای نمایش می پردازد و پس از تماشای نمایش ها در رژه مخصوص این جشن شرکت می نمایند.

فستیوال آتش بازی راین یا راین در شعله

اگرچه مردم دنیا آتش بازی را با کشور چین می شناسند و چین را عظیمترین مرکز جشنواره های آتش بازی می دانند اما هر ساله در هفته های آخر دو ماه مه و سپتامبر فستیوالی در کنار رود راین برگزار می گردد که زیبایی های طبیعی این رود را با شکلی متفاوت نشان می دهد. آتش بازی هیجان انگیز که به وسیله هزاران فشفشه، قایق های بخار چراغانی شده، قلعه های پر از نور تزیین شده که رنگ نورهای متفاوت در کرانه آن دل هر بیننده ایی را می برد، گردشگران زیادی را به خود جذب می نماید.

در این جشنواره گردشکران می توانند با سوار شدن بر کشتی های مزین شده از چراغ هایی با نورهای زیبا و رنگارنگ و حرکت در این رود به تماشای جشنواره آتش و رنگ بپردازند.

فستیوال باله

هر ساله در اوایل ماه آوریل فستیوال باله مونیخ برگزار می گردد. جشنواره باله مونیخ یکی از شلوغ ترین زمان های سال برای گروه باله ایالت باواریا است که در طول یک هفته برگزار می گردد اجراهای متعدد و زیبا که توسط متخصصان و طراحان پایکوبی دنیا طراحی شده است در این فستیوال ویژه برگزار می شوند. فستیوال باله مونیخ یکی از از معتبرترین رویدادهای سراسر اروپا است و هر ساله بازدیدنمایندگان زیادی را از سراسر دنیا به خود جذب می نماید. در طول این فستیوال پایکوبیندگان حرفه ای از سراسر کشور های دنیا بر روی صحنه حاضر می شوند و بهترین اجرای خود را انجام می دهند. بسیاری از طراحان پایکوبی دنیا برای این فستیوال آثاری متفاوت که از آثار معاصر است ارائه می دهند.

جشنواره باخ

این جشنواره که از آوریل تا مه برگزار می گردد یکی از مشهورترین فستیوالهای دنیا می باشد. که در لایپزیک به منظور گرامی داشت مشهورترین شهروند این شهر یعنی یوهان سباستین باخ برگزار می گردد. در فستیوال باخ از سراسر دنیا هنرمندان سرشناس حضور پیدا می نمایند تا شاهکار های کلاسیک باخ را در مکان های تاریخی این شهر و کلیساها به اجرا درآورند که در بین این مکان ها کلیسای توماس از مهمترین مکان های اجرای این جشنواره به شمار می رود چرا که باخ در این کلیسا برای مدت 27 سال به عنوان کانتور مذهبی بوده است.

جشنواره بایرویت

یکی دیگر از جشنواره های موسیقی که بین هنرمندان و موسیقیدانان صندلی ویژه ای دارد، جشنواره موسیقی بایرویت است که به منظور برگزاری اپراهای ریچارد واگنر هر سال در شهر بایروت برگزار می گردد و طرفداران ریچارد واگنر را به سوی خود می کشاند. واگنر به جهت حمایت از لودویگ دوم این جشنواره را بنا نهاده است و شخصاً بر طراحی و ساخت تئاتر نظارت داشته است.

فستیوال کدو تنبل

در خارج از شهر اشتوتگارت در فصل پاییز یکی از عظیمترین فستیوال های کدوتنبل دنیا برگزار می گردد و در آن بیش از 450,000 کدو تنبل به نمایش گذاشته می شوند. این جشنواره در زمین های قلعه لودویگسبورگ (Ludwigsburg) برگزار می گردد و غذاهای مختلف تهیه شده از کدو تنبل به همراه مسابقه های قایق سواری با کدو تنبل را برای گردشگران به نمایش و اجرا می گذارد.

منبع: سفرمی

به "فستیوال ها و جشن های مشهور آلمان" امتیاز دهید

1 کاربر به "فستیوال ها و جشن های مشهور آلمان" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فستیوال ها و جشن های مشهور آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید