پزشک تبریزی 550 جلد کتاب به کتابخانه مرکزی تبریز هدیه کرد

به گزارش وبلاگ گپ و گفتگو در آذربایجان شرقی، رئیس کتابخانه مرکزی تبریز از اهدای 550 جلد کتاب از سوی دکتر محمدعلی محجل شجا، پزشک تبریزی به این کتابخانه عظیم اطلاع داد و گفت: کتاب های اهدایی این پزشک تبریزی بیشتر در حوزه تاریخ، ادبیات، پزشکی و روانشناسی است و ارزش ریالی آن ها بیش از 6 میلیون تومان است.

پزشک تبریزی 550 جلد کتاب به کتابخانه مرکزی تبریز هدیه کرد

لیلا اصغری با اشاره به اینکه محمد علی محجل شجا، جراحی عمومی بوده و بیش از شصت مقاله در حوزه پزشکی دارد، اضافه نمود: علاوه بر کتاب های پزشکی، 200 نشریه داخلی و خارجی به خصوص در زمینه پزشکی نیز از سوی این پزشک به کتابخانه مرکزی تبریز اهدا شده است.

وی ادامه داد: با اهدای این کتاب ها مجموعه کتاب های تخصصی پزشکی در مخزن کتابخانه مرکزی تبریز کامل تر شد و امیدواریم اهدای کتاب در بخش های تخصصی از سوی مردم برای تأمین و تقویت منابع بیشتر گردد.

اصغری در ادامه به برگزاری پویش اهدای کتاب های یاری درسی نظام جدید اشاره نمود و اضافه نمود: در قالب این طرح دانش آموزان و دانشجویان در صورت تمایل می توانند کتاب های یاری درسی خود را برای استفاده سایر افراد به کتابخانه مرکزی اهدا نمایند و از شروع این طرح تا به امروز بیش از 500 جلد کتاب یاری درسی ارسال شده است.

پویش اهدای کتاب، اهدای آگاهی از طرح های نهاد کتابخانه های عمومی کشور، به منظور ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، تأمین و تقویت منابع کتابخانه های عمومی و ایجاد تعلق در تأمین منابع کتابخانه ها و معرفی کتابخانه های عمومی اجرا می گردد. بر این اساس، مردم و خیرین می توانند با مراجعه به نزدیکترین کتابخانه عمومی، کتاب های خوانده شده و بدون استفاده خود را برای استفاده دیگران به کتابخانه هدیه نمایند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "پزشک تبریزی 550 جلد کتاب به کتابخانه مرکزی تبریز هدیه کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پزشک تبریزی 550 جلد کتاب به کتابخانه مرکزی تبریز هدیه کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید