در اینترنت چطور به جواب برسیم!؟

به گزارش وبلاگ گپ و گفتگو، راهکارهایی برای جست و جوی بهتر در اینترنت

خوب است بدانید حجم اطلاعاتی که هر روز فراوری می گردد شاید چند برابر کل اطلاعاتی باشد که بشر در تمام دوران قبل از صنعتی شدن فراوری نموده است. در این میان، این که چطور بتوانیم در میان انبوهی از اطلاعات، در کمترین زمان ممکن به آنچه مورد نظرمان است دست بیابیم، بسیار پراهمیت است.

در اینترنت چطور به جواب برسیم!؟

امروزه بسکمک از افراد برای به دست آوردن اطلاعات در هر موردی به موتورهای جست وجوی اینترنتی مراجعه می نمایند. سرعت بالا در جوابگویی، جامع بودن، در دسترس بودن و جوابگو بودن به جزئی ترین سوالات از ویژگی ها و مزایای اصلی ابزار جستجو به شمار می آید و باعث شده که موتورهای جستجو به یک ابزار اصلی برای به دست آوردن اطلاعات در بیایند.

وبلاگ گپ و گفتگو به چند نکته ساده اشاره می نماید که می توانید با کمک آنها استفاده بهینه و به دور از هرگونه خطری از موتورهای جست و جو داشته باشید:

  • استفاده بعضی موتورهای جستجو از صفحات هشدار برای آگاه کردن کاربران

این صفحات هنگامی به نمایش درمی آیند که کاربر محتوا یا لینکی را دریافت نموده که امکان دارد آلوده یا مخرب باشد. این صفحه از دسترسی فرد به سایت جلوگیری به عمل نیاورده بلکه او را در تصمیم گیری آگاهانه برای این که آیا به آن سایت مراجعه کند یا خیر، آگاه می نماید.

  • به خاطر داشته باشید، همه اطلاعاتی که به وسیله موتورهای جستجو به دست می آورید، اعتماد نکنید.
  • نصب نرم افزارهای فیلتر و پایش کردن بر روی رایانه از دیگر روش ها برای کمک رساندن برای حمایت از کاربران در برابر سایت های مزاحم و غیر قانونی است.
  • بعضی موتورهای جستجو به کاربران پیشنهاد داده که این انتخاب را داشته باشند که جستجو فقط در سایت های کشوری که در آن قرار گرفته است انجام گردد یا در سراسر دنیا صورت گیرد.

برای مثال اگر یک آلمانی در هنگام جست وجو فقط گزینه سایت های آلمانی را برگزیند، فقط سایت هایی را می بیند که میزبانی آنها در آلمان قرار گرفته است و در صورت هرگونه تخلف و مشکل، با مراجعه به پلیس پیگیری آن راحت تر است.

  • چگونگی استفاده از فیلترهای موتورهای جستجو را یاد بگیرید

معمولا به وسیله بخش های Advanced Search ، Settings و یا بخش هایی شبیه با این نام ها می توانید به فیلترهای موتورهای جستجو دسترسی پیدا کنید.

شما می توانید تنظیمات این قسمت را به نحوی انجام دهید که به طور دائمی بر روی موتور جست وجوی شما اعمال گردد و با هر با جستجو و سرچ کردن، فیلترهای اعمال شده را لحاظ کند. همیشه با کلیک کردن بر روی Filter Setting می توانید از شرایط فیلترها آگاهی پیدا کنید.

  • از قلم نیاندازید که نتایج بعضی از سرچ ها به مواردی می رسد که لیستی از خدمات و محصولات شرکت ها و اطلاعات تبلیغاتی آنها هستند که در نتیجه نمی توانند نتایج مناسبی برای تحقیق به شمار بیایند.

این نوشته ها معمولا با کلماتی همانند Ad به معنی تبلیغات یا Sponsored Results به معنی نتایج تحت حمایت، که در بالای صفحه یا در ستونی در قسمت راست صفحه نمایش داده میگردد قابل تشخیص است.

  • برای جستجو از کلید واژه ها و عبارات دقیق و تعیین استفاده نمایید تا به نتایج دقیق و درست دست پیدا نمایید در غیر این صورت با نتایج تصادفی روبرو خواهید شد.
  • اطمینان حاصل کنید که املای کلمات را به طور صحیح وارد می کنید. کوچکترین خطاها می تواند نتایج غیر واقعی و ناخواسته ای در برداشته باشد.
منبع: الی گشت

به "در اینترنت چطور به جواب برسیم!؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در اینترنت چطور به جواب برسیم!؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید