همه چیز درباره سفر به ژاپن با ویزای کاری

به گزارش وبلاگ گپ و گفتگو، ویزای کاری ژاپن

کار در کشور ژاپن با توجه به شرایط بازرگانان و تجار مختلف می تواند متفاوت بوده و از طرفی نیز گزینه ای بسیار مناسب به حساب آید. برای این کار می بایست با اخذ ویزای کاری ژاپن و مهاجرت به این کشور از طریق ویزای کاری به فعالیت پرداخته و از طریق روش های سرمایه گذاری در کسب و کار، تجارتی را در این کشور آغاز نمود. کشور ژاپن با جمعیتی معادل 127 میلیون نفر در شرقی ترین نقطه قاره آسیا قرار گرفته و اطراف این کشور را سراسر آب فرا گرفته است. نژاد ژاپنی ها زردپوست بوده و پیرو آیین شنتو با اقلیتی مسیحی می باشند. در این مطلب می خواهیم آنچه نیاز است درباره مهاجرت از طریق ویزای کاری ژاپن به این کشور بدانید را توضیح دهیم پس با خبرنگاران همراه شوید.

همه چیز درباره سفر به ژاپن با ویزای کاری

مهاجرت و زندگی در کشور ژاپن

برای اینکه بخواهید از طریق ویزای کاری ژاپن به این کشور مهاجرت نمایید لازم است بدانید که این کار برای افراد متخصص خارجی آن هم تحت شرایط خاصی صورت می گیرد. برای ورود به کشور ژاپن، 27 نوع ویزا وجود داشته پس بنابراین اگر فردی قصد دارد تا به این کشور مهاجرت و در آنجا زندگی کند نیاز است تا متناسب با فعالیت های مورد نظرش، ویزای مناسب را اخذ نماید. این 27 نوع ویزا دارای قوانین متفاوتی بوده و هر یک فعالیت های خاصی را در این کشور مجاز می داند. تمامی انواع این ویزاها را می توان در سه دسته تقسیم بندی نمود:

ویزای غیرکاری ژاپن : کسانی که از این طریق ویزای خود را دریافت می نمایند اجازه کار در این کشور را نخواهند داشت.

ویزای کاری ژاپن : افرادی که پیشنهادی کاری یا تجاری در ژاپن داشته می توانند درخواست این نوع از ویزاها را بدهند. ساختار ویزای کاری ژاپن با سایر کشورهای دیگر مانند کانادا، آلمان، استرالیا و غیره تفاوت چندانی ندارد.

ویزای خانوادگی در ژاپن : افرادی که یکی از اعضای خانواده آن ها در کشور ژاپن اقامت دارد، می توانند بر اساس شرایطی این نوع از ویزا را برای زندگی در کشور ژاپن دریافت نمایند.

شرایط کلی ویزای کاری ژاپن و مهاجرت به این کشور

با توجه به انواعی از 27 موردی که در بالا به آن ها اشاره شد، فرد می بایست یکی از انواع ویزاها را انتخاب نماید. نیاز است بدانید که دریافت ویزای کاری ژاپن برای برخی از مشاغل مانند کارگز ساختمان و یا سرویس دهنده رستوران امکان پذیر نمی باشد. برای دریافت ویزای کاری همانند بسیاری از کشورها نیاز است تا یک سازمان، موسسه و یا شرکت که در کشور ژاپن به فعالیت های کسب و کاری مشغول می باشد، دعوتنامه ای کاری برای فرد ارسال کرده تا از طریق این درخواست بتوان برای دریافت ویزای کاری ژاپن اقدام نمود. یک نکته اینجا وجود داشته که نیاز است به آن توجه نمایید. برای دریافت ویزای کاری ژاپن شرایطی وجود دارد. بنابراین حتی در صورتی که یک کارفرمای ژاپنی پیدا کنید، اگر برخی از الزامات رعایت نگردد، نخواهید توانست آن را دریافت کنید.

از سوی دیگر هر فرد تنها می تواند یک نوع از ویزا را در کشور ژاپن دریافت نماید. این بدین معنی است که اگر شخصی شرایط اخذ ویزای خانوادگی و کاری را به طور همزمان داشته باشد می بایست یکی از آن ها را انتخاب کند. برای دریافت ویزای کاری ژاپن نیاز است تا شخص دارای سطح بالایی از دانش و مهارت ها باشد پس به نیاز است بدانید که خارجی ها برای کارهای ساده نمی توانند ویزای کاری این کشور را دریافت نمایند. البته در شرایطی خاص مانند ویزاهای خانوادگی، ویزاهای کارآموزی و همچنین ویزاهای دانشجویی شما مجاز هستید تا برخی از کارهای ساده را نیز انجام دهید. شهروندانی که عضو کشورهای اتحادیه اروپا بوده و تمایل به تحصیلات عالی در ژاپن دارند نیاز است تا از طریق سفارت این کشور اقدام نمایند. در واقع حتی کشورهای اتحادیه اروپا نیز برای حضور بیش از 180 روز نیاز به اخذ مجوز دارند. آن ها می باید درخواست خود را ارائه کرده و پس از موافقت مقامات ژاپنی مجوز برای آن ها صادر گردد.

مزایای دریافت ویزای کاری ژاپن

ویزای کاری ژاپن بر اساس سطح تحصیلات فرد درخواست دهنده، سابقه حرفه ای او و همچنین درآمد وی صادر خواهد شد که دارای مزایای بسیاری نیز می باشد. با دریافت ویزای کاری ژاپن فرد اجازه حضور در فعالیت های متعدد کشور ژاپن را به دست می آورد. از طریق ویزای کاری ژاپن که مدت آن اغلب 5 ساله می باشد، سریعتر از سایر ویزاها می توان برای اقامت این کشور درخواست نمود. ویزای کاری ژاپن یکی از راه های مناسبی است که از طریق آن می توان برای مهاجرت به این کشور اقدام نمود. با این نوع از ویزا، امکان کار برای همسر به صورت تمام وقت تحت شرایط خاص وجود خواهد داشت. علاوه بر این با داشتن ویزای کاری ژاپن می توانید پدر و مادر خود را نیز تحت شرایط خاصی به این کشور آورده و همچنین یک خدمتکار خانگی استخدام نمایید.

شرایط مهاجرت به کشور ژاپن از طریق اقامت موقت

در کشور ژاپن، مجوز اقامت موقت برای گردشگران اتحادیه اروپا برای مدت 90 روز صادر می گردد. در صورتی که قصد داشته باشید ویزای 90 روزه خود را به 180 روزه را تغییر دهید نیاز است بدانید که این کار را می بایست در دفاتر مهاجرتی در منطقه ای که مقیم آن هستید انجام دهید. امکان درخواست چندین دوره اقامت کوتاه مدت درباره کشور ژاپن وجود نداشته و به نوعی نقض قوانین اقامت طولانی مدت به شمار می رود.

قوانین ویزای کاری ژاپن

انواع ویزاهای کاری در ژاپن که اجازه کار کردن خواهند داشت

افرادی که اقامت دائم این کشور را داشته باشند یا اینکه همسر یا فرزند فردی ژاپنی یا فردی که اقامت دائم این کشور را دارد باشند می توانند در هر یک از مشاغل به صورت آزادانه به فعالیت بپردازند. از سوی دیگر اشخاصی وجود دارند که تنها اجازه کار در یکسری از مشاغل را خواهند داشت. پروفسورها، سرمایه گذاران، وکلا و تمامی اشخاصی که به نوعی درباره مسائل حقوقی فعالیت می نمایند، پزشکان و تمامی افرادی که در زمینه های پزشکی مشغول هستند و همچنین معلمان و محققان آموزشی نیاز دارند تا برای شروع کار خود از اداره مهاجرت نامه رسمی دریافت نمایند.

ویزاهایی که اجازه کار تنها در ساعات تعیین و محدود دارند

نیاز است بدانید اشخاصی که اقامت آن ها از طریق فعالیت های فرهنگی و جهانگردی بوده و یا دانشجوی کالج یا پیش از کالج می باشند لازم است تا پیش از شروع به فعالیت، از اداره کار محلی اجازه گرفته و بر اساس آنچه قوانین تعیین کرده است در ساعات تعیین و محدودی مشغول به کار شوند.

افرادی که اجازه کار در کشور ژاپن را نخواهند داشت

آنچه که حتما لازم است بدانید اینکه برخی از افراد اجازه کار در کشور ژاپن را نخواهند داشت و در صورت تعیین شدن فعالیت کاری این افراد بدون مجوز، مجبور خواهند شد تا کشور را ترک کرده و علاوه بر این شامل مجازات های کیفری نیز خواهند شد. اشخاصی که بر اساس نوع ویزا و اقامت آن ها اجازه کار داشته اما نامه رسمی خود را از اداره مهاجرت دریافت نکرده اند، اشخاصی که مدت زمان ویزای آن ها به سرانجام رسیده است و همچنین اشخاصی که نوع ویزای آن ها کاری نبوده و اجازه اشتغال خارج از شرایط اقامتی خود را ندارند از جمله این افراد خواهند بود.

اقتصاد قدرتمند ژاپن و اولویت های ویزای کاری

کشور ژاپن به عنوان سومین اقتصاد قدرتمند جهان پس از ایالات متحده و چین قرار می گیرد. با توجه به اینکه ذخایر و منابع طبیعی این کشور بسیار محدود است اما توانسته در بخش های صنعتی و فناوری های پیشرفته رشد قابل توجهی را داشته باشد. در حال حاضر ژاپن تجهیزات حمل و نقل، اتومبیل، ماشین آلات صنعتی، صنایع الکترونیکی و صنایع شیمیایی بسیاری را تولید کرده و به سراسر جهان توزیع می کند که این عامل باعث شده این کشور در رتبه چهارم بزرگترین صادرنماینده جهان قرار گیرد. بنابراین صنایع پیشرفته و سازمان ها و موسسات با فناوری های نوین همواره از افراد متخصص با توانایی ها و مهارت های سطح بالا در این کشور استقبال می نمایند. در حال حاضر افرادی که مدارک دانشگاهی مرتبط با فعالیت های مورد نیاز در ژاپن دارند، اشخاصی که 10 سال سابقه تخصصی در زمینه مشاغل مهندسی دارند، افرادی که بیش از 3 سال سابقه حرفه ای در زمینه خدمات بین الملل دارند و همچنین سرمایه گذاران خارجی که حداقل 5 میلیون ین ژاپن (حدود 45 هزار دلار آمریکا) را برای سرمایه گذاری در این کشور ارائه نمایند در اولویت اداره مهاجرت این کشور قرار خواهند گرفت.

انواع ویزای کاری ژاپن و شرایط هر کدام از آن ها

آنچه درباره ویزاهای کاری ژاپن باید بدانید این است که اغلب این ویزاها شامل ویزای کاری مهندسین، ویزای کاری متخصصین علوم انسانی و همچنین خدمات بین الملل می گردد.

ویزای کاری مهندسین اغلب به اشخاصی ارائه می گردد که در زمینه های علوم فیزیک، مهندسی و یا سایر علوم طبیعی دارای مدرک دانشگاهی بوده و همچنین دارای 10 سال سابقه فعالیت تخصصی در این زمینه باشند.

ویزای کاری متخصصین علوم انسانی به اشخاصی ارائه می گردد که در حوزه های اقتصادی، اجتماعی یا علوم انسانی مدرک دانشگاهی داشته و در زمینه رشته خود دارای حداقل 10 سال سابقه کاری تخصصی می باشد.

ویزای کاری متخصصین خدمات بین الملل به افرادی ارائه می گردد که در زمینه های ترجمه، تفسیر، تجارت بین الملل، روابط عمومی و توسعه محصول دارای بیش از 3 سال تجربه تخصصی و سابقه حرفه ای باشند داده می گردد. البته افرادی که در زمینه تفسیر، ترجمه و آموزش زبان قصد دریافت ویزای کار دارند نیاز است تا یک مدرک دانشگاهی نیز داشته باشند.

ویزای کاری ژاپن برای افرادی که ارگزار شرکت های خارجی و یا تابعه شرکت های ژاپنی می باشند نیز وجود دارد. در این حالت شخص می بایست بیش از یکسال در خارج از ژاپن کار کرده باشد.

ویزای کاری برای مهارت های پخت و پز، معماری، پردازش سنگ های قیمتی، آموزش حیوانات، کار با فلزات، تیراندازی و همچنین آموزش های ورزشی نیز شامل این نوع از ویزا می گردد. متناسب با زمینه فعالیت متقاضی می بایست بین 3 تا 10 سال تجربه حرفه ای داشته باشد.

ویزای کاری ژاپن برای شروع یک سرمایه گذاری و کسب و کار در کشور ژاپن نیازمند داشتن یک دفتر کار خصوصی و سرمایه گذاری در برنامه های جدید این کشور می باشد.

انواع دیگری از ویزای کاری ژاپن

انواع دیگری از ویزای کاری ژاپن وجود داشته که افرادی که دارای شرایط خاص، دانش و یا مهارت خاصی می باشند می توانند دریافت نمایند.

پرسنل سفارتخانه ها و کنسولگری ها، ماموریت های دیپلماتیک، کارمندان دولتی و خانواده های آن ها می توانند برای ویزای کاری در کشور ژاپن اقدام کرده و درخواست آن ها از طریق وزارت امور خارجه اجرا شده و با اداره مهاجرت ارتباطی نخواهد داشت.

ویزای کاری برای اساتیدی که در جهت تحقیق و پژوهش در موسسه های آموزشی و دانشگاه ها به ژاپن می آیند ارائه می گردد.

نوع دیگری از ویزای کاری ژاپن برای مربیان و مدرسان زبان های خارجی در مدارس و آموزشگاه ها می باشد. البته لازم است بدانید که مربیان مدارس خصوصی باید از طریق ویزای متخصصین علوم انسانی درخواست خود را برای کشور ژاپن ارسال نمایند.

ویزای کار ژاپن همچنین برای هنرمندانی ارائه می گردد که قصد فعالیت در زمینه های هنری خود را داشته به گونه ای که درآمد آن ها بتواند هزینه هایشان را تامین نماید.

روزنامه نگاران وابسته به رسانه های خارجی و حتی روزنامه نگاران آزاد نیز می توانند ویزای کاری کشور ژاپن را دریافت نمایند.

ویزای کاری ژاپن برای حسابداران رسمی و وکلا و همچنین متخصصین دگر با مدرک حقوقی نیز ارائه می گردد.

ویزای کاری ژاپن برای خدمات درمانی و بهداشتی تنها به پزشکان و دندانپزشکانی ارائه می گردد که مدرک تحصیلی خود را از خود ژاپن دریافت کرده باشند.

این ونوع از ویزا برای افرادی که زیر نظر سازمان ها یا ادارات دولتی تحقیقاتی را انجام می دهد نی قابل دریافت خواهد بود.

ویزای حرفه ای و افراد ماهر

لازم است بدانید افرادی که ویزایی غیر از ویزای کاری ژاپن را دارند نمی توانند بیش از ساعات تعیین شده و محدود خود آن هم در صورتی که مجوز لاززم را از اداره مهاجرت دریافت کرده باشند مشغول به کار باشند. نوع دیگری نیز ویزای کاری ژاپن وجود داشته که برای افراد حرفه ای می باشد. این افراد بر اساس رزومه کاری و تحصیلی خود اقدام کرده و در صورتی که حداقل 70 امتیاز را دریافت نمایند به آن ها ویزای کار ارائه می گردد. اقامت ویزای کاری افراد حرفه ای که به این طریق اقدام می نمایند به مدت 5 سال بوده و در صورت حضور مستمر پس از آن می توانند اقامت دائم ژاپن را بدست آوردند. با این نوع از ویزای کار فرد می تواند همسر و فرزندان خود را نیز وارد ژاپن کند.

شرایط خاص ویزای کاری ژاپن و انواع آن

قوانین مهاجرت در کشور ژاپن بر اساس ویزای کاری زمانی معتبر می باشد که فرد بتواند پیشنهادی را از سوی یک کارفرما در این کشور داشته باشد. نیاز است بدانید که شرایط دریافت این نوع از ویزای کاری بسیار سخت بوده و می بایست شرایط زیر را داشته باشد.

ویزای موقت کاری 3 ماهه: ویزای کاری ژاپن که به صورت موقت برای 90 روز به متقاضیان ارائه می گردد برای افرادی است که تابعیت کشورهای کانادا، استرالیا، انگلستان، نیوزیلند، فرانسه، آلمان، دانمارک، تایوان، هنگ کنگ و کره جنوبی را دارند. شهروندان این کشورها پس از اتمام دوره ویزای کاری 3 ماهه خود می توانند آن را در خود کشور ژاپن تمدید نمایند در حالی که تبعه های سایر کشورها پس از اتمام دوره باید به مبدا خود بازگردند. سایر کشورها برای جلوگیری از بازگشت به مبدا نیاز است تا پیشنهادی کاری از سوی کارفرمایی معتبر در ژاپن را داشته باشند تا این امکان فراهم گردد که آن ها نیز بتوانند بدون ترک خاک این کشور ویزای کاری ژاپن را تمدید نمایند.

پیشنهاد کاری کارفرما: در بسیاری از کشورها برای دریافت ویزای کاری آن کشور نیاز است تا پیشنهاد کاری یک کارفرمای معتبر وجود داشته باشد. در کشور ژاپن مدت اعتبار این نوع از ویزای کاری 3 سال بوده و افراد می بایست پیش از اتمام مهلت آن برای تمدید درخواست ویزای گاری ژاپن به اداره مهاجرت این کشور مراجعه نمایند.

مدراک مورد نیاز جهت اخذ ویزای کاری ژاپن

افراد می توانند تا زمانی که در کشور ژاپن حضور دارند ضغل و کارفرمای خود را در همان حوزه فعالیتی تغییر دهند. متقاضیان می توانند تا زمانی که ویزای کاری ژاپن آن ها معتبر می باشد به کار و فعالیت در این کشور بپردازند. مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای کاری کشور ژاپن به شرح است.

پاسپورت معتبر

فرم تکمیل شده از درخواست ویزای کاری

یک قطعه عکس رنگی

ترجمه مدارک شناسایی و مدارک تحصیلی به زبان انگلیسی

اسناد و مدارکی که نشان دهنده پیشنهاد کاری از سوی کارفرمای معتیر بوده و مدت زمان مورد نیاز برای اقامت کاری فرد در آن تعیین شده باشد.

کشور ژاپن از جمله قوی ترین کشورهای صنعتی در جهان می باشد. در گذشته و پس از جنگ جهانی دوم این کشور افراد بسیاری را برای کار به سوی خود جذب کرده است. هرچند درخواست ویزای کاری ژاپن امروزه نسبت به قبل کمتر شده است اما همچنان این کشور از نظر اقتصادی در شرایطی مناسب می باشد و این موضوع را از میزان سخت گیری های اجرا شده در زمینه ارائه ویزای کاری ژاپن به خوبی می توان متوجه شد.

منبع: الی گشت

به "همه چیز درباره سفر به ژاپن با ویزای کاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره سفر به ژاپن با ویزای کاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید