6 هزار سیستان و بلوچستانی آموزش های مدیریت استرس کرونا را فرا گرفتند

به گزارش وبلاگ گپ و گفتگو، معاون فنی مرکز بهداشت سیستان و بلوچستان گفت: روانشناسان این استان همزمان با شیوع ویروس کرونا به وسیله سامانه تلفنی 4030 به بیش از 6 هزار نفر آموزش های روانشناختی و مدیریت استرس این ویروس را ارائه کردند.

6 هزار سیستان و بلوچستانی آموزش های مدیریت استرس کرونا را فرا گرفتند

به گزارش وبلاگ گپ و گفتگو دکتر خداد شیخ زاده روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا، با توجه به ترس و اضطرابی که مردم بدلیل شیوع این ویروس امکان دارد تجربه نمایند آموزش های مدیریت استرس ناشی از کرونا و شیوه های آرام سازی و مدیریت نگرانی توسط روانشناسان بالینی مراکز جامع خدمات سلامت بصورت رایگان برای چهار هزار و 814 نفر ارائه شده است.

وی اضافه کرد: تا به امروز بیش از 11 هزار نفر بصورت حضوری در مراکز خدمات جامع سلامت و تلفنی از خدمات مشاوره سلامت روان درخصوص مدیریت استرس ویروس کرونا بهره مند شده اند.

معاون فنی مرکز بهداشت سیستان و بلوچستان گفت: بمنظور بهره مندی خانواده ها از خدمات سلامت روانی و مشاوره روانشناختی و یادگیری روش های مدیریت استرس سامانه 4030 آماده ارائه خدمات به هموطنان است.

وی گفت: نگاه به اصطلاح عاقلانه به ویروس کرونا، برخورد مناسب با انواع حوادث، چالش ها و بحران ها، راهکارهای کاهش اضطراب، غلبه بر ترس بی مورد و اجرای کارهای پیشگیرانه و اصولی بر پایه توصیه پزشکان در قالب این طرح به جامعه مخاطب ارائه می گردد.

شیخ زاده اضافه کرد: از آنجا که این ویروس در مقایسه با میزان شیوعش کشنده نیست نباید فضای جامعه را ترس و وحشت شکل دهد که این امر مستلزم آموزش صحیح به عموم مردم است.

منبع: همشهری آنلاین

به "6 هزار سیستان و بلوچستانی آموزش های مدیریت استرس کرونا را فرا گرفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 هزار سیستان و بلوچستانی آموزش های مدیریت استرس کرونا را فرا گرفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید