خبرنگاران طرح پیشگیری از کرونا در 15منطقه آسیب خیر البرز اجرایی شد

به گزارش وبلاگ گپ و گفتگو، کرج - خبرنگاران- مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: گروه های همیار سلامت روان اجتماعی ، طرح مطلع سازی و آموزش پیشگیری از بیماری کرونا در 15 محله آسیب خیز و حاشیه شهرهای استان به اجرا درآوردند.

خبرنگاران طرح پیشگیری از کرونا در 15منطقه آسیب خیر البرز اجرایی شد

اسدالله حیدری روز آدینه در گفت و گو با وبلاگ گپ و گفتگو اضافه کرد: این گروه های همیار سلامت روان اجتماعی بهزیستی البرز به وسیله 15 پایگاه با تامین مبلغ یک میلیارد و 70 میلیون ریال طرح پیشگیری از کرونا را در مناطق آسیب خیز به اجرا درآوردند.

وی ادامه داد: همچنین 2 هزار و 500 عدد ماسک، یک هزار و 200 بسته پیشگیری از ویروس کرونا در بین افراد ساکن در این مناطق توزیع شده است.

حیدری گفت: ضدعفونی وگندزدایی فضای داخلی و بیرونی مراکز تحت نظارت حوزه پیشگیری به صورت روزانه در حال اجرا بوده به طوریکه طراحی فرم های نظارتی و بیماریابی از مراکز اقامتی و اخذ اطلاعات به صورت روزانه از شرایط سلامت افراد مقیم و خدمت گیرنده در مراکز زیر پوشش بهزیستی صورت می گیرد.

وی اعلام نمود: خرید لوازم پیشگیری به مبلغ یک میلیاردو 500 میلیون ریال و توزیع بین 122 مرکز شامل محول ضد عفونی بدن ،ماسک ، دستکش ، محلول ضد عفونی سطوح از دیگر اقدامات برای مقابله با این بیماری بود.

مدیرکل بهزیستی استان البرز ادامه داد : در این میان مبلغ سه میلیارد و 850 میلیون ریال یاری هزینه خرید لوازم بهداشتی و پیشگیری از بیماری به 77 مرکز اقامتی میان مدت اختصاص یافت و همچنین مبلغ 860 میلیون ریال به تمام مراکز درمان و کاهش اعتیاد بابت یاری هزینه خرید لوازم پیشگیری پرداخت شد.

وی اضافه کرد : اجرای طرح مطلع سازی و آموزش پیشگیری از بیماری کرونا در پاتوق ها و محل استقرار معتادین کارتن خواب توسط مراکز گذری ، ون سنتر ، دی آی سی ، تیم های ثابت و سیار با خرید لوازم بهداشتی وپیشگیرانه به مبلغ یک میلیارد و 800 میلیون ریال در دستور کار نهاده شد.

حیدری گفت: براین اساس خدماتی از قبیل غربالگری علایم اولیه بیماری (تب سنجی و ارجاع به مراکز درمانی) ارایه آموزش در زمینه مطلعی از نحوه انتقال ، علایم ونحوه پیشگیری از بیماری توسط توزیع اقلام بهداشتی (ژل دست , محلول ضد عفونی کننده محیط و سطوح, پد الکلی , دستکش و ماسک) ، ضد عفونی پاتوق ها و الونک ها با دستگاه ، توزیع غذای گرم و آبمیوه یا میوه ، توزیع البسه مناسب ، تهیه و توزیع بروشور پیشگیری از بیماری کرونادر محلات و پاتوق های معتادین ارایه شد.

مدیرکل بهزیستی استان البرز اعلام نمود:: این بسته ها بین گروه های در معرض آسیب مناطق پر خطر در مناطق حصارک، اسلام آباد، خط چهار حصار، مناطق محمد شهر و ماهدشت شهرستان کرج , شهرک سیدجمال الدین نظرآباد, ملک آباد، مهدی آباد، سیف آباد و فاز چهار شهر جدیدهشتگرد شهرستان ساوجبلاغ, شهرک طالقانی-، فلکه پنج فردیس توزیع شده است.

وی اضافه کرد : مرکز مشاوره تلفنی 1480 بهزیستی نیز برای ارایه خدمات مشاوره تخصصی استرس و اضطراب ناشی از بیماری کرونا فعال شد و در این مدت تعداد مشاوران از 10 نفر به 14 نفر افزایش یافت بطوریکه افزایش ساعات شیفت های کاری به 3 شیفت از 8 صبح تا 12 شب دراین مرکز داشتیم که تعداد 830 مورد مشاوره مرتبط با کرونا ویروس اقدام شده است.

مدیرکل بهزیستی استان البرز یادآورشد: تمهیدات لازم برای حضور مشاوران مرکز 1480 در روزهای آدینه و ایام تعطیل اندیشیده شد و تمام مشاوران این مرکز آموزش های لازم پروتکل مشاوره تلفنی برای نگرانی از شیوع کرونا را فراگرفته اند.

اکنون با احتساب افراد تکراری به 11 هزار نفر معتاد و چهار هزار و 800 نفر ساکن محله های پرخطر در البرز خدمات ارایه شده است.

بهزیستی البرز 40هزار مددجو و 28 هزار معلول را زیر چتر حمایتی خود دارد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران طرح پیشگیری از کرونا در 15منطقه آسیب خیر البرز اجرایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران طرح پیشگیری از کرونا در 15منطقه آسیب خیر البرز اجرایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید