میل شدید به خوردن را با این مواد غذایی کاهنده اشتها تحت کنترل درآورید

به گزارش وبلاگ گپ و گفتگو، سعی در کنترل احتیاج شدید به خوردن همراه با مصرف مواد غذایی صحیح این اطمینان را خواهد داد که رژیم کاهش وزن فرد دچار تغییر و ناهماهنگی نمی گردد. در این مقاله چند مورد از مواد غذایی که به شما در فرونشاندن گرسنگی یاری

میل شدید به خوردن را با این مواد غذایی کاهنده اشتها تحت کنترل درآورید

مترجم: رزیتا ملکی زاده

منبع:راسخون

سعی در کنترل احتیاج شدید به خوردن همراه با مصرف مواد غذایی صحیح این اطمینان را خواهد داد که رژیم کاهش وزن فرد دچار تغییر و ناهماهنگی نمی گردد. در این مقاله چند مورد از مواد غذایی که به شما در فرونشاندن گرسنگی یاری خواهند کرد، آورده شده است، در مقاله ای تحت اسم مواد غذایی کاهنده اشتها به موارد دیگر پرداخته ایم.

در بسیاری اوقات، برنامه کاهش وزن نتایج دلخواه را عاید فرد نمی سازند، به این علت که افراد تحت رژیم وسوسه شده در خوردن مواد غذایی ناسالم زیاده روی کنند. فرد به این علت به غذاهای ناسالم روی می آورد که احساس می نماید بدنش احتیاج به مصرف غذایی دارد که بتواند احساس گرسنگی اش را رفع سازد. بنابراین کربوهیدراتهای ساده و قند چیزهایی بوده که او در پی آنها می رود. در عین واحد، به این علت که تحت رژیم لاغری قرار گرفته است، بعلاوه هوس شدیدی به خوردن داشته و در نهایت بیش از حد مورد احتیاج بدنش مصرف می نماید. این امر بر روی رژیم فرد تأثیر گذاشته و کاملاً نادیده گرفته می گردد.

فرد بسته به اندازه گرسنگی خود و ساعتی از روز که در آن قرار گرفته است، بایستی میزان صحیحی از مواد غذایی که معرفی می شوند را مصرف نماید. به اسم مثال، توصیه نمی گردد که شخص پس از غروب میوه مصرف نماید.

سیب

سیب برترین سرکوب کننده اشتها است. محتوای فیبر موجود در سیب موجب احساس سیری در فرد می گردد. فایده دیگر خوردن سیب این است که مدت زمان بیشتری را برای هضم صرف می نماید. توصیه می گردد که سیب را به خوبی بجوید به این علت که 20 دقیقه طول خواهد کشید که مغز پی به سیری معده ببرد. خوب جویدن این اطمینان را می دهد که فرد در حالی که هنوز در حال خوردن سیب است، احساس سیری نماید.

مرکبات

میوه هایی مانند پرتقال، نارنگی، لیمو شیرین، و غیره را می توان هرزمان که فرد احساس گرسنگی کرد مصرف نمود؛ این میوه ها منبع خوبی از فیبر بوده که موجب فرونشاندن احساس گرسنگی می شوند. از آنجا که ماهیت این میوه ها آبدار بودن آنها است، موجب افزایش وزن نمی شوند و مصرفشان برای افرادی که تحت رژیم کاهش وزن قرار دارند، توصیه می گردد. با این حال، نبایستی آب مرکبات را مصرف کنید این کار نه تنها تمام مواد مغذی آنها را از بین می برد، بلکه محتوای سرشار از فیبر آن که در واقع موجب کاهش اشتها می گردد را تهی می سازد.

چای سبز

چای سبز نه تنها موجب چربی سوزی می گردد، بلکه جهت فرونشاندن اشتها هم بسیار خوب است. این چای ترشح هورمونهایی که مسئول مهار فشار و هوس خوردن می باشند را تحریک می سازد. فرد می تواند چند فنجان چای سبز را در طول روز هر زمان که احساس گرسنگی کرد، میل کند.

بادام

بادام حاوی اسید پینولنیک است. با استفاده از این اسید، بدن قادر به ساخت هورمونهایی است که گرسنگی را از بین می برند. بنابراین توصیه می گردد بادام را یا به اسم میان وعده در اواخر بعدازظهر و یا بین صبحانه و ناهار مصرف نمایید. به افرادی که تحت رژیم کاهش وزن قرار دارند توصیه می گردد که حدود 5 تا 6 بادام مصرف کنند. با این حال، به منظور کسب بیشترین فوائد از آنها مهم است که فرد این بادامها را به خوبی بجود.

حریره جو دوسر

اغلب متخصصین تغذیه خوردن حریره جو دوسر را برای صبحانه پیشنهاد می دهند به این علت که یکی از برترین مواد غذایی کاهنده اشتها است. ترکیبات اصلی بلغور یا حریره جو دوسر کربروهیدرات بوده که زمان بیشتری را برای سوزانده شدن به منظور استفاده برای انرژی صرف می نماید. از اینرو فرد اغلب احساس گرسنگی نخواهد کرد. در عین واحد، حریره جو دوسر بعلاوه سرشار از فیبر بوده که موجب احساس سیری برای مدت زمان بیشتری می گردد.

بذر کتان

دانه کتان را بایستی به صورت خام مصرف نمایید تا بیشترین خواص محتوای فیبر آن حاصل گردد. اگر طعم و مزه دانه کتان را دوست ندارید، می توانید آن را به یک کاسه بلغور جو دوسر و یا بعلاوه سس سالاد اضافه کنید. با این کار اطمینان حاصل خواهید کرد که غذایی با دو برابر اثر سرکوب کنندگی اشتها میل می کنید.

سالاد

توصیه می گردد که یک ظرف بزرگ سالاد را پیش از صرف وعده غذایی نوش جان کنید. محتوای فیبر موجود در سالاد فرایند وارد شدن گلوکز به جریان خون را آهسته نموده و به همین علت فرد زود احساس گرسنگی نخواهد کرد. می توان با ایجاد تناوب میان سبزیجات و برگها به این رژیم غذایی با فیبر بالا تنوع ایجاد نمود. سعی نموده تا آنجا که امکان دارد رنگهای بیشتری را در کاسه سالاد خود وارد ساخته و میان سس ها و چاشنی های مختلف تنوع ایجاد کنید به طوریکه از خوردن سالاد خسته نشوید.

سوپ

سوپ برترین راه فرونشاندن گرسنگی است. معهذا این بدان معنان نیست که مجاز به مصرف سوپ خامه ای هستید. سوپ آبکی و یا سوپ سبزیجات شفاف جهت کاهش وزن و سیر ماندن برای مدت زمان طولانی تر مصرف نمایید. از بکار بردن سبزیجات سرشار از کربوهیدرات جهت تهیه سوپ خودداری کنید تا بدین ترتیب نسبت کربوهیدرات در رژیم غذایی تان بالا نرود.

ماهی سالمون

چنانچه عاشق خوردن ماهی هستید، در این صورت شاد خواهید شد که بدانید ماهی سالمون یک کاهنده اشتها به شمار میرود، با این حال مجبورید که آن را به صورت خام به اسم پیش غذا میل کنید. ماهی سالمون خام حاوی چربی و پروتئین های سالمی است که به سبب آن پس از خوردن آن فرد احساس گرسنگی نخواهد کرد و در نهایت کالری های بسیار کمتری را مصرف خواهد کرد.

شکلات

طعم و مزه تلخ و شیرین شکلات تیره خالص به شما احساس سیری فراوانی می بخشد. گرچه نبایستی فراموش کنید که تمام شکلاتها از بین برنده اشتها نیستند. بنابراین به منظور کاهش اشتها شکلات شیری و غیره را نبایستی مورد استفاده قرار دهید.

در صورتی که تحت رژیم کاهش وزن قرار دارید، آنگاه بهتر است که به منظور اطلاع از اندازه صحیح مصرف این مواد غذایی با متخصص تغذیه مشورت نمایید، به طوریکه این اطمینان حاصل گردد که بیشترین فایده را از آنها نصیب خود خواهید ساخت.

منبع: راسخون

به "میل شدید به خوردن را با این مواد غذایی کاهنده اشتها تحت کنترل درآورید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میل شدید به خوردن را با این مواد غذایی کاهنده اشتها تحت کنترل درآورید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید