مراقبت های ضد پیری برای پوست

به گزارش وبلاگ گپ و گفتگو، اگرمی خواهید جوان و شاداب باشید باید از پوست خود به درستی مراقبت کنید. البته داشتن پوستی شاداب و شفاف کار ساده ای نیست. به این منظور باید تمام کوشش خود را به کارگیرید. پوست در زمان نوجوانی در برترین شرایط خود قرار گرفته است، اما اگر به درستی ازآن مراقبت نکنید، پس از مدتی حالت اولیه خود را از دست داده و آغاز به

مراقبت های ضد پیری برای پوست

مراقبت های ضد پیری برای پوست

اگرمی خواهید جوان و شاداب باشید باید از پوست خود به درستی مراقبت کنید. البته داشتن پوستی شاداب و شفاف کار ساده ای نیست. به این منظور باید تمام کوشش خود را به کارگیرید. پوست در زمان نوجوانی در برترین شرایط خود واقع شده است، اما اگر به درستی ازآن مراقبت نکنید، پس از مدتی حالت اولیه خود را از دست داده و آغاز به پیرشدن می نماید. به مرور زمان قابلیت ارتجاعی پوست ازمیان رفته و روی سطح آن را چین و چروک فرا می گیرد. چین و چروک به دلایل مختلفی ایجاد می گردد که از مهمترین عوامل آن می توان به قرار گرفتن در معرض اشعه خورشید اشاره نمود. نورخورشید هم از داخل و هم از خارج به پوست آسیب وارد می آورد. حرکات ماهیچه ای شدید هم باعث ایجاد چین و چروک و تغییرحالت صورت می شوند. اخم کردن فیزیک از عوامل مؤثر در ایجاد چین و چروک به تعداد می رود. شرایط خوابیدن هم می تواند خطاهایی را روی پوست ایجاد کند به ویژه اگر عادت داشته باشید که بیشتر روی یکی از پهلوهای خود بخوابید. تغذیه مناسب و استفاده از رژیم های غذایی برای جوانی و شادابی پوست ازاهمیت ویژه ای برخوردار می باشند. دراین قسمت چند راه حل به شما معرفی می گردد که با یاری گرفتن ازآنها می توانید از فرآیند سالخوردگی پوست خود جلوگیری کنید:

1-به منظور جلوگیری از ایجاد چین و چروک روی پوست باید سعی کنید تا آنجایی که می توانید در معرض نورخورشید قرار نگیرید. اگر مجبور هستید که در برابر پرتوهای خورشید قرار بگیرید، حتماً از کرم های ضد آفتاب بهره ببرید. 90 درصد آسیب های نورخورشید به پوست، از اشعه ماورای بنفش نشأت می گیرد.

2- هر روز صبح و بعدازظهر به مدت 15 دقیقه عضلات صورت خود را ماساژ دهید.

3- سعی کنید عضلات صورت خود را رها کنید. ازاخم کردن خودداری نموده و ماهیچه های پیشانی خود را آزاد نگه دارید.

4- با مراقبت های ویژه از ایجاد چین و چروک در اطراف چشم ممانعت به عمل آورید.

5- سعی کنید حتی الامکان دست های خود را از صورت تان دور نگه دارید، چشم های تان را با دست نمالید، و چانه را روی دست ها تکیه ندهید تا پوست به صورت غیرطبیعی کشیده نگردد.

6- وزن بدن خود را ثابت نگه دارید. به خاطر داشته باشید که افزایش و کاهش وزن به صورت مکرر سبب می گردد تا پوست سالخورده گردد. این کار بعلاوه باعث افت سلامت دندان ها هم می گردد.

7- پوست خود را مرطوب نگه دارید. کرم های مرطوب نماینده، پوست را نرم نگه می دارند و قابلیت ارتجاعی آن را حفظ می نمایند. محصولات مختلفی هم هستند که فرایند سالخوردگی را به تعویق انداخته و از آفتاب سوختگی هم جلوگیری می نمایند.

8- زمانی که ازکرم و سایر مواد آرایشی استفاده می کنید آن را به آرامی از پایین به بالا روی گردن و صورت خود بمالید.

9- مصرف سیگار را کنار بگذارید، چرا که سیگار جریان خون را کاهش داده و سبب می گردد که مواد غذایی و اکسیژن با سرعت کمتری به پوست برسند. همین امر می تواند رشد سلول های پوست را با مشکل روبرو نموده و سلامت آن را پایین بیاورد. شاید حالا متوجه شوید که چرا افراد سیگاری ده سال پیرتر از سن واقعی شان نشان می دهند.

10- در رژیم غذایی خود از سیر بهره ببرید. سیرنه تنها از ایجاد بیماری قلبی و سرطان جلوگیری می نماید بلکه عمر طبیعی سلول های پوست را هم افزایش می دهد.

11- پروتئین هماز مواردی است که باید در مقوله حفظ و نگهداری از پوست به آن توجه خاصی مبذول داشت. سعی کنید از موادی که حاوی پروتئین هستند مانند مرغ و ماهی بیشتربهره ببرید.

12-ازغذاهای پرچرب که باعث ایجاد پیری زودرس و چین و چروک می شوند، خودداری کنید.

13-ازالکل دوری کنید چون باعث ایجاد چین و چروک می شوند. بعلاوه الکل، آب بدن را تبخیر نموده و پوست را خشک می نماید.

14- تا می توانید آب بنوشید. باید به طور روزانه 8 لیوان آب مصرف کنید. هرچقدر آب بیشتری بنوشید، پوست بهتری خواهید داشت.

منبع:نشریه کوچه ما، تعداده 12.

منبع: راسخون

به "مراقبت های ضد پیری برای پوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراقبت های ضد پیری برای پوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید