غار زینگان ، مرموز و دلفریب در بطن شهری تاریخی

به گزارش وبلاگ گپ و گفتگو، غاری روباز که به صورت طبیعی به وجود آمده است و دارای قندیل ها و آبگیر های زیادی می باشد این غار که با نام غار زینگان شناخته می گردد، از شگفتی های طبیعتی است. فاصله آن تا صالح آباد از سمت جنوب شرقی پنج کیلومتر می باشد و بعلاوه در قسمت جنوب غربی ایلام و در پنجاه و دو کیلومتری آن واقع شده است. جالب است که در یک منطقه گرمسیری و در دل دشت صالح آباد که گرمای تابستان گاهی در این جا واقعا شدید می گردد. مسافران زیادی سالانه در فصل تابستان برای بهره بردن از خنکی این غار خود را به این مکان شگفت انگیز می رسانند. این غار طولش را اگر متر کنی به حدود 6 کیلومتر خواهد رسید البته این را اهالی منطقه می گویند و تقریبا درست هم می گویند چون واقعا طولانی و پر پیچ و خم است. بین درون و بیرون غار اختلاف دمایی در حدود 20 درجه سانتی گراد وجود دارد. این غار به نام غار بهشت نیز معروف می باشد. این غار با پیچ و خم های متعددش به همراه گل ها و گیاهان و سرخس ها و جلبک هایی که دور تا دور آن را پوشانده و رنگ سنگ هایش سبب شده است که هر بازدید کننده ای با چشم انداز ای زیبا و با نشاط روبه رو گردد. در واقع این مکان یک تنگه است نه غار. محلی ها نام غار را برآن نهاده اند، در حالی که این جا اصلا شباهتی به غار ندارد؛ چون که از ابتدا تا انتهای این مسیر دوسرش باز می باشد و غارها معمولا روباز نیستند. در این مقاله با دیدنی های غار زینگان و اینکه غار زینگان کجاست، آشنا می شویم.

غار زینگان ، مرموز و دلفریب در بطن شهری تاریخی

گردشگر پذیری منطقه

اگر این منطقه به خوبی به مردم کشور و دنیا معرفی گردد می توان سالیانه گردشگر زیادی را به این ناحیه آورد و دوستان داخلی و خارجی مخصوصا در فصل تابستان می توانند در صورتی که امکانات رفاهی و تفریحی در اینجا فراهم گردد به بازدید از غار زینگان بپردازند و از این نعمت خدادادی لذت ببرند. غاری که اگر چه در منطقه گرمسیری واقع شده است و در طول تابستان گرمای این منطقه گرمسیری گاهی به 50 درجه سانتی گراد نیز می رسد اما آب و هوای آن به گونه ای مطلوب و مطبوع است که می تواند برترین مکان برای فرار از گرمای تابستان باشد. وقتی به داخل این غار می روی می بینی که باران نم نمک در حال باریدن است و بوی علف و سبزه تازه با صدای قطرات آب که بر روی سنگ ها و دیوار ها می خورد، حسی وصف ناپذیر به انسان دست خواهد داد. این منطقه علاوه بر این غار یا تنگه زینگان دارای تنگه های بی شمار و زیبای دیگری است که هر کدام از آن ها جلوه زیبایی از طبیعت اینجا را به تصویر می کشند و شما را به دنیای شگفتی و اسرار خواهند برد. کافی است امتحان کنید و یک بار هم شده به این منطقه تماشای و جالب سفر کنید. بر اساس یک سنت دیرینه که در ایلام مرسوم است مردمان این جا از اول فروردین تا 14 فروردین راهی طبیعت می شوند و در میان دشت ها و کوه ها چادری برپا نموده و سال نو را در دل طبیعت آغاز می نمایند. این مکان یعنی غار روباز و طبیعی زینگان یکی از مناطقی است که می تواند مخصوصا در فصل بهار برای برپایی چادر و ماندن در میان کوه و دشت مکان مناسبی باشد و تماشای های غار زینگان بی شمار است. بی فایده نیست که این غار را غار بهشت می خوانند زیرا بهار و تابستان در این جا رنگ و بویی دیگر دارد. درون این غار خنک تر از محیط بیرونی آن است و هوای مطبوع و خنکی را می توان در غار زینگان حس کرد. مکانی جالب و تماشایی که به زندگی شما رنگ و بویی تازه خواهد بخشید. اگر هوس کردید که از میان این تنگه عبور کنید باید خدمت شما عرض کنیم که این تنگه به علت پیچ و خم های زیادی که دارد در برخی جاها واقعا تنگ و باریک می گردد. اگر بخواهید تا آخر مسیر ادامه دهید مطمنا در سرانجام بدنتان خیس آب خواهد شد زیرا آبی زلال در تمام مسیر این غار یا تنگه جریان دارد. این مقاله در ادامه به این موضوع می پردازد که غار زینگان کجاست.

مسیر دسترسی به غار زینگان

اگر عزم سفر کردید و می خواهید که از غار و تماشای های غار زینگان تماشا کنید باید ابتدا به استان ایلام و شهرستان ایلام رفته سپس خود را به صالح آباد برسانید. در این جا از هرکسی که بپرسید می خواهید به غار زینگان بروید مطنا راهنمایتان خواهد نمود. بعلاوه تابلویی نرسیده به امام زاده صالح وجود دارد که مسیر رسیدن به غار را نشانتان خواهد داد. در طول مسیرتان آبشار های زیبایی را نیز مشاهده خواهید کرد و از صالح آباد تا غار یک جاده خاکی وجود دارد که چندان از کیفیت مناسبی برخوردار نمی باشد و بعد از طی مسیری حدود 5 کیلومتر به غار زینگان خواهید رسید. بنابراین با حوصله و احتیاط رانندگی کنید. شما در اینجا کاملا متوجه شده اید کهغار زینگان کجاست.

منبع: همگردی

به "غار زینگان ، مرموز و دلفریب در بطن شهری تاریخی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غار زینگان ، مرموز و دلفریب در بطن شهری تاریخی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید