زیباترین جاهای دیدنی اطراف تهران؛ یک روز به دور از شلوغی و آلودگی

به گزارش وبلاگ گپ و گفتگو، اگر شما هم در میان ساکنان پرمشغله شهر تهران باشید، حتما گاهی پیش می آید که دلتان برای یک مسافرت دلچسب لک بزند ولی زمان کافی برای سفر کردن نداشته باشید. ولی اگر بدانید جاهای دیدنی اطراف تهران در فاصله کمی از این شهر شلوغ می توانند پذیرای شما باشند، دیگر وقت نداشتن و زحمت مسافت های طولانی برای شما دغدغه نخواهد بود و می توانید با طی مسیری نسبتا کوتاه از همهمه شهر دور شده و به دل طبیعت پناه ببرید. با ما همراه باشید تا چند مورد از زیباترین جاهای دیدنی اطراف تهران را با هم مرور کنیم.

زیباترین جاهای دیدنی اطراف تهران؛ یک روز به دور از شلوغی و آلودگی

جاهای تماشای اطراف تهران؛ دنیایی متفاوت و شگفت انگیز

شاید تصور این مسئله برای شما سخت باشد که فقط چند کیلومتر آن طرف تر از این شهر شلوغ و پر از دود، با منطقه های روبرو می شوید که دست کمی از بهشت ندارند. در واقع می توان گفت جاهای تماشای اطراف تهران می توانند برای مردم خسته از شلوغی و تیرگی، انگیزه ای برای یک سفر دلچسب باشند.

انتخاب هر کدام از این مکان ها به نوع وسیله نقلیه مورد نظر شما، اندازه بودجه ای که برای سفر در نظر گرفته اید، زمانی که می خواهید به این سفر اختصاص دهید و محل اقامت مورد علاقه تان بستگی دارد. ما در این مقاله به معرفی تعدادی از جاهای تماشای اطراف تهران می پردازیم که از بیشترین محبوبیت در میان مردم برخوردار هستند.

1. دشت لار

دشت لار به خاطر پوشش گیاهی و جانوری کم نظیر خود، سال هاست که به عنوان یکی از منطقه ها حفاظت شده اطراف تهران محسوب می گردد و می توان گفت یکی از محبوب ترین جاهای تماشای اطراف تهران است.

این دشت زیبا که در دل کوهپایه های دماوند واقع شده است، یکی از دشت های استان مازندران است. دشت لار از شمال به شهرستان نور و از جنوب به افجه و امامه و لواسان بزرگ منتهی می گردد و همین جایگاه بی نظیر این دشت نشان دهنده آب و هوای فوق العاده آن برای یک گردش دلچسب است.

برترین فصل برای بازدید از دشت لار بهار و تابستان است. چون همانطور که شاید به گوشتان خورده، دشت لار در گذشته منطقه ای برای تفرج پادشاهان در فصل گرما بوده است. فاصله دشت لار از تهران حدود 75 کیلومتر است و برای رفتن به این دشت زیبا، باید راستای حدودا دو ساعته را طی کنید. دشت لار می تواند برای سفری یک روزه گزینه مناسبی باشد.

2. روستای برغان

روستای زیبای برغان در در استان البرز و شهرستان ساوج بلاغ واقع شده و بین دو رود سنج و شاهرود قرار گرفته است. طبیعت بی نظیر برغان این روستا را تبدیل به یکی از شاهکارترین جاهای تماشای اطراف تهران نموده است.

روستای برغان به علت قرار داشتن در منطقه ها کوهستانی استان البرز، یکی از ییلاقات این استان محسوب می گردد و گزینه مناسبی برای سفر در بهار، تابستان و پاییز است.

این روستا به علت داشتن باغ ها و مزارع سرسبز و رودخانه های خروشان، به عنوان یکی از مقاصد تعطیلات آخر هفته برای ساکنان آن حوالی شناخته می گردد. علاوه بر این، برغان یک روستای توریستی است و هدف گردشگری بسیاری از گردشگران ایرانی و بین المللی به شمار میرود. روستای برغان از تهران حدود 80 کیلومتر فاصله دارد و برای سفری یک روزه، مقصد مناسبی است. برای رفتن به این روستا باید راستای حدودا دو ساعته را طی کنید و بعد، از طبیعت بی نظیر برغان لذت ببرید.

3. دهستان لفور

اگر می توانید بیش از یک روز برای گشت و گذار زمان بگذارید، اولین پیشنهاد ما به شما دهستان تماشای لفور است. این دهستان که از 29 آبادی و روستا تشکیل شده است، یکی از زیباترین و متنوع ترین و غنی ترین جاهای نزدیک به تهران است.

جنگل های لفور که یکی از منطقه ها سرسبز و بکر استان مازندران هستند، رودها و چشمه هایی در دل خود جای داده اند که باعث سرزندگی و ادامه حیات این جنگل های بی نظیر طی سالیان طولانی شده اند.

جنگل لفور دارای یکی از غنی ترین پوشش های گیاهی است و برای گشت و گذار داخل جنگل و تماشا تمام این گیاهان نایاب، باید حدودا 2 الی 3 ساعت راهپیمایی کنید. دهستان لفور حدود 250 کیلومتر از تهران فاصله دارد و برای رسیدن به آن باید راستای حدودا چهار ساعته را طی کنید. اگر عاشق پیاده روی در میان جنگل های سرسبز و رودخانه ها هستید، لفور را در میان گزینه های خود قرار دهید و مطمئن باشید که رانندگی چهار ساعته کاملا ارزشش را دارد!

4. فیلبند

اگر شما هم از علاقه مندان پر و پا قرص ارتفاعات و تماشای چشم اندازهای بی نظیر از بالای ابرها هستید، پیشنهاد ما به شما فیلبند است.

فیلبند یکی از پرطرفدارترین منطقه ها تماشای شمال است که فاصله چندانی با تهران ندارد. روستای فیلبند در اواخر بهار و سه ماه تابستان، هر روز آدمهای زیادی را در دل خود جای می دهد.

این روستای زیبا یکی از ییلاقات استان مازندران است که راستا کوهستانی و پر پیچ و خم آن حقیقتا شما را شگفت زده می نماید. بعد از پشت سر گذاشتن جاده ای پیچ در پیچ و سرسبز، با رسیدن به انتهای جاده، اقیانوسی از ابر و زیبایی زیر پاهایتان خواهد بود.

البته هوای فیلبند هر لحظه شما را شگفت زده می نماید؛ چون ممکن است الان ابری باشد و وقتی سر می چرخانید، آفتاب از پشت ابرها به شما سلام نمایند! برای رسیدن به فیلبند باید راستای حدودا چهار ساعته را طی کنید و اگر دلتان بخواهد، می توانید شب همانجا چادر بزنید و خودتان را به یک شبانه روز سراسر لذت مهمان کنید!

البته در نظر داشته باشید که فیلبند بخشی از استان مازندران است و به نوعی از جاهای تماشای اطراف تهران محسوب نمی گردد؛ ولی اگر از هیاهوی تهران خسته شده اید باید بدانید با این روستای زیبا فاصله چندانی ندارید. کافی ست انگیزه کافی برای رفتن به این بهشت روی ابرها را داشته باشید،آن وقت فاصله آخرین چیزی است که باید نگرانش باشید!

5. لواسان

لواسان یکی از نزدیکترین و محبوب ترین جاهای تماشای اطراف تهران است که برای رفتن به آن احتیاجی نیست نگرانی خاصی بابت کمبود زمان داشته باشید. شهر لواسان در در دامنه جنوبی کوه های البرز قرار گرفته و مرکز بخش لواسانات شهرستان شمیرانات واقع شده است.

وجود رودخانه جاجرود در این شهر و سرریز شدن آن به داخل سد لتیان، آب و هوایی دلپذیر و مناظری چشم نواز به لواسان بخشیده است. لواسان یکی از مقاصد چهار فصل اطراف تهران است؛ یعنی شما هر فصلی که هوس یک مسافرت کوتاه اما دلچسب کردید، می توانید لواسان را به عنوان یکی از اولین گزینه های خود در نظر بگیرید. فاصله لواسان از تهران حدودا ده کیلومتر است و برای رفتن به آن فقط کمتر از یک ساعت در راه هستید!

6. تنگه واشی

در فاصله ای نه چندان دور از تهران و در جاده تهران به فیروزکوه، به تنگه واشی می رسید که یکی از معرف ترین جاهای تماشای اطراف تهران در فصول گرم سال است. برای رفتن به تنگه واشی باید عاشق پیاده روی باشید و آب بازی را هم دوست داشته باشید!

در طول راستا پیاده روی از میان دیوارهای سنگی بلند عبور خواهید کرد که به خاطر وجود چشمه و آبشارهای پله کانی کوچک و بزرگ، خواه نا خواه خیس می شوید و برای ساعاتی گرمای تابستان را فراموش می کنید. تنگه واشی حدود 160 کیلومتر از تهران فاصله دارد و برای رسیدن به آن باید راستای حدودا 2 ساعته را طی کنید.

7. روستای افجه

روستای افجه یکی از روستاهای بخش شمیرانات استان تهران است. این روستای بزرگ و آباد که در پنج کیلومتری شمال خاورشهر لواسان واقع است، روستایی سرد و کوهستانی است. یعنی افجه یکی از جاهای تماشای اطراف تهران است که می توانید برای سفر در فصول گرم آن را در میان گزینه های خود قرار دهید.

یکی از زیباترین جاذبه های روستای افجه، دشت هویج است که به زبان محلی آن را گرچال یا گهچال یا گیاه چال می نامند. از تهران تا افجه فاصله زیادی نیست و راستا 30 کیلومتری آن باعث می گردد افجه گزینه مناسبی برای سفرهای کوتاه و یک روزه به حساب بیاید.

8. آبشار گزو

اگر برای مسافرت خود به جاهای تماشای اطراف تهران روستای لفور را انتخاب کردید، سر زدن به آبشار گزو را از قلم نیاندازید. آبشار گزو با ارتفاع تقریبی 75 متر در منطقه زیبا و سرسبز لفور مازندران، در کنار امامزاده معروف به سه بزرگوار گزو و در فاصله 25 کیلومتری شهر زیرآب واقع شده است.

طبیعت بکر و چشم اندازهای بی نظیر اطراف آبشار گزو باعث شده این منطقه به یکی از منطقه ها محبوب در میان گردشگران تبدیل گردد.

برترین فصل برای سفر به این آبشار، فصل بهار و پاییز است. رطوبت زیاد هوا در فصل تابستان ممکن است برای عده ای آزاردهنده باشد؛ ولی اگر با رطوبت هوا مسئله ای ندارید، از قلم نیاندازید که جذابیت های آبشار گزو در تابستان هم بی شمار است.

9. جاده چالوس

امکان ندارد از کسی بپرسید کجا بریم که نزدیک باشه تا حال و هوامون عوض شه؟ و در میان اولین جواب ها، جاده چالوس به گوشتان نخورد. جاده چالوس بدون شک در میان محبوب ترین جاهای تماشای اطراف تهران است که تقریبا در دل تمام آدم های اهل گردش های کوتاه، جای خود را باز نموده است.

چشم اندازهای سرسبز و زیبا، فاصله کوتاه جاده چالوس از تهران و عدم احتیاج به تجهیزات و برنامه ریزی خاص برای گردش در این جاده شگفت انگیز، همگی جاده چالوس را تبدیل به یکی از برترین گزینه ها برای استراحت و سفری کوتاه می نمایند.

بعضی این جاده را یکی از زیباترین جاده های دنیا می دانند. هر روزه افراد زیادی جاده چالوس را به عنوان مقصد گردش خود انتخاب می نمایند و این مسئله باعث شده در تعطیلات آخر هفته و تعطیلات رسمی، ترافیک سنگینی در این جاده برقرار باشد. پس حتما قبل از سفر به این جاده سراسر شگفتی، چک کردن ترافیک را به خاطر داشته باشید!

10. کردان

کردان که از توابع شهرستان ساوجبلاغ استان البرز است، در سال های اخیر به یکی از مقاصد اصلی سرگرمی و یکی از محبوب ترین جاهای تماشای اطراف تهران تبدیل شده است. کردان در فاصله 65 کیلومتری شمال غرب تهران واقع شده است و نزدیکی آن به اتوبان تهران-قزوین یکی از عوامل محبوبیت آن در میان مردم است. روستای خوش آب و هوای کردان می تواند در هر چهار فصل مقصد مناسبی برای یک سفر کوتاه مدت باشد. البته در نظر داشته باشید که سرمای پاییز و زمستان ممکن است در کردان شدیدتر از تهران باشد؛ ولی این مسئله چیزی از زیبایی های کردان در این فصول کم نمی نماید.

حرف آخر

حقیقت این است که صحبت از تمام جاهای تماشای اطراف تهران تمامی ندارد! بسته به زمان و امکانات و تجهیزات و فصلی که در آن قصد سفر دارید، می توانید به انتخاب مقصد مناسب برای خودتان از میان بی شمار گزینه های موجود بپردازید. ما در این مقاله سعی کردیم به معرفی تعدادی از محبوب ترین جاهای تماشای اطراف تهران بپردازیم که سفر به آنها کار راحتی است. اگر اخیرا به مقصدی در اطراف تهران سفر نموده اید که برایتان خاطره انگیز و به یادماندنی بوده، آن را به ما معرفی کنید!

منبع:عـلی بـابا

منبع: دیجیاتور

به "زیباترین جاهای دیدنی اطراف تهران؛ یک روز به دور از شلوغی و آلودگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین جاهای دیدنی اطراف تهران؛ یک روز به دور از شلوغی و آلودگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید