سوء هاضمه شدیدسوء هاضمه شدید

به گزارش وبلاگ گپ و گفتگو، علائم سوء هاضمه شدید را ممکن است بتوانید با مصرف داروهای بدون احتیاج به نسخه فرونشانید. اما این کار دلیل اصلی و نهفته این مشکل را درمان و یا رفع نمی سازد. اجازه دهید به وسیله این مقاله علل سوء هاضمه شدید و

سوء هاضمه شدیدسوء هاضمه شدید

مترجم: رزیتا ملکی زاده

منبع:راسخون

علائم سوء هاضمه شدید را ممکن است بتوانید با مصرف داروهای بدون احتیاج به نسخه فرونشانید. اما این کار دلیل اصلی و نهفته این مشکل را درمان و یا برطرف نمی سازد. اجازه دهید به وسیله این مقاله علل سوء هاضمه شدید و چگونگی کنترل آن را دریابیم.

سوء هاضمه در میان تمام گروه های سنی شایع بوده و علائمی را به همراه دارد که می توانند بسیار آزار دهنده باشند. علل سوء هاضمه عوامل مختلفی را شامل می گردد که به عادات خوردن و نوشیدن ساده و هم سایر عوارض پزشکی ارتباط می یابند. گاهی اوقات، ایجاد تغییرات اندکی در رژیم غذایی و شیوه زندگی ممکن است به درمان و حل این مشکل یاری کند. با این حال، در بعضی موارد، ممکن است احتیاج به مداخله پزشکی گردد.

چگونگی درمان سوء هاضمه شدید

درمان سوء هاضمه به طور عمده با پرداختن به دلیل اصلی این عارضه سروکار دارد. غیر از پیروی از توصیه های پزشک، در این بخش چند اقدام خود مراقبتی ساده را معرفی می کنیم که ممکن است به حل این مشکل یاری نمایند.

 توصیه می گردد و در واقع عادت خوبی خواهد بود که در حین خوردن، دهان خود را باز ننموده و صحبت نکنید. به آرامی غذا خورده و اطمینان حاصل کنید که هر ذره از غذا را به خوبی بجوید. از نوشیدن آب و یا مایعات در طول صرف وعده های غذایی خودداری کنید. می توانید پس از اتمام غذا از آب یا نوشیدنی بهره ببرید. پس از صرف وعده غذایی به خود زمان دهید. این کار هضم مناسب را تضمین می سازد.

 یکی از امیدوار نماینده ترین درمانهای کنترل سوء هاضمه داشتن برنامه ورزشی منظم است. انجام تنها 30 تا 60 دقیقه حرکات جسمانی سبک به حفظ وزن یاری نموده در نتیجه هضم بهتر را تسهیل می سازد. با این حال، بایستی از هرگونه فعالیت فیزیکی بلافاصله پس از صرف غذا خودداری کنید.

 مدیتیشن، یوگا و سایر برنامه هایی که می توانند به کنترل استرس یاری نمایند را امتحان کنید. این تکنیکهای آرامش بخش شما را آرام ساخته و عملکرد اندامهای بدنی را بهبود می بخشند.

 نوشیدن دمنوش یا چای های گیاهی هم جهت برطرف این مشکل خوب است.

 بعلاوه اهمیت دارد که با یاری پزشکتان داروهایی که مصرف می کنید را مورد آنالیز قرار دهید. همانطور که پیش از این اسم شد، بعضی داروها ممکن است موجب بروز سوء هاضمه و یا تشدید آن شوند. بنابراین، تحت چنین شرایطی، داروهای مصرفی خود را مورد آنالیز قرار داده و از روش درمانی که به وسیله پزشک تجویز شده است پیروی نمایید.

در این بخش چند درمان خانگی سریع و آسان را جهت مقابله با سوء هاضمه در اختیارتان قرار می دهیم.

مصرف آب آناناس پس از وعده غذایی

مصرف ترکیبی از آب لیمو، زنجبیل و عسل در آب ولرم

مصرف آب پرتقال و یا آب آنگور

مصرف ترکیبی از جوش شیرین و آب

مصرف ترکیبی از زیره سبز در یک لیوان آب

مصرف آب برگ گشهم، مخلوط شده با یک سر انگشت نمک

مصرف ریشه تازه زنجبیل 5 تا 10 دقیقه پیش از صرف وعده غذایی

مصرف چای زنجبیل و یا نعنا

علائم

یکی از علائم معمول سوء هاضمه شدید درد شدیدی است که به نظر می رسد در ناحیه بین جناغ سینه (استخوان مسطحی که به ترقوه و اولین هفت جفت دنده متصل است) و ناف احساس می گردد. غیر از درد شدید، ممکن است شخص احساس سوزشی داشته باشد که در همان ناحیه پراکنده می گردد. افرادی که از این مشکل رنج می برند پس از صرف حتی یک وعده غذایی کوچک احساس سیری نموده و این احساس برای مدت زمان زیادی باقی می ماند. تهوع، استفراغ، نفخ، وجود طعم اسیدی در دهان، آروغ، صدای معده، و دل درد دیگر علائمی بوده که ممکن است نشان از این اختلال باشند. ممکن است علائم دیگری وجود داشته باشد که ماهیت شدیدی داشته و بایستی مراقبت پزشکی از آنها صورت گیرد. این علائم، کاهش وزن، اشتهای ضعیف، مدفوع سیاه، یرقان یا زردی، تنگی نفس، استرس یا فشار و درد قفسه سینه را شامل می شوند.

سوء هاضمه معمولاً منجر به عوارض شدیدی نمی گردد. با این حال، ممکن است به شدت بر روی شیوه زندگی فرد اثر گذارد. این عارضه، هنگامی که نادیده گرفته شده و درمان نگردد، ممکن است بعلاوه موجب بروز اختلالات خوردن گردد که ممکن است برای سلامت ضرر داشته باشد. بعلاوه در صورتی که هرگونه عارضه نهفته وجود داشته که موجب بروز سوء هاضمه شده است، آنگاه نمی توان این واقعیت را انکار کرد که ممکن است مسائل و پیچیدگی های خاص خود را داشته باشد. بنابراین تشخیص زود و درمان مناسب مورد احتیاج است.

سلب مسئولیت: اطلاعات ارائه شده در این مقاله صرفاً جنبه آموزشی داشته و نبایستی به منظور جایگزین توصیه های پزشک متخصص در نظر گرفته گردد.

منبع: راسخون

به "سوء هاضمه شدیدسوء هاضمه شدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوء هاضمه شدیدسوء هاضمه شدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید