حمله پامپئو به سازمان بهداشت جهانی

به گزارش وبلاگ گپ و گفتگو، وزیر خارجه آمریکا با محکوم کردن سازمان بهداشت جهانی، گفته است که این نهاد بین المللی باید کار خودش را انجام دهد.

حمله پامپئو به سازمان بهداشت جهانی

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ گپ و گفتگو ، مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا با محکوم کردن سازمان بهداشت جهانی گفت: این نهاد بین المللی باید کار خودش را انجام دهد.

این در شرایطی است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تهدید نموده است که بودجه و منابع اقتصادی مورد احتیاج سازمان بهداشت جهانی را قطع خواهد نمود.

پامپئو در مصاحبه با فاکس نیوز گفت: ما باید شفاف باشیم و احتیاج داریم که سازمان بهداشت جهانی کارش را انجام دهد، فعالیت های اولیه و نخست خودش را انجام دهد، مهمترین وظیفه و فعالیت سازمان بهداشت جهانی این است که مطمئن گردد جهان اطلاعات دقیق، به موقع و مؤثری درباره تحولات بخش بهداشت و سلامت جهان دارد. و این چیزی است که سازمان بهداشت جهانی در شرایط کنونی انجام نمی دهد.

اظهارات پامپئو تنها چند ساعت پس از آن است که ترامپ اعلام نموده است ایالات متحده در حال تعلیق منابع اقتصادی مورد احتیاج سازمان بهداشت جهانی است. وی سازمان بهداشت جهانی را به سوء مدیریت در مورد شیوع ویروس کرونا متهم نموده است.

ترامپ در این باره گفته است: واقعیت این است که سازمان بهداشت جهانی در دستیابی به اطلاعات دقیق و به اشتراک گذاری به موقع و شفاف این اطلاعات ناکام بوده است.

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل سه شنبه در اظهاراتی گفت: الان وقت مناسبی برای کاهش منابع اقتصادی مورد احتیاج سازمان بهداشت جهانی نیست.

گوترش اضافه کرد: الان وقت آن نیست که منابع اقتصادی مورد احتیاج برای فعالیت های سازمان بهداشت جهانی یا هر سازمان بشردوستانه دیگری که در حال مقابله با ویروس کرونا است، قطع شده یا کاهش یابد. الان وقت اتحاد جامعه بین المللی است تا برای مقابله با تبعات منفی ویروس کرونا به صورت مشترک و هماهنگ اقدام نمایند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "حمله پامپئو به سازمان بهداشت جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله پامپئو به سازمان بهداشت جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید