کاخ سفید: نرخ بیکاری در آمریکا تا 20 درصد افزایش می یابد

به گزارش وبلاگ گپ و گفتگو، بنا به اعلام مشاور مالی کاخ سفید، دولت پیش بینی نموده است تا اواسط تابستان نرخ بیکاری در این کشور تا 20 درصد افزایش یابد.

کاخ سفید: نرخ بیکاری در آمریکا تا 20 درصد افزایش می یابد

به گزارش به نقل از شبکه خبری سی بی اس، کوین هاست، مشاور مالی کاخ سفید بیان کرد دولت دونالد ترامپ انتظار دارد تا اواسط تابستان، نرخ بیکاری در این کشور به 20 درصد برسد.

مشاور مالی کاخ سفید در مصاحبه ای با سی بی اس بیان کرد دولت انتظار دارد تا نرخ بیکاری در این کشور تا 20 درصد افزایش یابد.

پیشتر استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا در ملاقات خود با سناتور های جمهوری خواه، در مورد پیامد های شیوع ویروس کرونا بر افزایش نرخ بیکاری در آمریکا هشدار داد.

وزارت کار آمریکا روز آدینه بیان کرد آمریکا در رخدادی بی سابقه 20.5 آمریکایی شغل خود را در مدت همه گیری ویروس کرونا از دست داده اند. آمار منتشر شده توسط وزارت کار آمریکا نشان می دهد که نرخ بیکاری این کشور طی ماه آوریل رکوردی تاریخی را ثبت نموده است.

این اطلاعات نشان می دهد که نرخ بیکاری آمریکا در ماه آوریل به 14/7 درصد رسیده است که بیشترین رقم از سال 1939 به شمار می رود. ز زمان آغاز همه گیری ویروس کرونا، شرکت ها و کارخانه های متعددی در آمریکا از ادامه فعالیت باز ماندند.

طی هفت هفته اخیر، حدود 33/5 میلیون نفر تقاضای دریافت مزایای بیکاری کردند. این آمار یعنی از هر 5 آمریکایی شاغل، یک نفر از آن ها بیکار شده است.

تنها در طول یک هفته گذشته نزدیک به 3/2 میلیون کارگر اخراجی در آمریکا متقاضی دریافت مزایای بیکاری شدند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "کاخ سفید: نرخ بیکاری در آمریکا تا 20 درصد افزایش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاخ سفید: نرخ بیکاری در آمریکا تا 20 درصد افزایش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید