اردوغان و بایدن در حاشیه اجلاس گروه 20 ملاقات می نمایند

به گزارش وبلاگ گپ و گفتگو، منابع محلی در ترکیه اعلام کردند رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور قرار است در حاشیه اجلاس سران گروه 20 در رم با همتای آمریکایی خود دیدار کند.

اردوغان و بایدن در حاشیه اجلاس گروه 20 ملاقات می نمایند

به نقل از دیلی صباح ، این اجلاس قرار است از 30 تا 31 اکتبر برگزار گردد و انتظار می رود که رئیس جمهور ترکیه در حاشیه این نشست ها در رم مرکز ایتالیا با جو بایدن، همتای آمریکایی خود ملاقات دوجانبه داشته باشد.

شبکه تلویزیون محلی خبر ترک هم با تایید این مطلب گزارش داد رئیس جمهور ترکیه اخیرا گفته است که روابط آنکارا و واشنگتن خوب نیست و دو کشور باید مسائل مربوط به خرید سیستم دفاع موشکی اس -400 روسیه از سوی آنکارا را حل و فصل نمایند.

اردوغان اضافه نمود که دو طرف باید به اسم دوست همکاری نمایند ، اما فرایند فعلی رضایت بخش نیست.

پیش از این اردوغان گفته بود: من با جورج بوش پسر، باراک اوباما و دونالد ترامپ به خوبی کار کردم، اما نمی توانم بگویم که آغاز کار ما با جو بایدن خوب بود.

وی با تأکید بر اینکه نمی توان در نظر گرفت که یک فرایند سالم در روابط بین ترکیه و آمریکا وجود دارد، اضافه نمود: ما هواپیماهای F-35 خریداری کردیم و یک میلیارد و 400 میلیون دلار پرداخت کردیم و جنگنده ها به ما تحویل داده نشد.

وی تأکید کرد: موضوع سامانه اس -400 روسیه تمام شده است و نمی توان هیچگونه حکمی را در این زمینه پذیرفت. ترکیه صادقانه در قبال آمریکا رفتار می نماید، اما متأسفانه آمریکا اینگونه رفتار نکرده است.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "اردوغان و بایدن در حاشیه اجلاس گروه 20 ملاقات می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان و بایدن در حاشیه اجلاس گروه 20 ملاقات می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید