اختلاف 14 درصدی بین نرخ واقعی شهریه مهد های کودک با رقم اعلامی

به گزارش وبلاگ گپ و گفتگو، معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از افزایش 31 درصدی نرخ شهریه مهد های کودک اطلاع داد.

اختلاف 14 درصدی بین نرخ واقعی شهریه مهد های کودک با رقم اعلامی

حبیب الله مسعودی فرید در مصاحبه با ایسنا، با اشاره به شهریه مهد های کودک گفت: در این راستا برنامه ای با سازمان حمایت از مصرف کنندگان داشتیم، الگویی پیشنهاد و برآوردی از هزینه تمام شده یا بخش هایی که هزینه مهد ها دارند انجام شد که در این برآورد بحث نیروی انسانی، ساختمان و فضای فیزیکی، تجهیزات و سایر هزینه های جاری مورد توجه نهاده شد و باتوجه به تورم ها و درنهایت با نظر سازمان حمایت از مصرف کنندگان و سازمان بهزیستی با افزایش 31 درصدی نرخ پایه مهدهای کودک موافقت شد.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور معتقد است که گرچه محاسبه ها و مستنداتی که وجود داشت، نرخ شهریه سال 99 نسبت به سال 98 بیش از 45 درصد بود، اما طبق بحث هایی که با سازمان حمایت از مصرف کنندگان صورت گرفت، همه جوانب در نظر گرفته شد و مقرر شد که نرخ شهریه متعادل باشد و درنهایت افزایش 31 درصدی شهریه مهد های کودک مورد توافق نهاده شد.

وی با بیان اینکه این افزایش شهریه ها در بخشنامه ای هفته گذشته به سایر استان ها ابلاغ شد، تاکید نمود: شهریه مهدکودک های هر استانی براساس پایه استان خودش 31 درصد افزایش می یابد.

مسعودی فرید با بیان اینکه تعداد بچه ها حاضر در مهد های کودک از زمان شیوع کرونا بسیار کاهش یافته است، اضافه کرد: عمدتا بچه های که در مهد های کودک حضور دارند، بچه های هستند که والدین شان شاغل است.

وی در ادامه درباره ظرفیت های مهد های کودک در شرایط کرونا گفت: مقرر شده است که مهد های کودک در شهر های قرمز حداکثر 30 درصد ظرفیت و در نقاط زرد حداکثر با 50 درصد ظرفیت تکمیل گردد.

منبع: فرارو

به "اختلاف 14 درصدی بین نرخ واقعی شهریه مهد های کودک با رقم اعلامی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختلاف 14 درصدی بین نرخ واقعی شهریه مهد های کودک با رقم اعلامی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید