بعد از مرگ چه اتفاقی برای بدن می افتد؟

به گزارش وبلاگ گپ و گفتگو، متخصصان پزشکی قانونی جزئیات اتفاقاتی که پس از مرگ برای بدن فرد مرده می افتد را تشریح کردند و اطلاعات جالبی از این آزمایشات به دست آورده اند.

بعد از مرگ چه اتفاقی برای بدن می افتد؟

اتفاقات پس از مرگ معمولا با توقف عملکرد قلب آغاز می گردد زمانی که این عضو حیاتی می میرد تنفس فرد به زودی متوقف می گردد و عملکرد مغز شما به علت کمبود خون و اکسیژن از کار می افتد. با این حال، همه اعضای بدن به طور ناگهانی پس از مرگ نمی میرند بلکه قسمت های مختلف بدن در زمان های متفاوتی می میرند و زمان مرگ دیگر اعضای بدن شما به شرایط جسمانی شما هم وابسته است. با وبلاگ گپ و گفتگو همراه باشید تا به سوال تغییرات بدن پس از مرگ چیست پاسخ دهیم.

پوست بدن پس از مرگ تغییر رنگ می دهد

پوست شما بسته به آنچه که برای شما اتفاق می افتد تغییر رنگ می دهد. زمانی که جاذبه پایین می آید پوست بدن به رنگ ارغوانی تبدیل می گردد. متخصصان پاتولوژی می گویند: اگر فردی مرگ را با مسمومیت مونوکسید کربن تجربه کند، خون به رنگ قرمز گیلاسی تغییر می نماید و مرگ از طریق مسمومیت با گاز سولفید هیدروژن پوست را به رنگ سبز در می آورد.

ممکن است پس از مرگ صدای ناله شنیده گردد

هر هوایی که در بدن انسان ناشی از CPR یا گازی که از طریق باکتری ها منتشر می گردد، به جای مانده باشد، می تواند تار های صوتی را از طریق گلو به ارتعاش درآورد و باعث ایجاد صدای ناله گردد. این تنها زمانی اتفاق خواهد افتاد که کسی روی قفسه سینه فرد مرده فشار آورد یا به بدن وی دست بزند.

چروک ها پس از مرگ به تدریج محو خواهند شد

بعد از مرگ عضلات صورت شل خواهند شد که باعث می گردد تمام چین و چروکها صاف گردد.

روده ها و مثانه تخلیه خواهند شد

همانطور که تمام ماهیچه های بدن شما پس از مرگ به حالت استراحت در می آیند. اسفنکترهای بدن (عضلات حلقوی که در محل سوراخ ها یا مجاری بدن قرار دارند و در حالت عادی آن را منقبض و بسته نگه می دارند) شل می گردد و باعث بیرون ریختن ادرار و مدفوع به جامانده در بدن می شوند.

بدن انسان پس از مرگ بوی وحشتناکی را ایجاد خواهد نمود

یکی از ناخوشایند ترین اتفاقات پس از مرگ بوی بد بدن است. پس از دو تا سه روز بدن آغاز به تجزیه و فراوری دو ماده شیمیایی پوترسین و کاداورین می نماید که می توانند بوی بسیار بدی را ایجاد نمایند.

بدن به شدت سفت می گردد

حدود 12 ساعت پس از مرگ، کل بدن به علت جمود نعشی سفت تر و سخت تر خواهد شد. چند روز طول می کشد تا بدن دوباره شل گردد.

برخی از قسمتهای بدن به مدت طولانی تری زنده می مانند

در حالی که برخی از بخشهای بدن سریعا کارایی خود را از دست می دهند برخی از قسمت های بدن تا چند ساعت بعد از مرگ زنده می مانند. چشم ها، قلب، استخوان و پوست تا 15 ساعت پس از مرگ هنوز هم قابل پیوند زدن به بدن اشخاص دیگر هستند.

ممکن است بدن تبدیل به صابون گردد

این پدیده یکی از عجیب ترین اتفاقات پس از مرگ به نظر می رسد اما واقعیت دارد. بدن هایی که در محیط های خنک و مرطوب قرار دارند، اغلب در طی یک فرایند شیمیایی به نام adipocere (یک ماده مومی خاکستری که از طریق تجزیه بافت در بدن مرده در محیط مرطوب تشکیل می گردد) تجزیه می گردد که چربی را به صابون تبدیل می نماید. به جای اینکه اسکلت آنها پوسیده گردد به لحاظ ساختاری به شکل یک ماده زرد خاکستری که به عنوان موم قبر شناخته می گردد، حفظ می شوند.

چشم ها تغییر رنگ می دهند

بسیاری از افراد با چشمان باز می میرند و وقتی که سفیدی چشم آنها آغاز به خشک شدن می نماید به رنگ آبی یا خاکستری در می آید. این رخداد به نام سیاه شدن چشمان شناخته می گردد.

بدن پس از چند ماه از بین خواهد رفت

در 50 درجه فارنهایت، حدود 4 ماه طول می کشد تا بافت نرم تجزیه گردد اما در دماهای بالاتر، بدن سریع تر تجزیه خواهد شد و پس از آن تنها اسکلت، ستون مهره ها و کمی از پوست خشک شده بدن باقی خواهد ماند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب راز 22 جسد بدون بدن چه بود؟ را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "بعد از مرگ چه اتفاقی برای بدن می افتد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بعد از مرگ چه اتفاقی برای بدن می افتد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید