پورشه ماکان 2022 معرفی گردید

به گزارش وبلاگ گپ و گفتگو، انتها پس از انتشار تصاویر جاسوسی بسیار، پورشه ماکان 2022 از راه رسید؛ خودرویی که در مدل جدیدش قدرت بیشتری دارد، اما نسخه توربو از تریم های این مدل حذف شده است. ماکان از سال 2014 تا به امروز روی خط فراوری قرار گرفته است و در مدل 2022 مهم ترین رویداد را باید حذف تریم Turbo بدانیم. با این تغییرات، اکنون GTS پرچم دار ماکان 2022 است که در آن از پیشرانه 2.9 لیتری 6 سیلندر توربو دوقلو دقیقاً مشابه تپنده مورداستفاده در تریم Turbo سال 2021 استفاده شده، با این تفاوت که اندازه خروجی از 375 به 434 اسب بخار افزایش یافته است.

پورشه ماکان 2022 معرفی گردید

طبق اعلام کمپانی آلمانی، سفارش پکیج Sport Chrono شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت این نسخه را به 4.1 ثانیه و حداکثر سرعت آن را نیز به 272 کیلومتر بر ساعت می رساند. باتوجه به افزایش 3 کیلومتر بر ساعتِ حداکثر سرعت نسبت به نسخه Turbo، عملاً حذف این نسخه هیچ تأثیر منفی بر عملکرد این کراس اوور آلمانی نداشته است.

پورشه ماکان 2022 از نمای روبه رو

پورشه ماکان 2022 از نمای روبه رو

قبلی 1 از 2 بعدی

هنوز اطلاعاتی در رابطه با تغییرات احتمالی بخش جعبه دنده منتشر نشده است. تقویت پیشرانه شامل سایر تریم های پورشه ماکان 2022 نیز می گردد. در تریم پایه، موتور توربوشارژ 2 لیتری 4 سیلندر اکنون 261 اسب بخار خروجی و 400 نیوتن متر گشتاور دارد که در مدل 2021 خروجی برابر با 248 اسب بخار است.

اکنون تریم S در مدل 2022 جایگزین GTS مدل 2021 می گردد، زیرا این تریم با موتور 6 سیلندر، جعبه دنده 7 سرعته دو کلاچه و سامانه تمام چرخ محرک برابر با 375 اسب بخار خروجی دارد. از آپشن های استاندارد برای تریم GTS سال 2022 باید به سیستم ترمز بهبودیافته، سیستم تعلیق بادی تطبیقی، کاهش ارتفاع سیستم تعلیق و بهبود عملکرد آن به مقدار 15 درصد در مقایسه با GTS مدل 2021 اشاره نمود.

نمای داخلی پورشه ماکان 2022

نمای داخلی پورشه ماکان 2022

قبلی 1 از 2 بعدی

نمای بیرونی پورشه ماکان 2022 دست خوش بعضی تغییرات جزئی بوده است. به جای استفاده از 3 ورودی هوای مجزا در پایین دماغه، روی سپر جلوی پورشه ماکان 2022 یک ورودی هوای پیوسته بزرگ با طراحی مستطیلی شکل تعبیه شده است.

طراحی کناره های سپر المان های سه بعدی بیشتری نسبت به مدل قبل می بینیم که باعث می گردد پورشه ماکان 2022 پهن تر و عضلانی تر به نظر برسد. در عقب، دیفیوزر مشکی رنگ را داریم که حالا نسبت به قبل بالاتر کشیده شده و خروجی های اگزوز دوتایی در دو طرف آن قرار گرفته است. در پکیج اسپرت کرونو که بدان اشاره نمودیم، علاوه بر جزئیات اسپرت ظاهری باید به تورک وکتورینگ پلاس، رینگ های تیره براق 21 اینچی، جایگاه اسپرت با تنظیم 18 جهته و … اشاره کنیم.

در کابین نیز همچون بدنه تغییرات اندک است. کنسول میانی بازطراحی شده و در نتیجه، کلیدهای فیزیکی جای خود را به کلیدهای لمسی داده است. بعلاوه با طراحی تازه کنسول، فضای بیشتری هم در وسط نسبت به نسل قبل دیده می گردد. دسته دنده هم طراحی تازهی دارد و فرمان در مدل تازه ماکان برگرفته از پورشه 911 است که حس اسپرت بیشتری را به راننده منتقل می نماید. در وسط کنسول، صفحه نمایش لمسی 10.9 اینچی را داریم که آخرین نسخه از سیستم اطلاعات و تفریح پورشه را پشتیبانی می نماید. در پورشه ماکان 2022 همچون مدل قبل، مجموعه ای از امکانات ایمنی نظیر سنسور نقطه کور، رادار رانندگی بین خطوط، کروزکنترل تطبیقی، سیستم کمکی پارک و… را در این خودرو می بینیم.

نمای پشت پورشه ماکان 2022

نمای پشت پورشه ماکان 2022

قبلی 1 از 2 بعدی

علاوه بر این ها، استفاده گسترده از تریم مشکی براق در مواردی از جمله آینه های جانبی، رینگ های 21 اینچی GT با لاستیک های اسپرت، رکاب های جانبی و بخش هایی از نمای جلو و عقب پورشه ماکان 2022 قابل مشاهده است.

قیمت پایه پورشه ماکان 2022 از 54900 دلار شروع می گردد. تریم S نیز از 65400 دلار و تریم GTS از 79000 دلار از ابتدای سال آینده میلادی پیش روی مشتریان قرار خواهد داشت.

آگهی های خرید و فروش پورشه ماکان

***

شما می توانید اخبار روز خودرو را در بلاگ وبلاگ گپ و گفتگو بخوانید.

منبع: بلاگ دیوار

به "پورشه ماکان 2022 معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پورشه ماکان 2022 معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید