نتایج دور اول مسابقات 250 هزار دلاری سوپرتورنمنت کارلسن، ناکامی فیروزجا در مقابل حریف چینی

به گزارش وبلاگ گپ و گفتگو، دور اول مسابقات سوپرتورنمنت کارلسن شروع شد و چهار شطرنج باز در روز اول به مصاف یکدیگر رفتند.

نتایج دور اول مسابقات 250 هزار دلاری سوپرتورنمنت کارلسن، ناکامی فیروزجا در مقابل حریف چینی

به گزارش وبلاگ گپ و گفتگو، روز شنبه مسابقات سوپرتورنمنت کارلسن شروع شد. در این مسابقات هشت شطرنج باز برتر و نامدار شطرنج جهان حضور دارند.

نفر اول شطرنج جهان با توجه به شیوع کرونا و لغو بازی های حضوری تصمیم گرفت که یک رقابت بسیار مهیج راه اندازی کند. او به دلیل این که علاقه مندان شطرنج در خانه ها بمانند و خلا لغو بسیاری از مسابقات مهم و کیفیت دار را احساس نکنند، تصمیم به این کار گرفت.

در دور اول این ملاقات در گروه اول چهار شطرنج باز به مصاف یکدیگر رفتند. علیرضا فیروجا مقابل دینگ لیرن چینی نهاده شد. فیروزجا که در مسابقات اینترنتی پیروز شده بود نفر اول شطرنج جهان یعنی مگنوس کارلسن را شکست دهد و تعجب همگان را به خود جلب کند به مصاف یکی از قوی ترین بازیکنان شطرنج جهان یعنی دینگ لیرن چینی رفت. به نظر بسیاری از شطرنج بازان تخصص دینگ لیرن در مسابقات سریع است اما فیروزجا که تبحر خوبی در مسابقات اینترنتی دارد، دست کمی از این حریف نداشت. همچنین این حریف چینی در رده سوم جهان در بخش کلاسیک واقع شده است.

این مسابقه که با استقبال زیادی در بین اهالی شطرنج روبه رو شده است با تأخیر شروع شد. مفسران مسابقات این تاخیر را عادی دانستند!

در بازی اول فیروزجا با سیاه به تساوی رسید تا نیم امتیاز را کسب کند. او در بازی دوم مقابل این حریف قدرتمند چینی بازی را واگذار کرد تا یک امتیاز به او هدیه دهد. در بازی سوم فیروزجا که وزیر خود را از دست داده بود و شرایط خوبی نداشت و خیلی ها فکر می کردند که او این بازی را باخته، با اشتباهات حریفش توانست تساوی بگیرد. بازی چهارم مساوی شد تا در کل دینگ لیرن با 2.5 امتیاز بر فیروزجا یک و نیم امتیازی غلبه کند.

در دیگر مسابقه مگنوس کارلسن، قهرمان شطرنج جهان که خود میزبان این رقابت ها است، با ریتینگ کلاسیک 2863 و 29 سال سن در مقابل هیکارو ناکامورا با 32 سال سن و با ریتینگ 2736 نهاده شد. ناکامورا در رده 18 جهان واقع شده است. کارلسن در دور اول این رقابت ها به پیروزی رسید و یک امتیاز به دست آورد. ناکامورا در بازی دوم خود پیروز شد کارلسن را شکست دهد و یک امتیاز کسب کند. بعد از رقابت تنگاتنگ این کارلسن بود که بر حریف با نتیجه سه بر دو غالب شد.

این مسابقات حدود چهار ساعت به طول انجامید.

چهار شطرنج باز دیگر این رقابت ها امروز (یک شنبه) با هم به رقابت می پردازند. فابیانو کاروانا مقابل نپومنیاختچی باید دست به مهره گردد و ماکسیم واشیه لاگراو در مقابل آنیش گیری هلندی قرار خواهد گرفت. این مسابقات در هفت دور شامل چهار بازی سریع برگزار می گردد و هر فرد در صورت پیروزی مستقیم برابر حریف 3 امتیاز می گیرد.

همچنین در صورت پیروزی در بازی سرنوشت (آرماگادون) برنده 2 امتیاز و بازنده یک امتیاز می گردد. در انتها هفت دور چهار نفر اول به مرحله نیمه نهایی صعود خواهند کرد. نفر اول این ملاقات 70 هزار دلار برنده خواهد شد. هم چنین نفر دوم می تواند جایزه 45 هزار دلاری را برنده گردد. در این رقابت برای تمامی شطرنج بازان جوایزی در نظر گرفته شده؛ به طوری که نفر آخر این ملاقاتها هم 15 هزار دلار برنده خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "نتایج دور اول مسابقات 250 هزار دلاری سوپرتورنمنت کارلسن، ناکامی فیروزجا در مقابل حریف چینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نتایج دور اول مسابقات 250 هزار دلاری سوپرتورنمنت کارلسن، ناکامی فیروزجا در مقابل حریف چینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید