ظرفیت فراوری صنایع کشاورزی و غذایی خاش به 96هزار تن رسید

به گزارش وبلاگ گپ و گفتگو، مدیر جهادکشاورزی خاش گفت: ظرفیت فراوری صنایع کشاورزی این شهرستان در بخش های دامی، زراعی و باغی و شیلاتی با فعال بودن 11 واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی به 197 هزار تن رسید.

ظرفیت فراوری صنایع کشاورزی و غذایی خاش به 96هزار تن رسید

شیرزاد کمالی اظهارداشت: صنایع کشاورزی خاش شامل پنج فقره صنایع باغی و 6 فقره صنایع دامی است.

وی با بیان اینکه صنایع تبدیلی از اندازه بیکاری­ های دائمی و فصلی در منطقه ها روستایی کم نموده و زمینه مناسب جهت توسعه بخش کشاورزی را فراهم می نماید و به افزایش فراوریات، بهره وری، ایجاد فرصت های شغلی، تامین احتیاج های اساسی، پیوند با دیگر بخش های مالی و کاهش نابرابری­ های منطقه ای منجر می گردد. گفت: صنایع تبدیلی کشاورزی و غذایی خاش زمینه اشتغال بیش از 800 نفر را بصورت مستقیم وغیر مستقیم فراهم نموده است.

مدیر جهادکشاورزی خاش کل فراوریات دامی، زراعی و باغی و شیلاتی شهرستان خاش را 197 هزار تن در سال ذکر کرد و اضافه نمود: این شهرستان ظرفیت توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی را دارد.

وی با بیان اینکه کارخانه ها و مجموعه های فراوریی مرتبط با صنایع تبدیلی نقش موثری در کاهش ضایعات و افزایش ارزش اضافه نموده بخش کشاورزی دارند و توسعه آن ها در این خطه با توجه به شرایط گوناگون مانند کمبود منابع آبی الزامی است. اظهارداشت: هم اینک یک واحد صنایع تبدیلی فراوری رب گوجه فرنگی، کنسرو خیارشور و انواع مربا با سرمایه گذاری 170 میلیارد ریال در این شهرستان در دست ساخت است.

کمالی خاطر نشان کرد: فراوری انار، پسته، سبزیجات برگی وغده ای، محصولات گلخانه ای. پرورش مرغ گوشتی و پروش دام سبک و سنگین از مهمترین زمینه های اشتغال بهره برداران خاشی است.

وبلاگ گپ و گفتگو سیستان و بلوچستان زاهدان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "ظرفیت فراوری صنایع کشاورزی و غذایی خاش به 96هزار تن رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظرفیت فراوری صنایع کشاورزی و غذایی خاش به 96هزار تن رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید