شهردار تهران : نوسازی حمل و نقل و ایجاد هویت برای معماری شهر الویت برنامه های ماست

به گزارش وبلاگ گپ و گفتگو، شهردار تهران با اشاره به اینکه داعیه ما در مدیریت شهری ایجاد سه تحول است، گفت: تحول نخست، تحول در کالبد شهر است، بنابراین با نوسازی شهری بر محور حمل و نقل و با ایجاد یک هویت معمارانه نو سعی می کنیم آسایش، ایمنی و امنیت شهر را تامین و کمبودهای آن را جبران کنیم.

شهردار تهران : نوسازی حمل و نقل و ایجاد هویت برای معماری شهر الویت برنامه های ماست

به گزارش وبلاگ گپ و گفتگو، آیین تبادل تفاهم نامه همکاری مشترک فی مابین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و شهرداری تهران به منظور هم افزایی و به اشتراک گذاری ظرفیت های این دو مجموعه با یکدیگر، با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران و محمدعلی زلفی گل وزیر علوم - چهارشنبه 16 شهریور 1401 در محل ساختمان شهرداری برگزار گردید.

علیرضا زاکانی در این مراسم اظهار کرد: افتخار داریم امروز تفاهم نامه ای امضا کنیم که به اداره درست شهر، رشد آگاهی و دانش، توسعه فناوری و شکل گیری شهر هوشمند یاری کند و از طرفی دیگر با توجه به ظرفیت های بالایی که در شهر تهران وجود دارد این تفاهم نامه به بزرگ ترین مجموعه دانشی کشور یاری کند تا از سطح بالایی از خدمات برخورد گردد.

او با بیان اینکه در این دوره از مدیریت شهری، مدیریت مشارکتی را تجربه می کنیم تا از این طریق به ارتقا و پیشرفت مادی و معنوی در ابعاد مختلف برسیم، افزود: بزرگی و عظمت علم، نزد همه معین است. امروز مفتخریم تفاهم نامه ای را با یکی از کانون های علمی داشته باشیم و در پس آن احتیاجهای شهر را به اهل دانش اعلام نموده و کوشش می کنیم خدمات خودمان را نیز به دانشگاه ارائه کنیم.

زاکانی با اشاره به اینکه داعیه ما در مدیریت شهری ایجاد سه تحول است، ادامه داد: تحول نخست، تحول در کالبد شهر است، بنابراین با نوسازی شهری بر محور حمل و نقل و با ایجاد یک هویت معمارانه تازه سعی می کنیم آسایش، ایمنی و امنیت شهر را تامین و کمبودهای آن را جبران کنیم. در واقع با این نوسازی شهری در پی شهر الگو هستیم.

شهردار تهران افزود: تحول در حوزه نرم و روح شهر دومین سطح تحول است که کلیه حوزه های مرتبط با این بخش در فرهنگ و اجتماع هدف گذاری شده و این مسأله باید منجر به ایجاد شهروند الگو گردد.

او با بیان اینکه سطح سوم تحول که پیوستگی بین این دو بخش را انجام می دهد تحول فناورانه است که به شهر هوشمند منجر می گردد، مطرح نمود: امیدواریم این تحولات را ایجاد و در مشارکت با وزارت علوم از سود و ارزش اضافه نموده نظام آموزش عالی برای شهر استفاده کنیم و البته مدیریت شهری نیز در خدمت خالق این ارزش اضافه نموده قرار گیرد.

ظرفیت تهران را در اختیار هیات علمی قرار می دهیم

شهردار تهران در حاشیه تبادل تفاهم نامه همکاری مشترک با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه مدیریت شهری احتیاج بسیار جدی به دانش برای برطرف مسائل شهری دارد، گفت: باید توجه به پیشرفت کلانشهر تهران در ابعاد اقتصادی، معنوی و بعلاوه تحول سه گانه در حوزه کالبدی بر مبنای دانش؛ نرم و فناورانه اتفاق افتد.

او بیان اینکه کلانشهر تهران به عنوان بزرگ ترین مجموعه دانشی کشور در حوزه دانشگاه هاست که ظرفیت فوق العاده ای دارد، افزود: مدیریت شهری احتیاج بسیار جدی به دانش برای برطرف مسائل شهری دارد.

شهردار تهران با بیان اینکه ما مدیون دانشگاه هستیم، گفت: باید توجه بیشتر و بهتری نسبت به نخبگان کشور داشته باشیم. مدیریت شهری ظرفیت هایی در این خصوص دارد که در اختیار اعضای هیات علمی، اساتید دانشگاهی و دانشجویان قرار خواهد گرفت تا این دین به خوبی ادا گردد.

شهردار مرکز مطرح نمود: کوشش شده تا در این تفاهم نامه، ظرفیت ها مدنظر قرار گیرد تا علاوه بر منتفع شدن شهر از این علم و دانش، در جهت فناورانه شهر و شهر هوشمند گام برداریم. شورای ششم و مدیریت شهری برخاسته از این شورا، برای خودش افتخار می داند که در خدمت علم و عالم قرار گیرد.

زاکانی با بیان اینکه ظرفیت های تجمیع دانشگاه خواجه نصیر هدف گذاری شده، افزود: امیدواریم که بتوانیم این امکان را برای دیگر دانشگاه ها و مراکز علمی هم قرار دهیم.

منبع: همشهری آنلاین

به "شهردار تهران : نوسازی حمل و نقل و ایجاد هویت برای معماری شهر الویت برنامه های ماست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهردار تهران : نوسازی حمل و نقل و ایجاد هویت برای معماری شهر الویت برنامه های ماست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید