تور ارزان ترکیه: تور ترکیه: سوغات بدروم، یادگاری های از ساحل اژه

به گزارش وبلاگ گپ و گفتگو، بدروم یکی از مقصدهای محبوب ترکیه برای گردشگران است. این منطقه، بازارها و مراکز خرید و فروشگاه های سوغات و صنایع دستی فراوانی دارد. در این فروشگاه ها می توانید بهترین هدایا و سوغات را برای عزیزان خود پیدا کنید.

تور ارزان ترکیه: تور ترکیه: سوغات بدروم، یادگاری های از ساحل اژه

بهترین تجربه سفر را با تور ارزان ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی سرگرمی دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همواره در فکر شما خواهد ماند.

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی سرگرمی دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همواره در فکر شما خواهد ماند.

بدروم را می توان به عنوان یکی از زیباترین منطقه ها در ساحل دریای اژه و یکی از مقاصد گردشگری لوکس ترکیه دانست.

در همه شهرهای ترکیه می توانید بهترین پوشاک و لوازم آرایشی و بهداشتی و لوازم و منزل و محصولات مشابه را از بهترین برندهای دنیا خریداری کنید. ولی معمولا بیشتر مسافران در سفرهای خارجی ترجیح می دهند که سوغاتی های بومی و محصولات محلی بخرند. تا از این طریق، هم به تولیدکنندگان بومی کمک کرده باشند و هم یک سوغاتی خاص و سنتی برای عزیزان خود بخرند.

خرید کردن در ترکیه، تجربه ای مجذوب کننده و لذت بخش است که حداقل برای یک بار هم که شده، باید آن را امتحان کنید. گشت وگذار در بازارهای بدروم و جست وجو در بین سوغاتی های رنگارنگ، بهترین خاطره سفر به بدروم است. در ادامه چند سوغاتی ترکیه آشنا می شویم که در بدروم فراوان است و می توانید برای خود و دوستان تان تهیه کنید.

نظرقربانی

یکی از سوغاتی های ترکیه که آن را زیاد خواهید دید و در همه فروشگاه های سوغات در سراسر ترکیه به شکل های مختلف به اندازه زیاد پیدا می شود، نظرقربانی است. نظرقربانی ها را معمولا به رنگ آبی و با شیشه درست می کنند و سایزهای مختلفی دارند. در زمان های قدیم از این نظرقربانی ها برای دور کردن چشم زخم استفاده می کردند، ولی امروزه کمتر کسی برای این منظور نظرقربانی می خرد و امروزه نظرقربانی ها بیشتر جنبه تزیینی دارند. نظرقربانی را می توانید در قالب انواع آویز تزیینی، گردنبند و دستبند و سایر زیورآلات، خریداری کنید.

راحت الحلقوم

راحت الحلقوم یکی از انواع شیرینی هایی است که در ترکیه بسیار روج دارد و به عنوان سوغات در همه فروشگاه ها پیدا می شود. راحت الحلقوم تنوع بسیار قابل توجهی دارد و با طعم های مختلف تهیه می شود. برای تهیه آن از نشاسته، آب، گلاب و انواع مغزها استفاده می کنند. انواع میوه ای راحت الحلقوم را با آب میوه های مختلف تهیه می کنند. گاهی از انواع مغزها در تهیه آن استفاده می کنند. یکی از مزایای راحت الحلقوم این است که ماندگاری خوبی دارد و می توانید آن را در سفرهای طولانی، حمل کنید.

سفال و سرامیک

سفال و سرامیک یکی از قدیمی ترین صنایع دستی بشر است. از زمان های دور، انسان ها برای تهیه ظروف مورد نیاز خود از سفال استفاده می کردند. هنوز هم هنر ساخت ظروف و اشیای سرامیکی در همه جای دنیا رواج دارد و گرچه مانند سابق از ظروف سرامیکی برای پخت و پز و نگهداری غذا استفاده نمی شود، ولی استفاده های تزیینی دارد. در ترکیه، ظروف و اشیای سفالی و سرامیکی با طرح ها و رنگ های مجذوب کننده و متنوعی تزیین می شوند. انواع کاسه و بشقاب، گلدان و سایر ظروف و اشیای تزیینی را می توانید از فروشگاه های سوغات برای عزیزان خود خریداری کنید.

این ظروف، معمولا طرح های سنتی دارند و با رنگ های شاد و مجذوب کننده، تزیین می شوند. برای حمل و نقل آن ها باید مراقب باشید. از فروشندگان بخواهید تا محصولات خریداری شده را در بسته بندی های محکم، تحویل بدهند. در چمدان، آن ها را بین لباس هایتان قرار دهید تا در طول سفر، آسیب نبینند.

فرش و گلیم

انواع فرش و گلیم، یکی از صنایع دستی محبوب در بین سوغاتی های ترکیه است که معمولا مورد توجه گردشگران قرار می گیرد. البته این سوغاتی با توجه به اینکه کاملا دست بافت است، گران تمام می شود ولی هنری است که ارزش هزینه کردن دارد و یک هدیه زیبا که برای مدت های طولانی، خاطرات سفر به ترکیه را برایتان زنده می کند.

بافت فرش و گلیم در بسکمک از کشورهای اطراف رایج است، ولی هر منطقه طرح و نقشه خاصی برای فرش ها و گلیم های سنتی خود دارد. دقت کنید که خرید فرش و تشخیص کیفیت آن، کار هرکسی نیست. اگر اطلاعات کافی دارید و کسی همراه تان هست که شما را راهنمایی کند و از قیمت ها آگاه باشد، می توانید فرش و گلیم را هم به عنوان سوغات و هدیه، برای عزیزان خود خریداری کنید. برای خرید فرش، حتما باید هنر چانه زدن را حسابی بلد باشید، چون معمولا قیمتی که اولین بار از طریق فروشنده عنوان می شود بسیار بیشتر از ارزش واقعی محصول است.

محصولات چرمی

ترکیه سابقه ای طولانی در تهیه مرغوب ترین چرم دارد و بهترین مقصد اروپایی برای خرید انواع محصولات چرمی باکیفیت است. انواع لباس، کت، کفش، کیف دستی، کیف پول و... با بهترین کیفیت و در مدل های شیک و به روز در فروشگاه های مربوطه در ترکیه عرضه می شود. ترکیه به داشتن چرم مرغوب معروفیت دارد، بنابراین یکی از هدایای خوبی که در ترکیه می توانید برای عزیزان خود خریداری کنید و از کیفیت آن مطمئن باشید، محصولات متنوع چرمی است.

اگر بودجه کافی برای خرید محصولات چرمی ندارید، جای نگرانی نیست. این محصولات تنوع زیادی دارند و با انواع چرم تهیه می شوند. می توانید هدایای کوچک تر با قیمت مناسب تر خریداری کنید، مثلا جاکلیدی یا کیف پول های کوچک. حتی اگر دوست داشته باشید می توانید در کارگاه های مربوطه، محصول مورد نظر خود را سفارش دهید تا کاملا دست سوز برایتان آماده شود.

زیورآلات

در بازارچه های بدروم، چیزی که زیاد خواهید دید، انواع زیورآلات است. در ترکیه از متریال های بسیار متنوعی برای تهیه زیورآلات استفاده می کنند. به همین دلیل قیمت های بسیار متنوعی دارند و حتی با کمترین بودجه ها می توانید زیورآلاتی شیک و زیبا برای عزیزان خود خریداری کنید. بیشتر آن ها با الهام از طرح های سنتی دوران عثمانی طراحی و ساخته می شوند و معمولا طرح های سنتی، طرفداران بیشتری دارند. گاهی برای تزیین آن ها از انواع سنگ های قیمتی استفاده می شود. البته به غیر از طرح های سنتی، انواع زیورآلات با طراحی های بسیار مدرن از جنس طلا و نقره نیز به فروش می رسد. درمجموع، برای همه سلیقه ها، هدیه مناسبی در بدروم پیدا می شود.

ادویه جات و سبزیجات معطر

یکی از محصولاتی که در بازارچه های رنگارنگ ترکیه پیدا می شود، انواع ادویه جات و سبزی های معطر است. ترکیه از زمان های بسیار دور، محل تجارت و خریدوفروش بهترین ادویه ها بوده است. در بازارها، چندین غرفه و فروشگاه به فروش ادویه اختصاص دارند. تنوع ادویه ها بسیار قابل توجه است. بهترین و باکیفیت ترین ادویه ها از سراسر دنیا در ترکیه عرضه می شود. ادویه ها را می توانید جداگانه یا در قالب ادویه های مخلوط خریداری کنید. به غیر از ادویه، در این فروشگاه ها، انواع سبزیجات معطر عرضه می شود که برای طعم دادن به غذاها بی نظیر است. همچنین بهترین دمنوش ها و داروهای گیاهی را می توانید خریداری کنید و برای عزیزان خود به عنوان سوغات ببرید.

منبع: کجارو / bodrumpeninsulatravelguide.co.uk / directtraveller.com

به "تور ارزان ترکیه: تور ترکیه: سوغات بدروم، یادگاری های از ساحل اژه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان ترکیه: تور ترکیه: سوغات بدروم، یادگاری های از ساحل اژه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید