سنگال؛ به یاد خاطرات 2002

به گزارش وبلاگ گپ و گفتگو، تیم ملی سنگال در سومین حضور خود در جام جهانی در پی تکرار موفقیت اولین حضور خود در این رقابت هاست.

سنگال؛ به یاد خاطرات 2002

به گزارش وبلاگ گپ و گفتگو، وقتی نام سنگال به گوش می رسد همه به یاد حضور قدرتمند این تیم در جام جهانی 2002 و شکست فرانسه در بازی افتتاحیه می افتند. سنگال در جام ملت های آفریقا افتخار چندانی نداشت و تنها یک نایب قهرمانی در سال 2002 داشت ولی در سال 2021 توانست به اولین قهرمانی خود در این رقابت ها دست یابد و مصر را در ضربات پنالتی شکست دهد. این تیم برای صعود به جام جهانی باز هم با مصر روبرو شد و جالب اینکه باز هم تکلیف صعود به ضربات پنالتی کشیده شد که سنگال بار دیگر برنده شد و راهی جام جهانی شد.

برونو متسو، سرمربی فقید فرانسوی راهنمایی این تیم را در جام جهانی 2002 بر عهده داشت. سنگال در بازی افتتاحیه توانست فرانسه مدافع عنوان قهرمانی را با یک گل شکست دهد. این تنها حضور سنگال تا قبل از جام جهانی روسیه در جام جهانی بود که با صعود این تیم به دور دوم همراه شد. این تیم در دور دوم نیز پیروز شد سوئد را با نتیجه 2 بر یک شکست دهد ولی در یک چهارم نهایی با یک گل مغلوب ترکیه شد تا سالی رویایی در جام جهانی داشته باشد.

سنگال را می توان بدشانس ترین تیم جام جهانی 2018 قلمداد کرد. این تیم به خاطر کارت زرد بیشتر از صعود به دور بعدی جام جهانی بازماند و در مرحله گروهی حذف شد.

ستاره

سادیو مانه

مانه ستاره تیم ملی سنگال در خط حمله محسوب می گردد. وارث هنری کامارا در خط حمله سنگال اکنون آماده تر از قبل در خدمت تیم خود است. او بیش از 89 بازی برای تیمش انجام داده است و 29 گل ملی هم در کارنامه خود دارد. مانه در لیورپول هم عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داده و عملکرد او مورد تمجید رسانه ها قرار گرفته است. همه در جام جهانی منتظر بازی های موثر این بازیکن فرصت طلب در نوک خط حمله سنگال هستند.

سرمربی

آلیو سیسه

آلیو سیسه سرمربی تیم ملی سنگال عهده دار مسئولیت این تیم از سال 2015 بوده و توانست با این تیم جواز حضور در جام جهانی 2018 و 2022 را به دست بیاورد و سنگال را برای اولین بار قهرمان جام ملت های آفریقا کند تا محبوبیت خود را بیش از قبل کند. او کاپیتان تیم ملی سنگال در جام جهانی 2002 بود و یکی از بازیکنان بزرگ و محوری سنگال در دوره های قبل محسوب می شد که اکنون به عنوان سرمربی روی نیمکت مربیگری سنگال می نشیند. مربی سنگال در دوران بازی در پست مدافع بازی می کرد و قبل از انتخاب به عنوان سرمربی سنگال، راهنمایی تیم جوانان سنگال را بر عهده داشت.

تیم ملی سنگال در یک نگاه

افتخارات: یک چهارم نهایی جام جهانی 2002

برترین گلزن: هنری کامارا و سادیو مانه (29 گل زده)

بیشترین بازی: هنری کامارا (99 بازی)

نحوه صعود: صعود با شکست دادن مصر

عملکرد دوره قبل: حذف در مرحله گروهی

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "سنگال؛ به یاد خاطرات 2002" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سنگال؛ به یاد خاطرات 2002"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید