سناریوی یوفا برای تکلیف قهرمان لیگ چیست؟

به گزارش وبلاگ گپ و گفتگو، اگر شرایط ویژه ای که همه گیری کرونا بوجود آورده طولانی گردد، منطقی تر است که مسابقات فصل جاری نیمه تمام بماند و تیم ها پس از برنامه آماده سازی معمول، در انتها تابستان سراغ فصل جدید بروند

سناریوی یوفا برای تکلیف قهرمان لیگ چیست؟

آرمن ساروخانیان| از روزی که لیگ های اروپایی به خاطر شیوع کرونا به اجبار تعطیل شد، برآورد های زیادی درباره تاریخ آغاز دوباره این مسابقات مطرح شده است. امروز آلکساندر چفرین، رئیس یوفا از سه نقشه احتمالی برای آغاز دوباره لیگ های اروپایی اطلاع داد، ولی صحبت های او هم نتوانست ابهام درباره سرنوشت این مسابقات را کمتر کند.

چفرین به لارپوبلیکای ایتالیا گفت: هیچکس نمی داند دوره عالم گیری ویروس کرونا چه زمانی به انتها می رسد. برای از سرگیری مسابقات سه نقشه A، B و C وجود دارد. لیگ ها ممکن است اواسط می (اواخر اردیبهشت)، ژوئن (اواسط خرداد) یا انتها ژوئن (تیر) از سر گرفته گردد. اگر ما در این تاریخ ها پیروز به آغاز دوباره مسابقات نشویم، احتمالا فصل جاری از دست خواهد رفت.

رئیس یوفا افزود: پیشنهادی هم وجود دارد که مسابقات این فصل در انتها تابستان (آغاز تقویم فصل آینده) برگزار گردد. در این صورت قراردادها به هم می ریزد و باید پنجره جابجایی را هم جا به جا کنیم. همچنین آغاز یورو 11 ژوئن سال 2021 است و اگر احتیاج باشد باشگاه ها باید تعداد مسابقات شان را با این تاریخ هماهنگ نمایند. چفرین در انتها گفت که برای انتها لیگ اروپا و لیگ قهرمانان، یوفا مجبور است برنامه فشرده ای در نظر بگیرد و تصور نمی نماید که فینال ها بدون تماشاگر برگزار گردد.

سناریوی ادامه مسابقات فصل جاری در انتها تابستان که چفرین به آن اشاره نمود در میان مربیان هم طرفدارانی دارد. آندره ویاش بواش، سرمربی مارسی هفته گذشته در حمایت از این طرح گفت: بهترین حالت برای باشگاه های لیگ فرانسه این است که مسابقات فصل جاری را تا انتها ماه نوامبر یا دسامبر به انتها برسانیم. فصل آینده را در آغاز سال تقویمی 2021 (دی یا بهمن ماه) آغاز می کنیم. این فرایند را تا جام جهانی 2022 قطر که قرار است در زمستان برگزار گردد، ادامه می دهیم. بعد از آن می توانیم به فرایند سابق برگردیم.

هرچند فرمول ویاش بواش روی کاغذ جذاب است، ولی اجرای آن دردسرهای کمی نخواهد داشت. اولین مورد همان شرایط قراردادها است که چفرین هم به آن اشاره نمود. باشگاه ها و بازیکنان زیادی برای جابجایی تابستانی برنامه ریزی نموده اند و انتقال مسابقات فصل جاری به فصل پاییز و زمستان این برنامه ها را مختل می نماید. در این شرایط تکلیف بازیکنانی که قراردادشان به اتمام می رسد هم نامعلوم خواهد بود.

اگر شرایط ویژه ای که همه گیری کرونا بوجود آورده طولانی گردد، منطقی تر است که مسابقات فصل جاری نیمه تمام بماند و تیم ها پس از برنامه آماده سازی معمول، در انتها تابستان سراغ فصل جدید بفرایند، چرا که بازیکنان فرصت خواهند داشت فرایند آماده سازی عادی را پشت سر بگذارند و از مصدومیت های شدید در امان باشند. همچنین کیفیت مسابقات هم تحت تاثیر این تعطیلی طولانی و ناآمادگی بازیکنان قرار نمی گیرد.

اگر این اتفاق رخ دهد، در میان لیگ های معتبر اروپا لیورپول بیش از همه متضرر خواهد شد. این تیم با یورگن کلوپ پیروز شده فاصله زیادی با رقیبانش بوجود آورد و هوادارانش پس از سه دهه انتظار در آستانه قهرمانی لیگ هستند، ولی اگر مسابقات ادامه پیدا نکند، بعید است که مسئولان لیگ برتر انگلیس و سایر باشگاه ها قهرمانی این تیم را بپذیرند و به احتمال زیاد فصل ناتمام اعلام خواهد شد.

منبع: ایران ورزشی

به "سناریوی یوفا برای تکلیف قهرمان لیگ چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سناریوی یوفا برای تکلیف قهرمان لیگ چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید