زوم کن بر روی سینمای ایران

به گزارش وبلاگ گپ و گفتگو، انجمن سینمایی شهر کن برنامه ویژه ای با عنوان زوم روی سینمای ایران را با نمایش دو فیلم از آثار سینماگران ایرانی در دستور کار قرار داده است.

زوم کن بر روی سینمای ایران

به گزارش وبلاگ گپ و گفتگو، در این دوره از این رویداد که از سوی انجمن سینمایی شهر کن ترتیب داده شده است، روز پنجشنبه 28 اکتبر (6 آبان) از ساعت 18:30 فیلم هندی و هرمز ساخته عباس امینی و پس از آن از ساعت 20:30 مستند سایه های بی خورشید در سالن سینمایی Espace Miramar شهر کن به نمایش گذاشته می شوند.

استادان و دانشجویان مدرسه سینمایی ESRA در شهر نیس نیز به این برنامه دعوت شده اند و به تماشای این دو فیلم ایرانی خواهند نشست. در سال های گذشته نیز فیلم های والدراما، اسرافیل، مالاریا، رفتن، درساژ و بنفشه آفریقایی در برنامه زوم روی سینمای ایران شهر کن به روی پرده رفته بودند.

بعلاوه مستند سایه های بی خورشید ساخته مهرداد اسکویی قرار است از تاریخ 12 ژانویه 2022 (22 دی ماه) به وسیله کمپانی Les Films de Whippet اکران سراسری خواهد شد. این کمپانی فرانسوی پیش از این در سال 2012 مستند آخرین روزهای رمستان، در سال 2017 مستند رویاهای دم صبح از دیگر ساخته اسکویی را نیز در فرانسه اکران نموده است.

سایه های بی خورشید تا به امروز در 40 جشنواره سینمایی شرکت داشته و پیروز به کسب 15 جایزه از جمله جایزه معتبر برترین کارگردانی ازجشنواره مستند آمستردام (ایدفا)، تقدیر ویژه جشنواره مستند بیگ اسکای آمریکا، جایزه شاخ نقره ای و برترین فیلم ازنگاه هیات دوران جشنواره کراکو لهستان و بعلاوه جایزه برترین مستند جشنواره سینه داک تفلیس در گرجستان را کسب نموده است.

پخش بین المللی این فیلم ها را نسرین میرشب کمپانی دریم لب برعهده دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "زوم کن بر روی سینمای ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زوم کن بر روی سینمای ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید