دهمین دوره مسابقات مناظره دانشجویی دانشگاه های استان البرز با رجحان تیم دانشگاه خوارزمی خاتمه یافت

به گزارش وبلاگ گپ و گفتگو، تیم فرهیختگان از دانشگاه خوارزمی در دهمین دوره مسابقات مناظره دانشجویی دانشگاه های استان البرز به عنوان تیم برگزیده معرفی گردید و به مرحله منطقه ای این مسابقات راه یافت.

دهمین دوره مسابقات مناظره دانشجویی دانشگاه های استان البرز با رجحان تیم دانشگاه خوارزمی خاتمه یافت

به گزارش گروه استان های وبلاگ گپ و گفتگو، احمدرضا فیروزی، رئیس جهاددانشگاهی واحد البرز در اختتامیه این مسابقات که یکم آذرماه به صورت مجازی برگزار گردید، با اشاره به کارکرد های دانشگاه، گفت: دانشگاه در نقش کلان خود دارای کاردکرد های راهبردی است؛ در واقع می توان به کارکرد های علمی و پژوهشی که در راستای احتیاج ها و تقاضای جامعه است اشاره نمود، از جمله فعالیت های مالی - تجاری شرکت های دانش بنیان که حاصل نوآوری و تعامل بازار و جامعه بوده است.

وی اضافه کرد: کارکرد های دانشگاه در نقش دانشجویی و در سطح خرد نیز تعریف می گردد. کارکرد فرهنگی و اجتماعی دانشگاه که شامل مشارکت اجتماعی، نقش پذیری و جامعه پذیری دانشجو است اهمیت خاصی یافته و یک مسئله حیاتی است؛ چراکه اگر با دیدگاه تاریخی نیز به آن توجه کنیم نقش های موثر دانشجویان در قبل از انقلاب و کارکرد های اجتماعی آن ها را مشاهده می کنیم.

فیروزی یادآور شد: رویکرد های اجتماعی و کنش های اجتماعی دانشجویان همیشه منشأ آثار خوبی برای خودشان و جامعه بوده و خواهد بود. دانشجویان در فعالیت های اجتماعی و فعالیت هایی که عام المنفعه است می توانند شرکت نمایند و راه حل ارائه بدهند.

رئیس جهاددانشگاهی استان البرز اظهار کرد: دانشجویان با شور و نشاط خود می توانند با مسئولیت اجتماعی و نقش های موثر در رفع معزلات و مسائل اجتماعی تأثیر داشته باشند. مسابقات مناظره دانشجویی نیز تمرینی است برای دانشجویان تا نسبت به مسئولیت اجتماعی خود ایفای نقش نمایند.

فیروزی گفت: همیشه یکی از رویکرد ها و اهداف اصلی مناظره تمرینی است تا تبادل نظر شکل بگیرد تا از این طریق زبان مفاهمه را ارتقا و توسعه بدهیم.

وی اضافه کرد: مسابقات مناظره فقط برد و باخت نیست، یک سیستم ضمن کوشش ها و زحماتی که دارد از صعود بازمی ماند. مناظرات تمرین و تجربه ای است تا نقاط قوت را حفظ کنیم و نقاط ضعف را رفع کنیم و فرصتی است برای تجربه و یادگیری.

فیروزی اعلام کرد: مسابقات مناظره سکویی برای ایفای نقش و یاری برای داشتن مسئولیت اجتماعی است؛ چنانچه در دوره های قبل نیز شاهد حضور تأثیرگذار دانشجویان برای بنیان مسیری نو در این حوزه در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه علوم پزشکی نیز بوده ایم که قابل تقدیر است.

امید بر این است که دانشجویان در دوره های دیگر به صورت پرشور و جدی حضور پیدا نمایند؛ چراکه این مسابقات می تواند برای به عهده گرفتن مسئولیت های اجتماعی یاری نماینده باشد.

در این دوره از مسابقات 10 تیم از دانشگاه های فرهنگیان، دانشگاه خوارزمی، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیغام نور استان البرز و مرکز علمی کاربردی کارخانه قند کرج حضور داشتند که مسابقه فینال با مناظره دو تیم فرهیختگان از دانشگاه خوارزمی با اعضای تیم آقایان علی نظری و سید صالح حسینی و تیم جامعه شناسان با اعضای تیم آقایان محمد امین مرتضی قلی و رسول همتی با عنوان گزاره آزادسازی و ورود خودرو های خارجی موجب ارتقاء کیفیت خودرو های داخلی میگردد به رقابت پرداختند و تیم فرهیختگان در این مسابقه با رأی هیأت محترم داوران و کسب امتیاز بیشتر به مرحله منطقه ای این دوره از مسابقات راه یافت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "دهمین دوره مسابقات مناظره دانشجویی دانشگاه های استان البرز با رجحان تیم دانشگاه خوارزمی خاتمه یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دهمین دوره مسابقات مناظره دانشجویی دانشگاه های استان البرز با رجحان تیم دانشگاه خوارزمی خاتمه یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید