معابر اصلی و کوچه های ابهر با 10 هزار تن آسفالت مفروش شد

به گزارش وبلاگ گپ و گفتگو، خبرنگاران/زنجان شهردار ابهر گفت: علی رغم افزایش قیمت قیر، 10 هزار تن آسفالت در معابر اصلی و کوچه های شهر ابهر پخش شده است.

معابر اصلی و کوچه های ابهر با 10 هزار تن آسفالت مفروش شد

محمدرضا ذوالقدری ها در گفت وگو با وبلاگ گپ و گفتگو، با تبریک هفته دولت و گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، اضافه نمود: شهرداری ابهر همچون سال های قبل همزمان با هفته دولت، پروژه های مختلفی را افتتاح و یا کلنگ زنی خواهد نمود.

وی با اشاره به مهم ترین پروژه های شهرداری ابهر در این ایام، توضیح داد: از مهم ترین پروژه ها که جزو مطالبات مردم این شهر نیز بود، می توان به افتتاح فاز دوم بازطراحی و ساماندهی پارک پردیس و نیز افتتاح سه پارک محله ای در حسین آباد و شهرک گلسار اشاره نمود.

این مسئول از کلنگ زنی سه پروژه مهم در این ایام نیز اطلاع داد و اظهار کرد: این پروژه ها شامل کلنگ زنی استخر سرپوشیده، ساختمان اداری - تجاری و بهداشتی شریف آباد و ساختمان خدماتی - اداری خیابان 17 شهریور است.

شهردار ابهر با بیان اینکه بازطراحی پارک پردیس یکی از پروژه هایی است که از سال های قبل شروع شده است، ادامه داد: فاز اول این پروژه در سال 97 به بهره برداری رسید و فاز دوم نیز از سال گذشته شروع و امسال همزمان با هفته دولت به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به اهمیت این پارک ها و فضای تفریحی برای شهفرایندان ابهری و نیز مطالبات آن ها در این زمینه، عنوان نمود: استقبال خوبی از ساماندهی فاز نخست این پروژه توسط شهفرایندان به عمل آمد.

ذوالقدری ها با بیان اینکه فاز دوم پروژه، قسمت غربی پارک پردیس را شامل می گردد، یادآور شد: فضایی که در این فاز زیر عملیات عمرانی رفته، نزدیک به 2.5 هکتار است که شامل 8000 مترمربع پارکینگ، آمفی تئاتر با ظرفیت بیش از 150 نفر، زمین های بازی، بسکتبال، نمازخانه، سرویس های بهداشتی و احیای فضای سبز است.

این مسئول با اشاره به اینکه احداث استخر سرپوشیده، از دیگر مطالبات شهفرایندان ابهری از شهرداری بود که هم زمان با هفته دولت این پروژه در خیابان طالقانی شمالی و در ناحیه شناط کلنگ زنی خواهد شد، اعلام کرد: این پروژه دارای زمینی به مساحت 4600 مترمربع است که برای شروع عملیات اجرایی آن 300 میلیون تومان اعتبار در امسال در نظر گرفته شده که امیدواریم با همراهی خیرین و یا جذب سرمایه گذاران در کوتاه ترین زمان، اجرا و به بهره برداری برسد.

شهردار ابهر با اشاره به کلنگ زنی ساختمان اداری - تجاری و بهداشتی شریف آباد با اعتباری بالغ بر 400 میلیون تومان در میدان مرکزی این ناحیه، ابراز کرد: پیمانکار این پروژه نیز جذب شده و بلافاصله پس از کلنگ زنی، شروع به کار خواهد نمود.

ذوالقدری ها با اشاره به کلنگ زنی ساختمان اداری - خدماتی خیابان 17 شهریور، متذکر شد: این ساختمان دو منظور بوده و هم به عنوان یک ساختمان اداری و هم به عنوان ایستگاه آتش نشانی از آن استفاده خواهد شد.

وی، اعتبار در نظر گرفته شده برای این پروژه را بالغ بر 850 میلیون تومان عنوان و اضافه نمود: 450 میلیون تومان از این اعتبار به وسیله اعتبارات ملی و 400 میلیون تومان دیگر نیز از منابع داخلی شهرداری بوده که در زمین ایستگاه سابق آتش نشانی عملیات آن اجرایی می گردد.

شهردار ابهر، بهسازی و ارتقای روشنایی خیابان های طالقانی، بخشی از خیابان بهشتی، بلوار خرمشهر و بلوار انقلاب را از دیگر پروژه های شهرداری در هفته دولت عنوان نمود که با اعتباری بالغ بر 500 میلیون تومان اجرا شده است.

وی با اشاره به اهتمام شهرداری ابهر به اجرای برنامه های فرهنگی، تاکید نمود: همه ساله برنامه های فرهنگی زیادی توسط شهرداری ابهر در این شهر اجرا می شد اما به علت شیوع ویروس کرونا و ممنوعیت تجمعات، این برنامه ها نیز تحت الشعاع نهاده شد.

این مسئول با تاکید بر اینکه با شیوع ویروس کرونا، رویه های متفاوتی برای اجرای برنامه های فرهنگی اتخاذ شد، گفت: در طول این دوران برنامه های مشارکتی با سایر نهادها، از جمله اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و سپاه برگزار گردید.

وی با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و فعالیت های صورت گرفته توسط شهرداری ابهر برای این ایام، اضافه نمود: امسال علاوه بر اینکه در ایام محرم نسبت به فضاسازی گسترده شهری اقدام شد، در دو نقطه از پارک پردیس نیز هر شب مراسم عزاداری برگزار می گردد.

ذوالقدری ها، بودجه مصوب امسال شهرداری ابهر را نزدیک به 70 میلیارد تومان عنوان و توضیح داد: در چهار ماهه نخست امسال حدود 20 میلیارد تومان از این بودجه محقق شده است.

وی با اشاره به کاهش درآمدهای ناشی از عوارض ارزش اضافه نموده شهرداری ابهر از این حوزه، ادامه داد: در چهار ماهه نخست امسال، ارزش اضافه نموده شهرداری ابهر 30 درصد نسبت به سال قبل کاهش داشته و ضروری است با توجه به شرایط و موقعیت خاص ابهر و جمعیت بالای شهری، مسئولان باید فکری به حال این موضوع نمایند.

شهردار ابهر با بیان این که 40 درصد از بودجه شهرداری ابهر متعلق به پروژه های عمرانی است، اظهار کرد: بودجه پروژه های عمرانی شهرداری ابهر حدود 30 میلیارد تومان برای کل پروژه های عمومی و پروژه هایی است که در نواحی وجود دارد و بر اساس بودجه مصوب در حال انجام است.

این مسئول با بیان اینکه 30 پروژه عمده در داخل شهر ابهر در حال انجام بوده و یکی از مهم ترین این پروژه ها را پروژه تجاری - فرهنگی ارغوان است، اعلام کرد: این پروژه دارای 16 هزار مترمربع زیربنا با مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی است که از سال 95 فرایند عملیات اجرایی آن شروع شده و امیدواریم دو طبقه پارکینگ این مجتمع با ظرفیت حدود 200 دستگاه خودرو در دهه فجر امسال به بهره برداری برسد.

وی، پردیس سینمایی شهرداری را یکی دیگر از پروژه های مهم شهرداری در سطح شهر دانست و عنوان نمود: این پروژه با زیربنای 4000 مترمربعی در خیابان طالقانی و جنب بازار سنتی قرار گرفته است.

شهردار ابهر با اشاره به اینکه پروژه پردیس سینمایی شامل سه سالن سینما، رستوران و واحدهای تجاری خواهد بود، اضافه نمود: در این پروژه سرمایه گذاری بخش خصوصی نیز دخیل است که امیدواریم طبق قرارداد، ظرف 22 ماه به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به احداث موزه شهدا توسط شهرداری ابهر که عملیات ساخت آن به اتمام رسیده است، متذکر شد: سال آینده کنگره 3535 شهید در استان زنجان برگزار خواهد شد که کوشش می گردد همزمان با برگزاری کنگره این موزه نیز به بهره برداری برسد.

این مسئول با اشاره به پروژه فرهنگ سرا و کتابخانه حسین آباد که نقش موثری در این منطقه ایفا خواهد نمود، یادآور شد: در کوشش هستیم این پروژه با 650 مترمربع و دو طبقه تا دهه فجر تقدیم مردم ابهر گردد.

وی، ساختمان تجاری - اداری حسین آباد را از دیگر پروژه های مهم عمرانی ابهر عنوان نمود و گفت: اعتبار این پروژه نیز بالغ بر 450 میلیون تومان است.

ذوالقدری ها با بیان اینکه پارک خانواده شناط، از دیگر پروژه های مهم ابهر با 70 درصد پیشرفت فیزیکی است، اضافه نمود: با توجه به اینکه این پروژه در کنار گذر ورودی شرقی شهر نهاده شده و مورد استفاده مسافران خواهد بود، باید توجه ویژه ای به آن صورت گیرد تا سال آینده به طور کامل به بهره برداری برسد.

شهردار ابهر تکمیل، زیرسازی و بازگشایی خیابان طالقانی شمالی، آرامستان ابهر، پیاده راه شهید عطوفی، اتمام مرحله اول تعریض خیابان شهید رجایی شریف آباد به طول 300 متر، زیرسازی زمین چمن مصنوعی شریف آباد و احداث سه دهنه پل بر روی رودخانه قورو چای را از دیگر پروژه های شهرداری در سطح شهر اعلام و توضیح داد: دستگاه های خدمات رسان باید همکاری ویژه در بعضی از پروژه ها داشته باشند تا سال های بعد با مشکل روبرو نشویم.

وی با اشاره به بهره برداری از آرامستان 20 هکتاری ابهر در امسال، ادامه داد: پارسال 600 میلیون تومان اعتبار در این آرامستان هزینه شد و امسال نیز یک میلیارد و 400 میلیون تومان برای آن در نظر گرفته شده است.

شهردار ابهر یادآور شد: آرامستان جدید ابهر با استانداردهای روز طراحی شده و امکاناتی برای آینده از قبیل آرامگاه های خانوادگی، سالن اجتماعات، بازی گاه برای بچه ها و احداث باغ گل در نظر گرفته شده است.

ذوالقدری ها با اشاره به افزایش قیمت قیر در امسال، اظهار کرد: از ابتدای امسال تا به امروز نزدیک به 10 هزار تن آسفالت در معابر اصلی و کوچه های شهر پخش شده است و این فرایند تا زمانی که هوا مساعد باشد، ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در طول سه سال گذشته از عمر شورا و شهرداری، پیگیری های زیادی برای برطرف مغایرت های طرح تفصیلی که مانعی برای رشد و توسعه شهر بود، صورت گرفته است، عنوان نمود: آخرین جلسه کارگروه مغایرت های طرح تفصیلی در مرکز استان نیز به انتها رسیده و برای تصویب نهایی به جلسه کمیسیون ماده 5 ارجاع شده است.

این مسئول با اشاره به برنامه 1414 شهرداری ابهر و چشم انداز 16 ساله این شهر، اعلام کرد: این چشم انداز نیز تصویب شده و برنامه ها طبق آن انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه گسترش طولی شهر موجب تحمیل هزینه های اضافی به شهرداری ابهر می گردد، یادآور شد: در برنامه های توسعه و بازنگری طرح جامع شهر، این موضوع باید مورد توجه جدی قرار گیرد تا در فرایند خدمت رسانی با مشکل روبرو نشویم.

شهردار ابهر، تعامل و همکاری شورا و شهرداری را یکی از ارکان موفقیت هر شهر برشمرد و گفت: خوشبختانه اتحاد و همدلی خوبی بین اعضای شورا اسلامی شهر و شهرداری وجود دارد و همه یک هدف را که چیزی جز حل مسائل مردم و خدمت به آنان نیست، دنبال می نمایند.

وی با بیان اینکه شهرداری هم کار مالی و هم کار خدماتی انجام می دهد و با همه رویدادهای اجتماعی درگیر است، اضافه نمود: قطعاً کرونا و مسائل مالی تاثیرات زیادی هم در جذب منابع و هم در بخش خدمات دهی داشت که شهرداری ابهر نیز از این تاثیرات مستثنی نبود.

ذوالقدری ها با بیان اینکه به مردم قول دادیم که علی رغم کمبود منابع اجازه ندهیم کمبودها احساس گردد، توضیح داد: خوشبختانه مسئولان شهرستانی و اصحاب رسانه یاری حال ما برای تحقق این هدف بودند.

وی با اشاره به اینکه وقتی شهرداری را تحویل گرفتیم 15 میلیارد تومان بدهی داشت و 15 میلیارد تومان نیز از درآمدهای ارزش اضافه نموده کاسته شده بود، ادامه داد: حاصل کوشش های چند ساله، کاهش بدهی شهرداری ابهر به 5.5 میلیارد تومان و اتکا به درآمدهای داخلی شهرداری است.

شهردار ابهر در پاسخ به این پرسش که چه نمره ای به خود می دهید، اضافه نمود: ما خادم مردم هستیم و نمره اصلی را از مردم می گیریم.

ذوالقدری ها با اشاره به بازدید مدیرکل سرمایه گذاری شهرداری های کشور از شهر ابهر، یادآور شد: در این بازدیدها بر این موضوع تاکید شد که شهرداری ابهر در جذب سرمایه گذار خوب عمل نموده که نمونه شاخص آن جذب سرمایه گذار برای پروژه پردیس سینمایی با سرمایه گذاری 14 میلیارد تومان است.

وی، ایجاد درآمد پایدار را از ضروریات شهرداری عنوان نمود و گفت: پروژه ارغوان و بازار سنتی از پروژه هایی است که برای ایجاد درآمدهای پایدار شهرداری در حال احداث است.

این مسئول با اشاره به فراخوان طراحی المان ورودی شهر، اظهار کرد: در برنامه های عمرانی و پروژه هایی که مردم از ما می خواهند، سعی می کنیم خود مردم را دخیل نموده و بدون پشتوانه علمی کاری انجام ندهیم، لذا فراخوان طراحی المان شهر به همین دلیل صورت گرفت.

شهردار ابهر با بیان اینکه شهرداری از روزهای اول شیوع کرونا با ضدعفونی معابر و اماکن عمومی در خط مقدم مقابله با این بیماری قرار داشت، خاطر نشان کرد: از سوی شورای اسلامی شهر 100 میلیون تومان اعتبار برای این حوزه در نظر گرفته شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "معابر اصلی و کوچه های ابهر با 10 هزار تن آسفالت مفروش شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معابر اصلی و کوچه های ابهر با 10 هزار تن آسفالت مفروش شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید