به باتومی نروید...

به گزارش وبلاگ گپ و گفتگو، گرجستان تا دلتان بخواهد جاهای تماشای دارد اما بیشتر گردشگران راهی تفلیس و باتومی می شوند. منطقه ها شمالی این کشور از زیباترین نقاط کوهستانی دنیاست. کوههای سربه فلک کشیده قفقاز هر سال هواداران بیشتری پیدا می نماید. علت این محبوبیت غیر از آب و هوای خوب، روستاها و دهکده های شگفت انگیزی است که آنجا پنهان شده است. از طرف دیگر دهکده های ساحلی دریای سیاه جذابیت بالایی دارد که هر ساله تورسیت های اروپایی بیتری جذب می نماید. شما می توانید در سفر بعدی به تماشا این جاذبه ها بروید.

به باتومی نروید...

1. روستای استپانتسمیندا

اگر کارت پستالی از کوههای قفقاز دیدید که در منظره آن کلیسایی قدیمی هست، قطعا روستای استپانتسمیندا است. این دهکده معروف در بالاترین قسمت کوههای گرجستان، زیر قله کازبک قرار گرفته است. اینجا به علت نزدیکی به تفلیس، یه یک مقصد گردشگری پربازدید تبدیل شده است.

2. روستای شاتیلی

منطقه خوِسوِرتی از دورافتاده ترین منطقه ها گرجستان است. جایی که هنوز برق ندارد اما زیبایی طبیعت آن خیره نماینده است. اینجا بزرگترین سکونتگاه ییلاقی منطقه است. شاتیلی در دوره قرون وسطا ساخته شده است و معماری سنگی خاصی دارد. هنوز تعداد کمی جمعیت آنجا زندگی می نمایند.

3. روستای کواریاتی

این روستا در شمال باتومی و درکرانه دریای سیاه قرار گرفته است. کواریاتی با منظره کوهستانی سرسبز و ساحلی سنگریزه ای، یک گردشگاه تابستانی بی نظیر است. مردم این منطقه باور دارند آبهای این قسمت خاصیت درمانی دارند. شما می توانید سفر لذت بخشی را در امتداد ساحل باتومی تجربه کنید. این روستا دوبخش دارد یکی ساحل و ساحل قرار گرفته و بخش دیگر کوهستانی است. شما با شهر باتومی فقط 15 کیلومتر فقط فاصله دارید.

4. روستای کبولِتی

اگر ساحل دریای سیاه را به سمت شمال ادامه دهید بعد از کواریاتی به روستای کوبولِتی می رسید. شما علاوه بر ساحل زیبا و آرام، می توانید از قلعه پترا، پارک هیجان انگیز تسیتسیناتلا، موزه و پارک مینیاتور تماشا کنید. این دهکده ساحلی در 30 کیلومتری باتومی قرار گرفته است.

5. اورِکی

این دهکده کوچک دارای ساحل شنی است برخلاف دیگر ساحل های دریای سیاه که سنگریزه ای هستند، پاکیزگی ساحل، آرامش محیطی و آب و هوای بندری، اینجا را به یک مقصد تابستانی فوق العاده تبدیل نموده است. شبهای گرم و پرشور ساحلی اورکی را از دست ندهید.

همواره احتیاج به خرید بلیط هواپیما نیست، گاهی سفر با ماشین شخصی در کشورهای همسایه ایران می تواند به شدت لذت بخش باشد.

منبع: تریپ

به "به باتومی نروید..." امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به باتومی نروید..."

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید