برگزاری جشنواره تحقیقات علوم پزشکی رازی با موضوع فناوری سلامت

به گزارش وبلاگ گپ و گفتگو به نقل از وزارت بهداشت، دکتر یونس پناهی با اعلام این خبر گفت: جشنواره رازی در امسال با موضوع شعار سال برگزار خواهد شد.

برگزاری جشنواره تحقیقات علوم پزشکی رازی با موضوع فناوری سلامت

وی توضیح داد: به منظور تاکید بر فراوری، دانش بنیان و اشتغال آفرین، فناور برتر و محصول فناورانه به صورت جداگانه در این دوره از جشنواره مورد تقدیر قرار خواهند گرفت. در سال گذشته بنا به مقتضیات موجود توجه بیشتری بر پتنت و اختراعات ثبت شده اعمال شد ولی سال جاری از محصول فناور که از مرحله اختراع گذشته و منجر به برطرف مسئله ای در حوزه سلامت کشور شده باشد، حمایت می گردد.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: بیست و هشتمین دوره از جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی در قالب سه کمیته تخصصی علوم پایه پزشکی، علوم بالینی سلامت و اختراعات و فناوری برگزار خواهد شد و برگزیدگان در بخش های فناوران و مخترعان، صاحبان محصولات برتر، محققین ایرانی، محققین جوان، محققین دانشجو، صاحبان پژوهش برتر و شرکت ها و هسته های فناور معرفی می شوند.

وی به بعضی از تغییرات در نحوه امتیازدهی این دوره از جشنواره اشاره نمود و بیان کرد: شرایط ثبت نام کنندگان گروه محققین ایرانی H 12 و در گروه محققین جوان H 8 و حداکثر سن 35 در نظر گرفته شده است. در گروه محققین دانشجو برای ثبت نام کنندگان محدودیت h و شرط سنی حذف شده است.

پناهی اضافه نمود: در گروه پژوهش برتر اولویت های پیشین در مورد تحقیقات مرتبط با کووید-19 به علت بازگشت به شرایط غیراضطراری حذف می گردد. بعلاوه در این گروه امتیاز داور از 34 به 40 تغییر یافت و امتیازات IF و استنادات هر کدام به 30 رسید.

وی گفت: کاربردی بودن، توجه به اولویت ها و فراوری دانش و توسعه مرزهای دانش بر اساس اجماع داوران از دیگر موارد قابل اشاره در مورد جشنواره رازی به شمار می رود.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت به بخش نهادها و موسسات حقوقی اشاره نمود و یادآور شد: دانشگاه های علوم پزشکی، مراکز تحقیقاتی، کمیته های تحقیقات دانشجویی، نشریات، مراکز رشد فناوری و شرکت های دانش بنیان حامیان و خیرین تحقیقات و فناوری در بخش نهادها و موسسات حقوقی امکان حضور و مشارکت در جشنواره رازی بیست و هشتم را خواهند داشت.

وی بعضی از موارد منع شرکت در این دوره از جشنواره رازی را برشمرد و گفت: برگزیدگان 6 دوره اخیر گروه محققین، محققین جوان و محققین دانشجو در این دوره از جشنواره امکان شرکت ندارند و بعلاوه برگزیدگان 3 دوره اخیر گروه پژوهش برتر در این دوره امکان حضور ندارند.

پناهی اضافه نمود: در این دوره از جشنواره نمایشگاه جانبی از دستاوردهای فناورانه و پژوهشی دایر خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "برگزاری جشنواره تحقیقات علوم پزشکی رازی با موضوع فناوری سلامت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری جشنواره تحقیقات علوم پزشکی رازی با موضوع فناوری سلامت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید