این خوراکی ها را از رژیم غذایی خود حذف کنید

به گزارش وبلاگ گپ و گفتگو، انواع کیک ها و کلوچه های صبحانه که این روز ها در بیشتر شیرینی فروشی ها به فروش می رسند، جزو بدترین گزینه ها برای صبحانه هستند که هوس خوردن شیرینی ها را تشدید می نمایند.

این خوراکی ها را از رژیم غذایی خود حذف کنید

هرچه بیشتر از خوراکی های شیرین بهره ببرید، میل شدیدتری برای خوردن این خوراکی ها خواهید داشت. وقتی هم که همواره در اوقات مشخصی از روز از خوراکی ها و نوشیدنی های شیرین بهره ببرید (مثل نوشابه همراه با ناهار یا شام)، بدن نسبت به این عادت غذایی شرطی می گردد.

یکی از راهکار ها برای مقابله با هوس های قندی، استفاده از پروتئین باکیفیت همراه با فیبر (کربوهیدرات های پیچیده) است. اما استراتژی دیگر این است که بدانیم کدام خوراکی ها مستقیما میل به خوردن شیرینی ها را تشدید می نمایند و درنتیجه آن ها را از رژیم غذایی کنار بگذاریم.

اگر از غلات صبحانه غیراستاندارد و سرشار از قند در وعده صبحانه بهره ببرید، در طول روز هم به قند بیشتری برای تامین انرژی بدن احتیاج پیدا می کنید، مخصوصا اگر به مقدار کافی از پروتئین ها، فیبر ها و کربوهیدرات های پیچیده استفاده نکنید. همین فرایند به راحتی می تواند میل شدیدی برای خوردن شیرینی ها به وجود بیاورد. بنابراین، اگر از هواداران غلات صبحانه هستید، حتما باید انواع استاندارد و کم شیرین این محصولات را انتخاب کنید.

انواع کیک ها و کلوچه های صبحانه که این روز ها در بیشتر شیرینی فروشی ها به فروش می رسند، جزو بدترین گزینه ها برای صبحانه هستند که هوس خوردن شیرینی ها را تشدید می نمایند.

وجود مقداری میوه درون بافت این خوراکی ها به هیچ وجه شرایط آن ها را بهتر نمی نماید، زیرا درنهایت فیبر بسیار ناچیز و قند بسیار زیادی را به بدن تان می رسانند. بالا بودن اندازه قند در این کیک ها و کلوچه ها باعث بالا رفتن چشمگیر کالری آن ها نیز می گردد، درحالی که با مصرف آن ها خیلی زود دوباره احساس گرسنگی خواهید کرد.

با توجه به این که کربوهیدرات ها سریعا انرژی بدن را بالا می برند، هیچ جای تعجبی ندارد که انواع محصولات گرانولا بار حاوی مقادیر زیادی از کربوهیدرات ها هستند.

برخی از این خوراکی ها ادعا های زیادی را درباره ظرفیت های خودشان مطرح می نمایند، درحالی که صرفا حجم زیادی از قند های افزوده را وارد بدن می نمایند و انرژی زودگذری به وجود می آورند که احتیاج شما به مصرف خوراکی های قندی را افزایش می دهد. بنابراین، اگر فکر می کنید که گرانولا بار می تواند جایگزین وعده صبحانه یا میان وعده عصر باشد، سخت در اشتباه هستید.

اگر با کیفیت و ارزش تغذیه ای نان های سفید آشنا شوید، دیگر تعجب نخواهید کرد که چرا مصرف نان های سفید به راحتی می تواند هوس خوردن شیرینی ها را تشدید کند. نان های سفید از آرد سفید تهیه می شوند، درحالی که آرد سفید مراحل فراوری و تصفیه سازی مختلفی را پشت سر می گذارد و در این فرایند همواره مهم ترین لایه های سبوسش را از دست می دهد.

همین اتفاق باعث می گردد که آرد سفید عملا هیچ فیبری نداشته باشد. پس مصرف نان سفید یعنی وارد کردن حجم زیادی از کربوهیدرات های بدون فیبر به درون بدن. این کربوهیدرات ها پس از ورود به دستگاه گوارش سریعا به قند تبدیل می شوند و سطح قند خون را سریعا افزایش می دهند، درحالی که همین فرایند نهایتا هوس خوردنی شیرینی ها را تشدید خواهد نمود.

برخی از کارشناسان، لقب شکر رشته ای را به ماکارونی معمولی داده اند، درحالی که هر وعده مصرفی از برنج سفید هم با خوردن یک قاشق چای خوری قند خالص یکسان دانسته شده است. دلیلش این است که برنج سفید و ماکارونی سفید از کربوهیدرات های تصفیه شده فراوری شده اند و هیچ فیبری ندارند.

این خوراکی ها، مانند نان سفید، سریعا جذب می شوند و قند خون را به سرعت افزایش می دهند. بدن در این شرایط باید انسولین بیشتری ترشح کند که به کاهش قند خون منتهی می گردد، اما همه این ها در کنار هم به شکل گیری یک چرخه معیوب یاری می نمایند که میل به خوردن محصولات کربوهیدراتی را بیشتر می نماید.

منبع: فرادید

به "این خوراکی ها را از رژیم غذایی خود حذف کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این خوراکی ها را از رژیم غذایی خود حذف کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید