اکتشاف منبع نو آب در نمونه هایی از ماه

به گزارش وبلاگ گپ و گفتگو، آب در دانه های شیشه ای ریز در خاک ماه جاسازی شده است که در آن برخورد شهاب سنگ ها اتفاق می افتد و این دانه های شیشه ای براق و رنگارنگ در نمونه هایی که چین در سال 2020 از ماه بازگردانده بود، وجود داشت.

اکتشاف منبع نو آب در نمونه هایی از ماه

دانشمندان یک منبع تازه و تتازهپذیر آب را در ماه، از یک مأموریت چینی در سال 2020 کشف نموده اند.

به گزارش باشگاه وبلاگ گپ و گفتگو؛ آب در دانه های شیشه ای ریز در خاک ماه جاسازی شده است که در آن برخورد شهاب سنگ ها اتفاق می افتد و این دانه های شیشه ای براق و رنگارنگ در نمونه هایی که چین در سال 2020 از ماه بازگردانده بود، وجود داشت.

مقدار این دانه ها از عرض یک تار مو تا چندین مو متغیر است. هجیو هوی از دانشگاه نانجینگ که در این مطالعه شرکت داشت، گفت که محتوای آب تنها بخش ناچیزی این دانه بود.

محقق این مطالعه شرح داد از آن جایی که میلیارد ها و اگر نگوئیم تریلیون ها مورد از این دانه ها وجود دارد، می توان به مقادیر زیادی آب دست یافت، اما استخراج آن ها سخت است.

هوی در ایمیلی نوشت: بله، دانه های شیشه ای زیادی ضروری است؛ از طرف دیگر تعداد بسیار زیادی از این دانه ها در ماه وجود دارد.

این دانه ها به لطف بمباران مداوم هیدروژن در باد های خورشیدی می توانند به طور مداوم آب فراوری نمایند. نتایج این مطالعه که در مجله Nature Geoscience منتشر شده است بر اساس 32 دانه شیشه ای به طور تصادفی انتخاب شده از خاک قمری است که از مأموریت Change 5 Moon بازگردانده شده است.

مطالعات بیشتری مورد احتیاج است تا تعیین گردد آیا این مسئله امکان پذیر است یا خیر، و اگر چنین است، آیا این آب برای نوشیدن بی خطر است یا خیر.

منبع: عصر ایران

به "اکتشاف منبع نو آب در نمونه هایی از ماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اکتشاف منبع نو آب در نمونه هایی از ماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید