اعلام آماده باش درپی وقوع گرمای 51 درجه ای دهلران

به گزارش وبلاگ گپ و گفتگو، فرماندار دهلران از اعلام آماده باش سراسری مدیریت بحران ایلام در پی وقوع گرمای 51 درجه ای دهلران اطلاع داد.

اعلام آماده باش درپی وقوع گرمای 51 درجه ای دهلران

لطیف صادقی در گفت وگو با تسنیم، از اعلام آماده باش سراسری مدیریت بحران ایلام در پی وقوع گرمای 51 درجه ای دهلران اطلاع داد.

فرماندار دهلران گفت: شدت گرما موجب سوختگی 10 کنتور برق در این شهرستان شده و حتی کولرها نیز منازل را خنک نمی نمایند و این امر موجب مشکل برای شهفرایندان شده است.

صادقی از آمادگی همه دستگاه ها و به ویژه دستگاه های خدمت رسان خبرداد و گفت: ادارات باید در زمینه مصرف برق با توجه به شدت گرما دقت بیشتری نمایند.

فرماندار ویژه دهلران از ادارات منابع طبیعی و محیط زیست خواست برای هر گونه آتش سوزی احتمالی آمادگی داشته باشند و شبکه بهداشت و درمان و هلال احمر امادگی لازم در مورد مراجعات شهفرایندان برای گرمازدگی و امداد رسانی در جاده ها حفظ نمایند.

محمد پاریاب رئیس اداره هواشناسی دهلران هم با اشاره به اینکه موج گرما تا روز سه شنبه همچنان فعال است پیش بینی های هواشناسی برای ادامه فرایند گرما در روزهای آینده یادآور گفت: در روزهای آینده افزایش یک تا 2 درجه ای دما نسبت به روزهای قبل پیش بینی شده است.

سوختگی وسایل میزان گیری برق

رئیس اداره برق شهرستان دهلران هم با اشاره به سوخگی 10 کنتور برق بر اثر گرما به چندین مورد سوختگی وسایل میزان گیری برق (کنتور) در سطح شهر اشاره و اضافه کرد: دلیل آتش سوزی وسایل اندازی گیری (کنتور) استفاده همزمان چندین وسایل سرمایشی بوده که با بالارفتن دمای هوا و تک فاز بودن وسایل میزان گیری و فشار زیاد به سیم های برق این اتفاقات اتفاق افتاده است.

محمد بیگی تاکید نمود: شهفرایندان در صورت بروز هرگونه مشکل با شماره های 33722131 یا 121تماس بگیرند تا در کوتاه ترین زمان ممکن اکیپ به محل اعزام شوند.

بستری بیش از 50 نفر با علائم گرما زدگی در دهلران

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دهلران از آمادگی مراکز درمانی شهرستان اطلاع داد و گفت: بیش از 50 نفر با علائم گرمازدگی در چند روز گذشته به بیمارستان مراجعه نموده اند.

عبدالصاحب شریفی بر ضرورت ماندن در خانه تاکید و اضافه کرد: افرادی که احساس سر گیجه یا افت فشار می نمایند حتما به مراکز درمانی مراجعه نمایند ضمن اینکه بچه ها، افراد مسن و کسانی که مسائل قبلی عروقی دارند در معرض نور آفتاب قرار نگیرند.

منبع: فرارو

به "اعلام آماده باش درپی وقوع گرمای 51 درجه ای دهلران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام آماده باش درپی وقوع گرمای 51 درجه ای دهلران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید