اثرات دراز مدت دچار شدن به کرونا چیست؟

به گزارش وبلاگ گپ و گفتگو، هنوز دقیقا معلوم نیست که اثرات درازمدت بالقوه عفونت با ویروس کرونا چیست، چرا که هنوز با یک ویروس جدید سر و کار داریم.

اثرات دراز مدت دچار شدن به کرونا چیست؟

به گزارش وبلاگ گپ و گفتگو به نقل از آسوشیتدپرس بهترین شواهدی که تا به حال در این باره در دست از توضیح حال خود بیماران به دست آمده است. بعضی از بیماران کووید-19 تا مدت ها پس از پاک شدن ویروس کرونا از بدنشان مجموعه ای از علائم را گزارش می نمایند.

اغلب افراد مبتلا ویروس کرونا در طول چند هفته بهبود پیدا می نمایند. شایع ترین اثرات درازمدتی که بیماران گزارش نموده اند، دوره های فرسودگی، سردرد، اضطراب و در عضلانی است که دست کم چند هفته دیگر پس از منفی شدن آزمایش ویروس ادامه پیدا می نماید.

بیمارانی که کارشان به بخش مراقبت های ویژه می کشد، از جمله افرادی که احتیاج به دستگاه تنفس مصنوعی یا دیالیز کلیه پیدا می نمایند، ممکن است دچار مسائل وخیم تری در درازمدت شوند.

افرادی که ذات الریه (التهاب ریه) داشته اند، ممکن است دچار آسیب ریوی ناشی از ایجاد بافت جوشگاهی شوند. التهاب قلب، نامنظمی ضربان قلب و بدتر شدن کارکرد کبد و کلیه نیز در بیماران کووید-19 گزارش شده است.

اما هنوز معلوم نیست آیا این مسائل دائمی هستند یا گذرا.

نجات یافتگان از کرونا که برای مدت های طولانی در بخش مراقبت های ویژه بستری بوده اند، گاهی احتیاج به اکسیژن درمانی یا دیالیز در خانه پیدا می نمایند.

بعضی از این بیمارن دچار عارضه ای به نام نشانگان پس از مراقبت ویژه می شوند که با ضعف عضلانی و مسائل حافظه خود را بروز می دهد. البته این عارضه پس از هر بیماری بحرانی ممکن است رخ دهد و ناشی از استفاده از داروهای تسکین دهنده و مدت طولانی ماندن در روی تخت است.

لخته های خونی حین عفونت کرونا و پس از آن ممکن ایجاد گردد گاهی به سکته مغزی بینجامد. حتی در موارد با وخامت کمتر بیماری، ممکن است داروهای رقیق نماینده خون تجویز شوند و احتیاج به تغییرات سبک زندگی برای کاهش خطر خونریزی وجود داشته باشد.

البته در اغلب موارد بیماری علائم در نهایت رفع می شوند، اما در بعضی بیماران بهبودی کامل پس از مدت طولانی تری به دست می آید.

منبع: همشهری آنلاین

به "اثرات دراز مدت دچار شدن به کرونا چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اثرات دراز مدت دچار شدن به کرونا چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید