آموزش و پرورش نقطه شروع استعدادیابی برای ورزش قهرمانی و همگانی است

به گزارش وبلاگ گپ و گفتگو، تهران (پانا) - رئیس کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران بیان نمود آموزش و پرورش مسئولیت تمام نهادهای موجود در سطح ملی را دارد این وزارتخانه کارکرد آموزشی، انسانی و تربیت انسان های تراز فرهنگ و تمدن را برعهده دارد.

آموزش و پرورش نقطه شروع استعدادیابی برای ورزش قهرمانی و همگانی است

سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران در مراسم اختتامیه طرح کنترل وزن و چاقی دانش آموزان که صبح امروز 26 اردیبهشت ماه برگزار گردید با بیان اینکه نباید چالش ها را انکار کنیم، باید باور داشته باشیم آموزش و پرورش در راستا تحول و توسعه قرار گرفته و اجرای طرح کوچ و موفقیت آن در حوزه تربیت بدنی و سلامت نشان از کارامدی این ساختار دارد گفت: مدیریت و مهار کرونا با تمام مسائل و طرح ملی واکسیناسیون از دستاوردهای وزارت بهداشت است ورزش ایران با موضوع وزارت ورزش، کمیته ها و فدراسیون ها در راستا تحول قرار گرفته تا در سال 1400 قهرمانان ما در عرصه ها رشد پیدا نمایند.

وی اضافه نمود: آموزش و پرورش در نظام اجتماعی، سیاسی و فرهنگی ایران به مثابه یک نهادی است که کارکرد فراتر از یک وزارتخانه را دارد وزارتخانه ها مسئولیت چند ماموریت را دارند اما آموزش و پرورش مسئولیت تمام نهادهای موجود در سطح ملی را دارد این وزارتخانه کارکرد آموزشی، انسانی و تربیت انسان های تراز فرهنگ و تمدن را برعهده دارد.

صالحی امیری بیان نمود: تربیت انسان های اخلاق مدار، هویت مدار و آینده نگر از رسالت آموزش و پرورش است این وزارتخانه کارکرد اجتماعی دارد تربیت فرزندان براساس اهداف متعالی و زیست مسالت آمیز از کارکردهای آموزش و پرورش است آموزش و پرورش کارکرد سیاسی هم دارد فهم و قدرت تجزیه و تحلیل مسائل سیاسی، تمرین فعالیت سیاسی، شکل گیری مجلس سیاسی از کارکردهای آموزش و پرورش در بخش سیاسی است.

رئیس کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران همچنین اضافه نمود: آموزش و پرورش کارکرد ورزشی هم دارد این وزارتخانه نقطه شروع استعدادیابی برای ورزش قهرمانی و همگانی است. آموزش های تخصصی در تمام حوزه های ورزشی از دیگر کارکردهاست کارکرد فرهنگی این وزارتخانه نیز شخصیت سازی، هویت سازی، الگوی سبک زندگی، درک ارزش ها و اخلاقیات و شناخت زبان فارسی است.

وی اضافه نمود: این وزارتخانه در بخش مالی نیز کارکردهای مهمی دارد که سلامت مالی یکی از این کارکردهاست. آموزش و پرورش نماد و نهاد سوادآموزی در ایران زمین است؛ این وزارتخانه نهاد مهارت آموزی است مهارت کارجمعی، نوشتن، انتقادپذیری، ورزش، تغذیه سالم، تفکر و مهارت صبوری از جمله این موارد است.

صالحی امیری در خاتمه آموزش و پرورش را ریل، ماشین و هدف توسعه دانست.

منبع: خبرگزاری پانا

به "آموزش و پرورش نقطه شروع استعدادیابی برای ورزش قهرمانی و همگانی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش و پرورش نقطه شروع استعدادیابی برای ورزش قهرمانی و همگانی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید