کوچ سرفینگ ، راهنمای ثبت نام در کوچ سرفینگ

به گزارش وبلاگ گپ و گفتگو، اگر شما بسیار اهل سفر باشید، احتمالا تا به حال برای شما پیش آمده که بعد از خاتمه سفر، حس می کنید که هتلی که در آن بودید محل متفاوت و خوبی بوده که به اقامتتان در آن به عنوان یک تجربۀ تازه نگاه کنید. شما چه نوع اقامتگاهی را میپسندید؟ یک هتل پر ستارۀ لوکس را در سفر ترجیح می دهید یا یک اقامتگاه ساده که در آن بتوانید با افراد بومی محل سفرتان آشنا شوید؟ اگر برای اقامتتان یک خوابگاه لوکس و پر هزینه را انتخاب می کنید و محل اقامتتان را تنها به عنوان محلی که پس از یک روز گردش بتوانید در آن بخوابید نگاه می کنید بدون شک در سفرتان باید هزینۀ کلانی را خرج هتل های لوکس و گران قیمت بکنید و احتمالا به همین دلیل هم مجبور می شوید که کم و کمتر سفر کنید. اما اگر از افرادی هستید که در پی محلی برای تجربۀ تازه هستید و اقامتگاه راحتی برای استراحت و تجربه ای تازه کنار ساکنان محلی می خواهید و اینکه دوست دارید بدانید کوچ سرفینگ چیست و یا برای آموزش کوچ سرفینگ و چگونگی ثبت نام در کوچ سرفینگ در ایران با خبرنگاران همراه باشید. مهم نیست که شما کدام روش را برای اقامتتان انتخاب می کنید. اهمیتی ندارد که در جهانگردی و سفر در پی ماجراجویی هستید یا یک استراحتگاه لوکس را ترجیح می دهید اما زمانی که بدانید کوچ سرفینگ چیست و چگونگی ثبت نام در کوچ سرفینگ را یاد بگیرید، برای شما تجربه ای متفاوت خواهد بود.

کوچ سرفینگ ، راهنمای ثبت نام در کوچ سرفینگ

کوچ سرفینگ چیست؟!

کلمۀ کوچ سرفینگ را در لغت کاناپه گردی نیز می گویند. این کلمه نام یک سایت بزرگ است که بیشتر از ده میلیون نفر از سراسر دنیا در آن به فعالیت مشغولند. یک سایت رایگان که هدف از آن انتقال تجربیات سفر و ارائه خدمات اقامتی به صورت رایگان است. به عبارت دیگر افرادی که در خانۀ خود یک اتاق، یک تخت یا حتی یک کاناپۀ خالی دارند میتوانند به صورت داوطلبانه و رایگان آن را در اختیار مسافری از کشور دیگر بگذارند و البته زمانی که خود فرد بخواهد راهی سفری شود او نیز می تواند از کمک دیگران برای اقامت استفاده کند. این سایت شما را در چگونگی ثبت نام در کوچ سرفینگ و آموزش کوچ سرفینگ راهنمایی می کند. سایت کوچ سرفینگ روش جالب و خوبی برای کمک به دیگران در مدت مسافرت است که ممکن است در اون مهمان باشیم یا میزبان این می تواند لذت بخش باشد. در این سایت کمک مستقیم یا یک نفره انجام نمی شود این بیشتر یک زنجیرۀ متصل به هم است. اینکه فرد میزبان کسی باشد باعث نمی شود که در سفر متقابل همان فرد میزبان او باشد. روش کار به این صورت است که شما به نفر اول کمک می کنید، او به نفر بعدی و نفر بعدی به نفر بعدی و این کمک در چرخه ای می چرخد تا بار دیگر به شما می رسد. این روش کمک غیر مستقیم خواهد بود.

چگونگی ثبت نام در کوچ سرفینگ؟؟

برای اینکه از کوچ سرفینگ استفاده کنید نیاز نیست هزینه ای پرداخت کنید. عضویت در این سایت رایگان است. بعد از اینکه در سایت عضو شدید، باید یک پروفایل بسازید. پروفایل شما باید شامل یک سری توضیحات دربارۀ خودتان، شغل شما و علاقه مندی هایتان میشود. سپس میتوانید دربارۀ تجربه های خود را از سفرهایتان بنویسید. در واقع منطقه ها پروفایل باید به دیگران کمک کند تا از طریق آن شما را بشناسند. پس هرچقدر که بهتر و کاملتر این معرفی نامه را درست کنید، به دیگران امکان شناخت بهتری نسبت به خود را می دهید. توصیفات واقعی و عکس های خوب و مناسب می تواند کمک کننده باشد و شانس شما را برای میزبانی افرادی که علائق و سلائق مشترکی با شما داشته باشد را بیشتر کند. پروفایل شما در این سایت دو قسمت است. چگونگی ثبت نام در کوچ سرفینگ به این صورت می باشد که اطلاعاتی دربارۀ خود شما و اطلاعاتی دربارۀ مکانی که می خواهید برای اقامت در اختیار مهمانتان قرار دهید. همچنین داخل پروفایل مشخص می کنید که آیا امکان میزبانی از مسافران برای شما محیا هست یا خیر و جزئیات دیگری از قبیل اینکه مایلید مهمان شما زن باشد یا مرد؟ و حداکثر امکان پذیرش چند مهمان را در یک زمان دارید؟ یا چه امکاناتی را می توانید در اختیار مهمانان خود قرار دهید امکاناتی مانند (رختخواب، آشپزخانه، کمد، یک کاناپه برای خوابیدن یا اتاق اختصاصی) اندازه این امکانات به شرایط شما بستگی دارد و هیچ محدودیتی در آن نیست.

شعار و ارزش های کوچ سرفینگ چیه؟!

زمانی که اولین بار وارد سایت کوچ سرفینگ می شوید یک جمله به چشم شما خواهد خورد. آن جمله این است که کنار افراد محلی بمانید، به ملاقات مسافران بروید و به این ترتیب تجربه های واقعی و کاملی از سفر را با هم به اشتراک بگذارید

اساس شکل گیری سایت کوچ سرفینگ بر مبنای چند ارزش است

-سهیم شدن زندگی خود با دیگران

-ایجاد ارتباط با افرادی از ملتهای مختلف

-ایجاد حس انسان دوستی و مهربانی میان ملت ها

-ماجراجویی و کنجکاوی برای کسب تجربیات تازه

-زمانی که محل اقامتی را ترک می کنید تلاش کنید که ظاهر و نظافت آن بهتر از زمانی باشد که وارد آن شده اید

-خاطرات خوبی از خود به جا بگذارید.

چگونه می توانیم به غریبه ها اعتماد کنیم؟

مبنای اصلی برای استفاده از سایت هایی مانند کوچ سرفینگ و بسکمک از موارد مشابه، اعتماد به دیگران است. دیگران با دیدن پروفایل شما و اطلاعاتی که در اختیار آنها قرار داده اید، عکسها و ... به شناختی از شما می رسند. ضمن اینکه نوشته های دیگران و توصیه نامه هایی که سایر افراد برای شما باقی می گذارند شناختی از شما پیدا می کنند. شما نیز با مهمان خود به همین ترتیب آشنا خواهید شد. زمانی که فردی مهمان دیگری می شود، تجربیات خودش را از این سفر در صفحۀ آن فرد قرار می دهد. تجربه از فرد مقابل و خصوصیات و شرایط او. این بازخوردها اندازه اعتبار و قابل اعتماد بودن شما را به دیگران نشان می دهند. علاوه بر آشنای می توانید با آموزش کوچ سرفینگ و اطلاعاتی از اینکه کوچ سرفینگ چیست بدست بیاورید. اهمیتی ندارد که میزبان باشیم یا میهمان، زمانی که پروندۀ فردی را به طور دقیق مطالعه می کنیم با خواندن پروفایل او و توصیه نامه ها و رفرنس هایی که میهمانان و میزبانان او بجا گذاشته اند می توانیم به شناخت درست و منطقی از طرف مقابل خود دست پیدا کنیم. البته امکان گفته نشدن حقیقت وجود دارد و کمی ریسک در این روش باقی است اما یادتان باشد که نمی توانید تمام کسانی را که نمیشناسید دزد و جانی بدانید. بدون شک در هر جامعه ای چنین افرادی پیدا می شوند اما این افراد تنها درصد کمی از جمعیت یک کشور را تشکیل می دهند. پس برای انتخاب درست وقت بگذارید و بازخوردها را با دقت مطالعه کنید. به این ترتیب می توانید افرادی را پیدا کنید که از نظر اخلاق و سلیقه مشابه شما باشند تا از مصاحبت با یکدیگر بیشترین لذت را ببرید. این می تواند یک تجربۀ لذت بخش برای دو طرف باشد.

هدف از کوچ سرفینگ و آموزش کوچ سرفینگ

در حقیقت اگر بخواهید کوچ سرفینگ را با اقامت رایگان برابر بدانید و از فعالیت در آن تنها در پی اقامت رایگان باشید باید گفت که این یک نگاه کاملا سطحی است. یادتان باشد که هدف از گردشگری صرفا دیدن چشم انداز ها و زیبایی ها و آثار باستانی یک منطقه نیست. شما نمی توانید بگویید یک منطقه را دیده اید، مگر اینکه تجربه ای از مردم آن منطقه به دست بیاورید و با مردم آن آشنا شده باشید. در حقیقت بدون تعامل با ساکنین یک منطقه، سفر به آن مکان کامل نیست. بهترین فرصت و ابزار این شناخت و تجربه استفاده از کوچ سرفینگ است. زیرا به شما امکان می دهد تا افرادی را مشابه خودتان پیدا کنید. می توانید وقتی را با میزبان های خودتان بگذرانید و با آنها تبادل نظر کنید. شناختی از فرهنگ یکدیگر و عقاید هم به دست آورید. به علاوه کدام تور در دنیا می تواند بهتر از یک فرد محلی منطقه ها دیدنی را به شما معرفی کند؟

تجربه تکرار نشدنی در کوچ سرفینگ

کوچ سرفینگ به شما یک تجربۀ خاص از سفر میده، تجربه ای که نمی توانید آن را با پول بخرید. اما میتوانید از آن لذت ببرید. آیا کوچ سرفینگ برای افرادی که در پی هیجان و ماجرا جویی نیستند و ترجیح میدهند زمان استراحتشان را در اتاق دنج یک هتل بگذرانند تا اینکه با غریبه ها معاشرت کنند نیز کاربردی دارد؟ اوباید اطلاعاتی از اینکه کوچ سرفینگ چیست، چگونگی ثبت نام در کوچ سرفینگ را بدانید و بیاموزید آموزش کوچ سرفینگ را.یکی از جذابیتهای کوچ سرفینگ همین است. بدون توجه به اینکه شما تا چه اندازه به افراد اطرافتان اعتماد می کنید. باز هم می توانید از کوچ سرفینگ در سفر خود لذت ببرید. تنها باید راه درست استفاده از آن را بدانید. چنانچه شما به عضویت کوچ سرفینگ در آمده باشید، از مراسم مختلفی که برگزار می شود با خبر خواهید شد. باید بدانید که این مراسم ممکن است رایگان باشد یا نباشد. مثلا خیلی ناگهانی به یک عروسی محبت آمیز دعوت می شوید. ضمن اینکه به کمک این قابلیت شما هیچ یک از کارناوالها و مراسم خاص را در شهری که مهمان آن هستید از دست نخواهید داد. این اصلا لذت بخش نیست که بدانید شب قبل یک مراسم ملی مهم در خیابان پشتی برگزار شده و شما از آن بی خبر مانده اید. چنانچه مایلید سفری آرام و بدون ریسک داشته باشید نیازی نیست در خانۀ کسی ساکن شوید، می توانید برنامۀ سفرتان را در سایت اعلام کنید. با یکی از اعضای سایت که در آنجا زندگی می کند قرار بگذارید و وقتی با هم قهوه می خورید دربارۀ مکانهای دیدنی با او صحبت کنید و از او راهنمایی بخواهید. حتی می توانید با او همراه شوید و یک راهنمای خوب داشته باشید. پس نیازی نیست دربارۀ محل زندگی خود ریسک کنید اما بازهم می توانید دوستانی پیدا کنید و از ارتباطتان برای راحتی سفر استفاده نمایید. کوچ سرفینگ برای هر نوع سبک سفر چیزی برای عرضه داره.

شاید بپرسیدتکلیف ما که امکان سفر نداریم چیه؟! ما چطور از کوچ سرفینگ استفاده کنیم؟

این یکی از ویژگی های مثبت کوچ سرفینگ است. بسکمک از میزبان ها در طول سفرهایم به من می گفتند: با اینکه ما فرصت سفر به کشورهای مختلف و دیدن دنیا رو نداریم، با اینکه امکانات سفر برامون مهیا نیست، اما وقتی یک مهمان رو به خونمون دعوت می کنیم، مثل اینه که یه قسمتی از دنیا رو به خونه آوردیم و وقتی با اون فرد حرف میزنیم می تونیم فرهنگ و زبانش رو ببینیم و توی تجربه های اون سهیم بشیم. این خودش خیلی لذت بخشه. اما قبل از هر اقدامی ابتدا آموزش کوچ سرفینگ را از بربگیرید و بدانید کوچ سرفینگ چیست و با چگونگی ثبت نام در کوچ سرفینگ آشنا شوید تا دچار مشکل نشوید. وقتی میزبانی از یک مسافر با فرهنگ و زبان متفاوتی را می پذیرید، از آشنایی و معاشرت با آنها تجربه ای خوبی به دست خواهید آورد. این خودش بهترین نکتۀ مثبتی است که این روش اقامتی در اختیار افراد قرار میدهد. پیش از اینکه آغاز به سفر رفتن کنم اطلاعاتی از اینکه کوچ سرفینگ چیست را نداشتم، آموزش کوچ سرفینگ را از بر گرفتم اما نمیدانستم که این ارتباط دو طرفه تا چه اندازه در اندازه تجربه اندوزی یک فرد می تواند موثر باشد. دیدن یک حس اعتماد دو طرفه میان میزبان ها و مسافرانی که اصلا یکدیگر را نمیشناسند حس لذت بخشی را ایجاد می کند که بسکمک از ما از آن غافل شده ایم. به طور معمول در همۀ شهرها فعالیت ها و برنامه ریزی هایی صورت می گیرد. اعضای کوچ سرفینگ که در آن منطقه زندگی می کنند برای مهمانانشان برنامه های تفریحی و گردشهای دسته جمعی را برنامه ریزی می کنند شرکت در این برنامه ها برای فرد مسافری که مایل است ارتباط با دیگران را تجربه کند و با فرهنگ مردمی که مهمان آنها شده آشنا شود لذت بخش نیز هست. ضمن اینکه این به شما فرصتی می دهد که با یک زبان خارجی نیز آشنا شوید. یک فرصت تمرین در کنار خوشگذرانی های روزانه و به دست آوردن دوستان دیگری از سراسر دنیا.

در آخر از آنجا که شخصا در سفرهایم بارها از کوچ سرفینگ استفاده کرده ام و به دفعات زیادی میزبان یا میهمان بوده ام باید عرض کنم که این یک تجربۀ خاص است. یکی از پربارترین تجربه هایی که می توانید در یک سفر به آن دست پیدا کنید و هدف از این مقاله صرفا معرفی این روش سفر بود اما اگر بخواهید درباره آموزش کوچ سرفینگ اطلاعات بیشتری به دست بیاورید باید مقالۀ بعدی که ارائه میدهیم را حتما بخوانید. در آن مقاله ما دربارۀ نکته هایی که باید بدانید، روشهای کار، موارد احتیاطی و تجربه های خوب و بد این روش و اینکه کوچ سرفینگ چیست صحبت خواهیم کرد. نکتۀ آخر اینکه این روش فرصت تجربه ای نو برای زندگی در کنار افرادی فرق دارد. فرصتی برای ایجاد یک تجربۀ تازه در زندگی. برای اینکه بدانید چطور تجربه ای پیروز در کوچ سرفینگ داشته باشید خود این نوع سفر را آغاز کنید.

منبع: همگردی

به "کوچ سرفینگ ، راهنمای ثبت نام در کوچ سرفینگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوچ سرفینگ ، راهنمای ثبت نام در کوچ سرفینگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید