کنکور، عاملی برای انحراف نظام آموزشی از راستا اصلی اش است

به گزارش وبلاگ گپ و گفتگو، وزیر آموزش و پرورش کنکور را عاملی برای انحراف نظام آموزشی از راستا اصلی اش دانست و گفت: راستا اصلی این است که دانش آموز بتواند در برابر فرصت های یادگیری خودش را نشان دهد. مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به نظر مصوبه ای است که خوبی هایی برای دانش آموز دارد.

کنکور، عاملی برای انحراف نظام آموزشی از راستا اصلی اش است

یوسف نوری در مصاحبه با ایسنا، درباره تغییرات کنکوری بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی که قرار است از سال آینده اجرایی گردد، اظهار کرد: به طور کلی نظام پذیرش دانشگاهی باید خودش برای خودش بیندیشد. آموزش و پرورش دارد کار خودش را انجام می دهد و آموزش عالی باید خودش از میان دانش آموزان انتخاب کند.

وی اضافه کرد: در جهان اینگونه است که خود دانشگاه ها مدارک فرد را می گیرند و ارزیابی می نمایند و افرادی را به عنوان دانشجو انتخاب می نمایند. بعضی کشور های جهان نیز کنکور برگزار می گردد، اما حواشی، چون بنگاه های اطراف کنکور ندارند. آن ها آزمون جامع برگزار می نمایند و تمام صلاحیت ها و شایستگی های فرد را در ساحت های شش گانه تربینی می سنجند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اکنون در ایران کنکور در قالب سوالات چهارگزینه ای برگزار می گردد، اما در کشور های دیگر سوالات صرفا چهارگزینه ای طراحی نمی شوند، گفت: کنکور را عاملی برای انحراف نظام آموزشی از جهت اصلی اش می دانیم. جهت اصلی این است که دانش آموز بتواند در برابر فرصت های یادگیری خودش را نشان دهد.

نوری ادامه داد: ضروری است تغییراتی در روند برگزاری کنکور ایجاد گردد. تمرکز بر روی کنکور خوب نیست و به نظر می آید باید در این زمینه چاره اندیشی کرد.

وی با اشاره به اینکه مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به نظر مصوبه ای است که خوبی هایی برای دانش آموز دارد، اضافه کرد: اینکه دانش آموز به بخشی از سوالات به صورت تشریحی در قالب امتحانات نهایی پاسخ می دهد یعنی یک لایه عمیق تر ورود می نماید.

منبع: فرارو

به "کنکور، عاملی برای انحراف نظام آموزشی از راستا اصلی اش است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنکور، عاملی برای انحراف نظام آموزشی از راستا اصلی اش است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید