کلنجار با علیرضا بیرانوند؛ از فلک الافلاک تا آنتورپ...

به گزارش وبلاگ گپ و گفتگو، تاک قد کشیده در آن سوی دره های زاگرس دیگر میان قاب عکس کهنه بچگی هایش پنهان نیست. او در کارزار های عظیم با سیو ها و پروازهایش کاری می نماید که صنوبر های بلند به دستان پسر لرستان حسادت نمایند. علیرضا بیرانوند حالا چند قدم مانده به 30سالگی آنقدر پخته شده که از کابوس ها فاصله بگیرد و تنها به بسته نگه داشتن سنگر ها بیندیشد.

کلنجار با علیرضا بیرانوند؛ از فلک الافلاک تا آنتورپ...

اعتماد در ادامه نوشت: مرد شماره یک تیم ملی این روز ها درآوردگاه آنتورپ به فواره ای چشم نواز بدل شده تا سکاندار دانمارکی مهر تایید بر نامه اعمالش بنشاند و کلید آشیانه قشون جاه طلب شهر ابری بلژیک را در مُشتش قرار دهد. او در سالی که به جام جهانی ختم خواهد شد به درخشش در قلب اروپا و حفاظت از قفس توری ایران می اندیشد.

برای علیرضا بیرانوند باران همه جا به یک لحن می بارد و به همین علت ساده هر کجا که هست پا به پای پیچک ها از دیوار رستگاری بالا می رود. با مرد شماره یک قلعه ایران پس از مدت ها همکلام شدیم و حرف های قلعه چی تیزچنگی را شنیدیم که پشت پرچین رویا ها از فتح قله های رفیع تر سخن گفت.

در بازی تدارکاتی با اوترخت یک نیمه بازی کردی و دوباره در رویال آنتورپ استارت زدی.

بله بازی خوبی از آب عایدی و من هم نیمه دوم به میدان رفتم و چند سیو خوب داشتم. بازی با هلندی ها باعث شد تا مربی دانمارکی تیم در ابتدای راه شناخت بیشتری از بچه ها پیدا کند و با دست بازتر عمل نماید.

تعیین نیست سال جاری ژان بوته گلر فیکس خواهد بود یا تو؟ قرائن و شواهد چه می گویند؟

من برای فیکس شدن می جنگم و در سالی که قرار است ان شاءالله در جام جهانی قطر به میدان بروم دوست دارم در تیم باشگاهی ام شماره یک باشم. این البته بستگی به مقدار آمادگی ام در تمرینات دارد و باید به مربی تازه خودم را ششدانگ ثابت کنم. تا ببینیم خدا چه می خواهد و چه اتفاقاتی روی خواهد داد.

مثل اینکه باشگاه برای ادامه حضور تو در آنتورپ چراغ سبز نشان داده. درست است این خبر؟

خب بعد از جدا شدن مربی فصل قبل از آنتورپ به نظر می رسد باشگاه برای ادامه همکاری آماده است و مدیران باشگاه دوست دارند من با آنتورپ یک فصل دیگر در ژوپیر لیگ بازی کنم. راستش این وسط یک نکته مهم هست.

چه نکته ای علیرضا؟

اینکه خودم هم تصمیم گرفته ام در اروپا بمانم و توانمندی هایم را بیشتر نشان بدهم. به هر حال یک دروازه بان برای پیشرفت در فوتبال باید رو به جلو حرکت کند و هر فصل بهتر از فصل قبل ظاهر گردد. من عزمم را جزم نموده ام در سال راهیابی تیم ملی به جام جهانی قطر آنقدر بدرخشم که اسکوچیچ هم با خیال راحت مرا به زمین بفرستد.

خودت فکر می کنی فرجام علیرضا بیرانوند در فوتبال اروپا چه باشد؟

شک نداشته باشید اگر بتوانم در ادامه راستا نمایش های قابل قبولی داشته باشم و روی نیمکت جا نگیرم آینده خوبی در انتظارم خواهد بود. به عبارت دیگر موفقیت در آنتورپ و متعاقبا درخشش با تیم ملی در جام جهانی قطر باعث خواهد شد سر از لیگ اسپانیا یا لیگ جزیره دربیاورم. از ژوپیر لیگ تا لالیگا راه زیادی نیست.

از تیم ملی هم صحبت کنیم. با این گروه بندی افق پیش روی یوز ها را چطور بررسی می کنی؟

ما در گروه نسبتا خوبی قرار گرفته ایم و با یک برنامه ریزی درست و البته همدلی میان کادر فنی و بچه ها می توانیم جشن صعود به جام جهانی را زودتر از موعد برپا کنیم. دلم گواهی می دهد تیم ملی زودتر از دیگر تیم های آسیایی به دوحه خواهد رسید. ما در منامه اثبات کردیم که خواستن توانستن است. دیگر اجازه نخواهیم داد تیم ملی دچار استرس و دلواپسی گردد و کار به، اما و اگر بکشد. مطمئن باشید.

ترافیک شدید لژیونر ها و بازیکنان آماده لیگ برتر برای کادر فنی دردسرساز نخواهد شد؟ رک باش!

اصلا اینطور نیست. وقتی بحث موفقیت ایران به میان بیاید همه در یک صف آماده جنگیدن خواهند شد و بین بازیکنان فیکس و نیمکت نشین هیچ فاصله ای نخواهد بود. ما در اردوی تیم ملی بچه های باتجربه ای داریم که می توانند در سخت ترین شرایط دل ها را به یکدیگر نزدیک نمایند.

نقش کادر فنی هم این وسط خیلی مهم است. قبول داری که؟

یقینا. ما کادر فنی خوب و سرد و گرم چشیده ای داریم و دراگان در منامه نشان داد که از هنر رهبری تیم ملی برخوردار است. خوشبختانه اسکوچیچ شناخت خوبی از فوتبال ما و عواطف حاکم بر تیم دارد.

از ابقای او مسرور شدی؟

این خواست همه بچه ها بود. دراگان یک مربی صمیمی است که کارش را بلد است و با ایجاد روح مودت در اردوی تیم ملی همه چیز را برای نتیجه گیری مهیا می نماید. گفتم که دلم گواهی می دهد با کوشش بچه ها و کادر فنی، ایران ویزای حضور در قطر را خیلی زود دریافت کند.

44 بازی ملی و 27 کلین شیت. به تداوم این رکورد قابل توجه در تیم ملی چقدر امیدوار هستی؟

انسان به امید زنده است. من یک روز از لرستان به تهران آمدم و سختی ها را به جان خریدم و از وحدت به پرسپولیس و تیم ملی رسیدم. حالا هم می خواهم آرزو های عظیم تری را دنبال کنم و به آنچه در فکر می پرورانم دست یابم. آرزو بر جوانان عیب نیست. من هنوز 29 ساله نشده ام.

پس می توانی به پرواز در دو جام جهانی دیگر دل ببندی؟

صد درصد. یادتان باشد اگر خدا بخواهد و بنده اش هم کوشا باشد هر اتفاق خوبی خواهد افتاد. من دروازه بانی نیستم که خیلی زود قانع شوم و برابر بلندپروازی ها کوتاه بیایم. سقف آرزو های من بلندتر از حد تصور خیلی هاست.

منبع: فرارو

به "کلنجار با علیرضا بیرانوند؛ از فلک الافلاک تا آنتورپ..." امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلنجار با علیرضا بیرانوند؛ از فلک الافلاک تا آنتورپ..."

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید