کرمان غبارخیز ترین استان کشور

به گزارش وبلاگ گپ و گفتگو، مدیرکل محیط زیست استان کرمان گفت: بر اساس بررسی طرح های سال گذشته کرمان غبارخیزترین استان کشور به شمار می آید.

کرمان غبارخیز ترین استان کشور

به گزارش خبرنگار از ، مرجان شاکری مدیرکل محیط زیست استان کرمان در اولین جلسه کارگروه گرد و غبار گفت: اعتبارات سال گذشته به طور کامل جذب شده است.

او افزود: سازمان های اجرایی با توجه به مسائل اعتباری هر چه سریع تر طرح های خود را برای پیگیری جذب اعتبار اعلام کنند.

او با اشاره به خرید دو دستگاه خودروی آتش نشانی شرح داد: پیگیر اخذ مجوز خرید دو هلی کوپتر توسط یکی از شرکت های هواپیمایی استان برای پارک خبر و دستگاه های پایش گرد و غبار برای ایستگاه های رفسنجان و انار و سیرجان هستیم.

مهدی رجبی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان در این جلسه با بیان اینکه اعتبارات منابع طبیعی استان برای مقابله با ریزگردها در استان کرمان در سال جدید 35.5 میلیارد تومان بود که ظرف دو ماه گذشته 12 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است گفت: در مجموع اعتبار استان برای مقابله با ریزگردها 47.5 میلیارد تومان است.

او با بیان اینکه اسناد مناقصه آماده شده و حداکثر تا یک ماه آینده پیمانکاران کار خود را آغاز می کنند ادامه داد: هزار هکتار جنگل دست کاشت نیز در برنامه است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان با اشاره به اینکه از 15 اسفند پیمانکاران درگیر ویروس کرونا بودند و کارگری نبود گفت: از چند روز گذشته کارها در استان مجددا آغاز شده است.

سید مصطفی آیت الهی موسوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان نیز در این جلسه گفت: بارش های خوب امسال منجر به رویش بیش از حد گیاهان در مراتع شده است که این مسئله خطر آتش سوزی را افزایش می دهد.

او با اشاره به لزوم لایه روبی رودخانه ها، افزود: آب منطقه ای در کنار مطالعات تخصصی هر چه سریع تر اقدامات اجرایی در این زمینه را آغاز کند.

س

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "کرمان غبارخیز ترین استان کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرمان غبارخیز ترین استان کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید