خاتمه بازیکن سالاری؛ ژاوی بارسای دیگری را به عرصه می آورد؟

به گزارش وبلاگ گپ و گفتگو، نشریه اسپورت کاتالونیا در گزارشی به پایان عصر بازیکن سالاری در بارسلونا به دست ژاوی پرداخت.

خاتمه بازیکن سالاری؛ ژاوی بارسای دیگری را به عرصه می آورد؟

ژاوی هرناندز روی نیمکت بارسلونا در این فصل در پی انقلابی بزرگ است تا بزرگان بارسا را که دیگر کارایی لازم را ندارند را کنار بگذارد.

استارت پوست اندازی بارسلونا در بازی هفته دوم لالیگا خورد که ژاوی تصمیم گرفت 4 کاپیتان خود را نیمکت نشین کند و مقابل سوسیداد بدون این بازیکنان باتجربه با نتیجه 4 بر یک به پیروزی رسید.

شجاعت ژاوی در کنار گذاشتن دوستان سابق خود از ترکیب بارسلونا و توجه به ساختن بارسایی تازه باعث شده تا نشریه اسپورت کاتالونیا گزارشی در این زمینه بنویسد.

تیتر گزارش نشریه کاتالونیایی با تمجید از اقدام ژاوی این است ژاوی در پی ایجاد بارسایی بدون گاو های مقدس!.

گزارش نشریه اسپانیایی را در زیر می توانید بخوانید:

آن ها (4 کاپیتان بارسا) در بارسا همه چیز بوده اند. چون همه جوایز را برده اند. با این حال، زمان گذشته است. آن ها سال ها در برابر هجمه ها مقاومت کردند. تا زمانیکه یک مربی شجاع که به امتیازات خود در زمین اهمیت می دهد به دوران آن ها انتها دهد. یک رهبر به همان اندازه شجاع که می خواهد به قرارداد های گزاف انتها دهد، وارد شده است.

گاو های مقدس تاریخ بارسا هستند. به عنوان قهرمانانی که بودند، باید به آن ها احترام بگذارید. اما آن ها اکنون با ربودن امتیازات فوتبالی و اقتصادی که برای مدت طولانی از آن برخوردار بوده اند به تیم ضربه می زنند.

ژاوی گام بزرگی برداشت و بدون هیچ یک از چهار کاپیتان در ترکیب اصلی وارد میدان شد. حضور آن ها دیگر ضروری نیست. پیکه ماه هاست می داند که قرار است پنجمین مدافع میانی شود. سرجیو روبرتو به عنوان یار ذخیره تمدید کرد. یوردی آلبا از طریق بالده تسخیر شده و مربی بر ورود مارکوس آلونسو اصرار دارد. بوسکتس که هنوز در این فصل جایی در تیم دارد و منتظر انفجار نیکو یا قرارداد زوبیمندی یا روبن نئوس است که دلیل محرومیت بازی نکردند.

شاید همه این ها یک حکایت باشد و در بازی بعدی ما به حالت عادی برگردیم، اما من متقاعد شده ام که تعهد ژاوی به انقلاب و تغییر نسل قطعی است. مربی می خواهد یک بارسای تازه بدون گاو های مقدس بسازد، اگرچه این به معنای درگیری در رختکن و مهمتر از همه ناراحتی شخصی بسیار زیاد با کنار گذاشتن هم تیمی های سابق خود می شود.

اما من اصرار دارم که ژاوی شجاع است. او برای کسب عناوین به نیوکمپ آمده است. برای رسیدن به اهدافش روی بازیکنانی که آمادگی جسمانی بهتری دارند حساب بازی می کند. آن ها را همانگونه هست، می بینید.

به نظر می رسد بازیکن سالاری بالاخره به دست مربی وفادار به اصولش در بارسا به انتها رسیده است. ژاوی بهترین هافبک تاریخ بارسا بود، اما زمانی فرا رسید که باید بپذیرد دوران او به عنوان یک بازیکن نخبه به انتها رسیده است. او به مدت یک سال از طریق لوئیز انریکه تعویض شد و سپس به قطر رفت. مدیریت انتها دوران حرفه ای یک فوتبالیست همیشه پیچیده است. از نظر عاطفی، بیشتر آن ها آماده نیستند که قهرمان داستان نباشند.

باید خیلی باهوش باشید تا بفهمید کی روز کنار رفتن فرا می رسد. پیکه، آلبا، سرجی روبرتو و بوسکتس باید از خود ژاوی، اینیستا و بالاتر از همه پویول الگو بگیرند. بزرگان باید بدانند چگونه به موقع بازنشسته شوند. زیرا این باعث بزرگتر شدن آن ها می شود. آن ها را جاودانه می کند.

منبع: فرارو

به "خاتمه بازیکن سالاری؛ ژاوی بارسای دیگری را به عرصه می آورد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاتمه بازیکن سالاری؛ ژاوی بارسای دیگری را به عرصه می آورد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید