نسل نو نمایشگرهای جوهر الکترونیکی رنگ ها را بهتر نشان می دهند

به گزارش وبلاگ گپ و گفتگو، به لطف فناوری جوهر الکترونیکی، سال هاست که شرکت هایی مانند آمازون مدل های مختلف گجت های کتابخوان را راهی بازار می نمایند. E Ink Corporation مالک این فناوری انحصاری است و حدود سه سال قبل از نمایشگرهای موسوم به Kaleido رونمایی کرد که توانستند نمایش رنگ را امکان پذیر نمایند. با وجود اینکه نمایشگرهای رنگی هنوز به طور گسترده به کتابخوان ها راه پیدا نکرده اند، اما این شرکت شب گذشته از نسل نو این فناوری رونمایی کرد که ارتقاهای قابل توجهی را برای آن ها به ارمغان آورده است.

نسل نو نمایشگرهای جوهر الکترونیکی رنگ ها را بهتر نشان می دهند

این نمایشگرهای تازه Kaleido 3 نام دارد که جایگزین Kaleido Plus عرضه شده در سال 2021 محسوب می گردد. اگرچه مبنای این نمایشگرها مانند دیگر نمایشگرهای جوهر الکترونیکی رنگی است، اما از سوی دیگر به لطف بهبودهای انجام شده با روشنایی بهتر و ارائه رنگ های مجذوب نماینده تر روبه رو خواهیم شد.

نسل اول گجت های مبتنی بر نمایشگرهای جوهر الکترونیکی رنگی عمدتا راهی بازار آسیا شدند که به علت موفقیت نسبی، نسل دوم این نمایشگرها هم عرضه شد. در رابطه با عرضه گجت های مبتنی بر نسل سوم این نمایشگرها هنوز گزارشی منتشر نشده و باید منتظر شرکت ها بمانیم تا از این نمایشگر برای کتابخوان های الکترونیکی خود استفاده نمایند.

برای یادآوری باید بگوییم که جوهر الکترونیکی (E-Ink) یک فناوری است که نمایشگرهای مبتنی بر آن انرژی بسیاری کمی مصرف می نمایند و از طرف دیگر محتوای متنی را تا حد زیادی مانند کاغذ واقعی نشان می دهند. برخلاف نمایشگرهای مرسوم که اغلب شامل پیکسل های جداگانه برای نمایش رنگ های مختلف هستند، فناوری جوهر الکترونیکی بیشتر از هر چیزی به فرایندهای شیمیایی متکی است. این نوع نمایشگرها از لایه نازکی تشکیل شده اند که زیر آن میلیون ها میکروکپسول حاوی ذرات شناور قرار گرفته است و این ذرات معمولا سیاه یا سفید هستند. این ذرات با توجه به بار الکتریکی که دریافت می نمایند، جابه جا می شوند. در صورتی که ذرات در معرض بار منفی قرار بگیرند، رنگ سیاه نمایش داده می گردد و بار مثبت هم منجر به نمایش ذرات سفید می گردد. بنابراین، نمایشگر مبتنی بر جوهر الکترونیکی اساسا با ارسال سیگنال های الکتریکی به این کپسول ها کار خود را انجام می دهد.

منبع: Android Police

منبع: دیجیکالا مگ

به "نسل نو نمایشگرهای جوهر الکترونیکی رنگ ها را بهتر نشان می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نسل نو نمایشگرهای جوهر الکترونیکی رنگ ها را بهتر نشان می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید